Ο αριθμός οκτανίων είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της βενζίνης, όπως και η πτητικότητα, το ιξώδες η ειδική της βαρύτητα κτλ.

Χρήσιμες τεχνικές πληροφορίες

43.505 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/2/2017

Προκείμενου να έχουμε μια σφαιρική εικόνα για το συγκεκριμένο καύσιμο, τον αριθμό οκτανίων και την καλή λειτουργία του κινητήρα, αξίζει να γνωρίζουμε κάποιες σημαντικές πληροφορίες. Ο αριθμός οκτανίων είναι ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της βενζίνης, όπως και η πτητικότητα, το ιξώδες, η ειδική της βαρύτητα και λοιπά. Εκφράζει την κατΆ όγκο περιεκτικότητα ισοοκτανίου σε ένα μείγμα με επτάνιο. Για να γίνουμε πιο σαφείς, όταν διαβάζουμε στην αντλία «βενζίνη 95 οκτανίων», σημαίνει ότι η χημική συμπεριφορά του συγκεκριμένου καυσίμου είναι ακριβώς η ίδια με ένα μείγμα που αποτελείται κατά 95% από ισοοκτάνιο (απαθές) και 5% από επτάνιο (ευαίσθητο σε ανάφλεξη). Για τη μέτρηση του αριθμού οκτανίων της βενζίνης χρησιμοποιούνται ειδικοί μονοκύλινδροι κινητήρες εσωτερικής καύσης με δυνατότητα μεταβολής της σχέσης συμπίεσης από 4:1 μέχρι 10:1. Επίσης, η διαδικασία αύξησης του αριθμού οκτανίων λαμβάνει χώρα σε διυλιστήρια, όπου γίνεται προσθήκη συστατικών υψηλής κρουστικής αντοχής στα καύσιμα, όπως π.χ ισοπαραφίνες και οξυγονούχες ενώσεις.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • 日本 旗

    Πολυ σωστο το αρθρο και τα λεει ετσι οπως ακριβως τα ηξερα κι εγω που εχω ασχοληθει λιγο με το θεμα. Υ.Γ.: Παρατηρησατε οτι στην Αμερικη εχουν σε περισσοτερη εκτιμηση και τεσταρουν σοβαρα αυτοκινητα και οχι γερμανικα ή λοιπα ευρωπαϊκα. Αυτο για καποιους που νομιζουν οτι ο,τι συμβαινει στην Ευρωπη (συνηθως απο θεμα πωλησεων) συμβαινει και σε ολο τον κοσμο. Οκ η Ευρωπη πουλαει ευρωπαϊκα αλλα στις αλλες 3 ηπειρους (εξαιρειται η Αφρικη) ο ηγετης ειναι ο Ιαπωνας και ο Κορεατης. Στην Αυστραλια για παραδειγμα στις 2 πρωτες θεσεις βρισκονται η Mazda και η Hyundai.

      28
  • Νίκος

    Προς αρθρογράφο. Βαρύτητά έχει η Γη, όλα τα υπόλοιπα έχουνε ειδικό βάρος ;)

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Καλή σας ημέρα! Όπως θα διαβάσατε στο κείμενο, αναφερόμαστε στην ειδική βαρύτητα (ή σχετικό ειδικό βάρος, όπως συχνά αναφέρεται). Είναι ένα μέγεθος αρκετά χρήσιμο στην υδροδυναμική και εκφράζει τον λόγο του ειδικού βάρους ενός υγρού (στην προκειμένη περίπτωση βενζίνη) προς το ειδικό βάρος του νερού!

        9
  • Τασος Ορφανος

    Απολυτα κατατοπιστικο και σαφες το αρθρο! εχω βαρεθει να τα λεω στους "βενζιναδες" που κουτοπονηρα προσπαθανε να σου πλασαρουν τη σουπερ...

      6
  • Antonis

    Πολύ σωστές οι πληροφορίες! Να συμπληρώσω ότι όταν ακούμε πυράκια δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάλουμε 100αρα σε αυτοκίνητο που είναι παντελώς άχρηστοι. Απλά αλλάζουμε βενζινάδικο γιατι πρόκειται για κακής ποιότητας καύσιμο.

      5
  • GOGOL

    Επειδή ο αρθρογράφος είναι προκατειλημμένος και έχει ανεπαρκείς γνώσεις, δεν είναι ανάγκη να παίρνει στον λαιμό του και άλλους εξίσου άσχετους που σας διαβάζουν. Αρχικά με την εκατοσταρα γίνεται καλύτερη καύση ρώτα και κανένα χημικό (ο οποίος χημικός να μην έχει καβούρια στην τσέπη). Δεύτερον αγγλική εκπομπή αυτοκινήτου σύγκρινε τις εκατοσταρες διαφόρων εταιρειών με ένα ιμπρεζα , στην εκατοσταρα της shell έδειξαν δύο με τρία άλογα παραπάνω από αυτά που έδινε η σουμπαρου . Τρίτον βγάζει παραπάνω χιλιόμετρα τσεκαρισμένο. Επιπλέον αναφέρθηκε σε 95 και 100 πληροφοριακά υπάρχουν και 97-98 . Τέλος δεν είναι όλες οι εκατοσταρες, 100αρες λόγω προσθετων. Της shell είναι από διυλιση, και δεν κάνω διαφήμιση μιλάω με γεγονότα και όχι με προκαταλήψεις που πιστεύω ότι λανθασμένα μου εξοικονομούν χρήματα και ότι μου προστατεύουν τον κινητήρα όπως μία 100αρα. Βέβαια να πω την αλήθεια δεν περίμενα κάτι καλύτερο από ένα περιοδικό που στα θετικά μιας bmw (μπι εμ νταμπλιγιου) γράφει ίματζ.

      3
  • Μπαμπης

    Έχω να πω τα έξεις μετά από 15 χρόνια που βάζω 100 άρα βενζίνη και στο αυτοκίνητο και στο μηχανάκι μου είμαι πολύ ευχαριστημένος δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα και δεν νομίζω ότι είναι ψυχολογικό μετά από τόσα χρόνια

      1