Βενζίνη 95 οκτανίων σημαίνει, ότι η χημική συμπεριφορά του συγκεκριμένου καυσίμου είναι ακριβώς η ίδια με ένα μείγμα που αποτελείται κατά 95% από ισοοκτάνιο (απαθές) και 5% από επτάνιο (ευαίσθητο σε ανάφλεξη). Στην Ελλάδα διατίθεται αμόλυβδη 95 και 100 οκτανίων.

Επί της ουσίας

43.507 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/2/2017

Ο αριθμός οκτανίων της βενζίνης συνδέεται με την ικανότητα του μείγματος να μην αυταναφλέγεται κάτω από υψηλή πίεση. Έτσι, όταν η βενζίνη χαρακτηρίζεται από μικρό αριθμό οκτανίων εμφανίζεται η κρουστική καύση, γνωστή και ως «πειράκια». Πρόκειται για το φαινόμενο της μη ομαλής καύσης του μείγματος αέρα-καυσίμου, η οποία γίνεται αντιληπτή από τους μεταλλικούς θορύβους που προκαλεί η «άτακτη» έκρηξη εντός του θαλάμου. Κάτι τέτοιο είναι καταστροφικό για έναν κινητήρα, μιας και αλλοιώνεται ο «συγχρονισμός» του, υπερθερμαίνεται, ενώ κινδυνεύουν και τα ζωτικά του μέρη. Συνεπώς, όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός των οκτανίων, τόσο μεγαλύτερη είναι και η πίεση που μπορεί να δεχτεί το μείγμα πριν εμφανιστεί το φαινόμενο που προαναφέραμε.

Οι βενζίνες στην Ελλάδα χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες. Αυτές που έχουν 95 οκτάνια και αυτές που έχουν 100. Όσο πιο πολλά τα οκτάνια τόσο καλύτερα αντιστέκεται η βενζίνη στην συμπίεση. Όταν τα οκτάνια είναι λίγα, τότε ξεκινούν τα πειράκια.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • 日本 旗

    Πολυ σωστο το αρθρο και τα λεει ετσι οπως ακριβως τα ηξερα κι εγω που εχω ασχοληθει λιγο με το θεμα. Υ.Γ.: Παρατηρησατε οτι στην Αμερικη εχουν σε περισσοτερη εκτιμηση και τεσταρουν σοβαρα αυτοκινητα και οχι γερμανικα ή λοιπα ευρωπαϊκα. Αυτο για καποιους που νομιζουν οτι ο,τι συμβαινει στην Ευρωπη (συνηθως απο θεμα πωλησεων) συμβαινει και σε ολο τον κοσμο. Οκ η Ευρωπη πουλαει ευρωπαϊκα αλλα στις αλλες 3 ηπειρους (εξαιρειται η Αφρικη) ο ηγετης ειναι ο Ιαπωνας και ο Κορεατης. Στην Αυστραλια για παραδειγμα στις 2 πρωτες θεσεις βρισκονται η Mazda και η Hyundai.

      28
  • Νίκος

    Προς αρθρογράφο. Βαρύτητά έχει η Γη, όλα τα υπόλοιπα έχουνε ειδικό βάρος ;)

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Καλή σας ημέρα! Όπως θα διαβάσατε στο κείμενο, αναφερόμαστε στην ειδική βαρύτητα (ή σχετικό ειδικό βάρος, όπως συχνά αναφέρεται). Είναι ένα μέγεθος αρκετά χρήσιμο στην υδροδυναμική και εκφράζει τον λόγο του ειδικού βάρους ενός υγρού (στην προκειμένη περίπτωση βενζίνη) προς το ειδικό βάρος του νερού!

        9
  • Τασος Ορφανος

    Απολυτα κατατοπιστικο και σαφες το αρθρο! εχω βαρεθει να τα λεω στους "βενζιναδες" που κουτοπονηρα προσπαθανε να σου πλασαρουν τη σουπερ...

      6
  • Antonis

    Πολύ σωστές οι πληροφορίες! Να συμπληρώσω ότι όταν ακούμε πυράκια δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάλουμε 100αρα σε αυτοκίνητο που είναι παντελώς άχρηστοι. Απλά αλλάζουμε βενζινάδικο γιατι πρόκειται για κακής ποιότητας καύσιμο.

      5
  • GOGOL

    Επειδή ο αρθρογράφος είναι προκατειλημμένος και έχει ανεπαρκείς γνώσεις, δεν είναι ανάγκη να παίρνει στον λαιμό του και άλλους εξίσου άσχετους που σας διαβάζουν. Αρχικά με την εκατοσταρα γίνεται καλύτερη καύση ρώτα και κανένα χημικό (ο οποίος χημικός να μην έχει καβούρια στην τσέπη). Δεύτερον αγγλική εκπομπή αυτοκινήτου σύγκρινε τις εκατοσταρες διαφόρων εταιρειών με ένα ιμπρεζα , στην εκατοσταρα της shell έδειξαν δύο με τρία άλογα παραπάνω από αυτά που έδινε η σουμπαρου . Τρίτον βγάζει παραπάνω χιλιόμετρα τσεκαρισμένο. Επιπλέον αναφέρθηκε σε 95 και 100 πληροφοριακά υπάρχουν και 97-98 . Τέλος δεν είναι όλες οι εκατοσταρες, 100αρες λόγω προσθετων. Της shell είναι από διυλιση, και δεν κάνω διαφήμιση μιλάω με γεγονότα και όχι με προκαταλήψεις που πιστεύω ότι λανθασμένα μου εξοικονομούν χρήματα και ότι μου προστατεύουν τον κινητήρα όπως μία 100αρα. Βέβαια να πω την αλήθεια δεν περίμενα κάτι καλύτερο από ένα περιοδικό που στα θετικά μιας bmw (μπι εμ νταμπλιγιου) γράφει ίματζ.

      3
  • Μπαμπης

    Έχω να πω τα έξεις μετά από 15 χρόνια που βάζω 100 άρα βενζίνη και στο αυτοκίνητο και στο μηχανάκι μου είμαι πολύ ευχαριστημένος δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα και δεν νομίζω ότι είναι ψυχολογικό μετά από τόσα χρόνια

      1