Ένα αυτοκίνητο σαν τη Ferrari 458 Speciale, της οποίας ο ατμοσφαιρικός V8 πετυχαίνει σχέση συμπίεσης 14:1, είναι απαραίτητο να κινείται με καύσιμο περισσότερων οκτανίων.

«Γκρεμίζοντας» τις φήμες

43.513 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/2/2017

Σίγουρα θα έχουν πέσει στην αντίληψή σας διαφημίσεις για καύσιμα 100 οκτανίων που υπόσχονται καλύτερη καύση, αυξημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση. Ισχύει κάτι τέτοιο; Η απόδοση ενός κινητήρα του οποίου ο κατασκευαστής προτείνει βενζίνη 95 οκτανίων θα αυξηθεί αν τον «ταΐζουμε» με 100άρα; Η απάντηση είναι όχι! Για παράδειγμα, έστω ότι έχουμε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα με χωρητικότητα της τάξης των 1.200 κυβικών, ο οποίος πετυχαίνει σχέση συμπίεσης 10:1 και είναι σχεδιασμένος για να λειτουργεί με καύσιμο 95 οκτανίων. Αν επιλέξουμε «100άρα» δεν πρόκειται να δούμε καμία διαφορά στις επιδόσεις, αφού δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το μείγμα να συμπιεστεί περισσότερο από τα έμβολα. Αντίθετα, ένα αυτοκίνητο σαν τη Ferrari 458 Speciale, της οποίας ο ατμοσφαιρικός V8 πετυχαίνει σχέση συμπίεσης 14:1 και ο κατασκευαστής προτείνει βενζίνη 98 οκτανίων, είναι απαραίτητο να κινείται με καύσιμο περισσότερων οκτανίων για να μην προκύψουν τα προβλήματα που προαναφέραμε. Αξίζει να σημειώσουμε, επίσης, ότι σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, σε περίπτωση που ανιχνευθεί βενζίνη λιγότερων οκτανίων, συχνά ενεργοποιείται αυτόματα η λειτουργία «safe» και ασφαλώς μειώνεται η απόδοση. 

@info
Ποιοι κινητήρες όντως ωφελούνται από τη χρήση βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίων; Απάντηση: Οι κινητήρες που συμπιέζουν πολύ τον αέρα. Οι turbo κινητήρες και οι ατμοσφαιρικοί με γεωμετρική συμπίεση, άνω του 11:1, που είναι συνήθως άμεσου ψεκασμού, έχουν περισσότερο όφελος.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • 日本 旗

    Πολυ σωστο το αρθρο και τα λεει ετσι οπως ακριβως τα ηξερα κι εγω που εχω ασχοληθει λιγο με το θεμα. Υ.Γ.: Παρατηρησατε οτι στην Αμερικη εχουν σε περισσοτερη εκτιμηση και τεσταρουν σοβαρα αυτοκινητα και οχι γερμανικα ή λοιπα ευρωπαϊκα. Αυτο για καποιους που νομιζουν οτι ο,τι συμβαινει στην Ευρωπη (συνηθως απο θεμα πωλησεων) συμβαινει και σε ολο τον κοσμο. Οκ η Ευρωπη πουλαει ευρωπαϊκα αλλα στις αλλες 3 ηπειρους (εξαιρειται η Αφρικη) ο ηγετης ειναι ο Ιαπωνας και ο Κορεατης. Στην Αυστραλια για παραδειγμα στις 2 πρωτες θεσεις βρισκονται η Mazda και η Hyundai.

      28
  • Νίκος

    Προς αρθρογράφο. Βαρύτητά έχει η Γη, όλα τα υπόλοιπα έχουνε ειδικό βάρος ;)

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Καλή σας ημέρα! Όπως θα διαβάσατε στο κείμενο, αναφερόμαστε στην ειδική βαρύτητα (ή σχετικό ειδικό βάρος, όπως συχνά αναφέρεται). Είναι ένα μέγεθος αρκετά χρήσιμο στην υδροδυναμική και εκφράζει τον λόγο του ειδικού βάρους ενός υγρού (στην προκειμένη περίπτωση βενζίνη) προς το ειδικό βάρος του νερού!

        9
  • Τασος Ορφανος

    Απολυτα κατατοπιστικο και σαφες το αρθρο! εχω βαρεθει να τα λεω στους "βενζιναδες" που κουτοπονηρα προσπαθανε να σου πλασαρουν τη σουπερ...

      6
  • Antonis

    Πολύ σωστές οι πληροφορίες! Να συμπληρώσω ότι όταν ακούμε πυράκια δεν σημαίνει ότι πρέπει να βάλουμε 100αρα σε αυτοκίνητο που είναι παντελώς άχρηστοι. Απλά αλλάζουμε βενζινάδικο γιατι πρόκειται για κακής ποιότητας καύσιμο.

      5
  • GOGOL

    Επειδή ο αρθρογράφος είναι προκατειλημμένος και έχει ανεπαρκείς γνώσεις, δεν είναι ανάγκη να παίρνει στον λαιμό του και άλλους εξίσου άσχετους που σας διαβάζουν. Αρχικά με την εκατοσταρα γίνεται καλύτερη καύση ρώτα και κανένα χημικό (ο οποίος χημικός να μην έχει καβούρια στην τσέπη). Δεύτερον αγγλική εκπομπή αυτοκινήτου σύγκρινε τις εκατοσταρες διαφόρων εταιρειών με ένα ιμπρεζα , στην εκατοσταρα της shell έδειξαν δύο με τρία άλογα παραπάνω από αυτά που έδινε η σουμπαρου . Τρίτον βγάζει παραπάνω χιλιόμετρα τσεκαρισμένο. Επιπλέον αναφέρθηκε σε 95 και 100 πληροφοριακά υπάρχουν και 97-98 . Τέλος δεν είναι όλες οι εκατοσταρες, 100αρες λόγω προσθετων. Της shell είναι από διυλιση, και δεν κάνω διαφήμιση μιλάω με γεγονότα και όχι με προκαταλήψεις που πιστεύω ότι λανθασμένα μου εξοικονομούν χρήματα και ότι μου προστατεύουν τον κινητήρα όπως μία 100αρα. Βέβαια να πω την αλήθεια δεν περίμενα κάτι καλύτερο από ένα περιοδικό που στα θετικά μιας bmw (μπι εμ νταμπλιγιου) γράφει ίματζ.

      3
  • Μπαμπης

    Έχω να πω τα έξεις μετά από 15 χρόνια που βάζω 100 άρα βενζίνη και στο αυτοκίνητο και στο μηχανάκι μου είμαι πολύ ευχαριστημένος δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα και δεν νομίζω ότι είναι ψυχολογικό μετά από τόσα χρόνια

      1