Έχει ροπή ο 1,6 TDCi, αλλά πρέπει να ξυπνήσει για τα καλά το τούρμπο για να τη δείξει, αφού χαμηλά εμφανίζει μια μικρή υστέρηση. Μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. κατανάλωση υπόσχεται η Ford για το πετρελαιοκίνητο Fiesta 1,6 TDCi ECOnetic.

Η προσθήκη του 1,6 TDI ολοκληρώνει το Ibiza, μιας και οι 90 ίπποι προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις σε συνάρτηση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Κινητήρες: Ταχύτερο το Ibiza

45.517 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/7/2015

Κοινός τόπος των δυο μοντέλων που αναλύουμε είναι ο κυβισμός των κινητήρων τους, ήτοι τα 1.600 κυβικά εκατοστά.
Ξεκινώντας από το Fiesta, κάτω από το καπό υπάρχει ένας κινητήρας 1,6 TDCi, με σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και εξελιγμένο τούρμπο. 


Στην πράξη, το μοτέρ των 95 ίππων δεν νιώθει ιδιαίτερα άνετα στις χαμηλές στροφές, αλλά μόλις η βελόνα του στροφομέτρου περάσει τις 1.800 σ.α.λ αντεπιτίθεται με 200 Nm ροπής και δυναμικό τράβηγμα μέχρι και τον «κόφτη». Χρειάζονται 12,0΄΄ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ για τις ρεπρίζ 60-100 χλμ/ώρα με 4η σχέση και για τα 80-120 χλμ/ώρα με 5η απαιτούνται 10΄΄ και 16,3΄΄ αντίστοιχα.

Η τελική ταχύτητα του Fiesta φτάνει τα 178 χλμ./ώρα. Μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου κινητήρα όμως είναι η μη καταβολή τελών κυκλοφορίας, χάρη στα 87 γρ./χλμ που εκπέμπει. Πάντως θα θέλαμε και μια 6η σχέση στο κιβώτιο, που έχει ακριβή και εύχρηστο επιλογέα.

Τεχνολογία common rail φέρει κι ο 1,6 TDI του Ibiza, με 90 ίππους και 230 Νm ροπής, νούμερα που προσφέρουν ικανοποιητικό τράβηγμα από χαμηλά, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να καταφεύγει συνεχώς στον επιλογέα, ενώ παράλληλα κατορθώνει να κρατά χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου, (4,2 λτ/100χλμ). Το Ibiza όμως πληρώνει τέλη (109 γρ./χλμ). Στον τομέα των επιδόσεων το Ibiza τα πάει πολύ καλά και είναι ταχύτερο από το Fiesta. 

Για την διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,4 δλ, ενώ είναι και πιο γρήγορο στις επιταχύνσεις εν κινήσει, μιας και για τα 60-100 χλμ/ώρα και 80-120 χλμ/ώρα με 4η και 5η αντίστοιχα, απαιτούνται 8,7 και 13,7΄΄.

Το τράβηγμα του κινητήρα είναι δυνατό από χαμηλά, μιας και η ροπή είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., επιτρέποντας στον οδηγό να κινείται με μια σχέση πάνω. Βέβαια θα προτιμούσαμε να είχε μεγαλύτερο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας μιας και η πτώση της ροπής εμφανίζεται μετά τις 2.500 σ.α.λ., κάτι που γίνεται αντιληπτό στην καθημερινή συμβίωση με το Ibiza.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 5 σχέσεων, όντας λίγο σφιχτό, αλλά αρκετά ακριβές στο κούμπωμά του. Βέβαια η έλλειψη της 6ης σχέσης φαίνεται και στον συγκεκριμένο κινητήρα. 

 
  • κωστας σ.

    Ποτε θα κανετε δοκιμη με τον νεο 1.5 tdci του fiesta;

      2
  • Gorgio

    Πολλα τα 1.6 κυβικα για αυτη τη κατηγορια και επιτελους η ford εφερε τον νεο tdci βελτιωμενο στα 1.5 κυβικα,ας ελπισουμε να ειναι καλυτερος γιατι οι αναφορες οτι λογω βαρους "χαλαει" την οδηγικη συμπεριφορα του fiesta δινουν και παιρνουν.

      2