Στο νέο 500 το μοτέρ είναι επίσης 2κύλινδρο, με turbo όμως και σχεδόν 6πλάσια ισχύ σε σχέση με το παλαιό.

Ο 2κύλινδρος, αεροψύκτος βενζινοκινητήρας των 594 κ.εκ. του 500 βρίσκεται τοποθετημένος πίσω. Η ονομαστική του απόδοση είναι μόλις 18 ίπποι.

Κινητήρας: Διαφορά ισχύος…

60.854 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/12/2015

Ο κινητήρας του παλαιού Fiat 500 είναι ένα 2κύλινδρο μοτέρ, αερόψυκτο με κυβισμό 594 κ.εκ. στην έκδοση «R» της δοκιμής μας. Η τοποθέτησή του βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και φυσικά, η δύναμή του στέλνεται στους πίσω τροχούς. Ονομαστικά, η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 18 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 36 Nm στις 2.800 σ.α.λ. και εάν τα νούμερα αυτά σας φαίνονται χαμηλά, θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με βάρος που μόλις ξεπερνά το μισό τόνο. Απέναντί του, στο νέο 500 η εξέλιξη της μηχανολογίας μας έχει φέρει ένα 2κύλινδρο και πάλι μοτέρ, το οποίο όμως με μια σειρά από τεχνολογίες και μέτρα, μεταξύ των οποίων και turbo, έχει να επιδείξει 105 ίππους ισχύος και 145 Nm ροπής. Το κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται είναι 6τάχυτο μηχανικό, έναντι του 4 σχέσεων επίσης μηχανικού κιβωτίου του παλαιού 500. Στο πεδίο των επιδόσεων, δεν υφίσταται φυσικά σύγκριση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, με το νέο 500αράκι να είναι πιο γρήγορο, σβέλτο και ευκολοδήγητο από το παλιό. Σύγκριση δεν υπάρχει και στην κατανάλωση, αφού στο παλιό 500 τα όριο τίθενται από το ρεζερβουάρ των μόλις 22 λίτρων, με τη πραγματική μέση κατανάλωσή του να είναι λίγο πιο πάνω από τα 5,5 λτ./100 χλμ. έναντι 6,3 λτ./100 χλμ. στο νέο.

Tags: FIAT, FIAT 500