Το σύστημα ΑCT απενεργοποιεί προσωρινά τον 2ο και 3ο κύλινδρο σε συνθήκες, που δεν χρειάζεται όλη η δύναμη του κινητήρα.
Κινητήρας 1,4 TSI ACT της VW
20.101 Επισκέψεις στο άρθρο (24/8/2015)
Η ιδέα για ένα σύστημα, που θα απενεργοποιεί τους μισούς από τους κυλίνδρους, όταν δεν χρειάζεται όλη η δύναμη δεν είναι νέα. Έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν σε πολυκύλινδρα μοτέρ των Chrysler και Mercedes. H VW όμως είναι αυτή, που πρώτη έφερε την τεχνολογία αυτή σε 4κύλινδρο μοτέρ χαμηλού κυβισμού και άρα λαϊκής κατανάλωσης. Toν 1,4 TSI ACT (Active Cylinder Management) τον είδαμε πρώτη φορά στο Polo BlueGT και στο VW Golf για να ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα του VW Group, όπως τα Audi A1/A3/Q3 (η Audi την ίδια τεχνολογία την ονομάζει CoD -Cylinder on Demand) και τα SEAT Ibiza/Leon. Το 2013 διακρίθηκε με «Βest Νew Εngine Αward». Στην αρχή ο 1,4 TSI ACT απέδιδε 140 άλογα. Σήμερα έφτασε στα 150 και αυτά από 1.400 κυβικά και με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,8 λτ.100 χλμ. (στο Polo).
Πως λειτουργεί το ACT;
Το σύστημα ACT ενεργοποιείται μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Σύμφωνα με την VW αυτό το μεγάλο εύρος χαρτογράφησης καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης! Αν ο οδηγός πατήσει πιο αποφασιστικά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η «αλλαγή» να γίνεται ουσιαστικά αντιληπτή. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 - 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης – όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται. Ο οδηγός έχει γνώση του εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων.
ACT για μείωση κατανάλωσης έως 0,7 λτ./100 χλμ.
Το σύστημα ΑCT απενεργοποιεί προσωρινά τον 2ο και 3ο κύλινδρο σε συνθήκες, που δεν χρειάζεται όλη η δύναμη του κινητήρα. Η προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 0,4λτ./100 χλμ. Κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 λτ./100 χλμ. Ακόμη και στην οδήγηση με 70 χλμ./ώρα με πέμπτη ταχύτητα, η κατανάλωση καυσίμου στο Polo BlueGT μειώνεται κατά 0,7 λτ./100 χλμ. Αυτά σύμφωνα με την VW.
Το σύστημα ΑCT απενεργοποιεί προσωρινά τον 2ο και 3ο κύλινδρο σε συνθήκες, που δεν χρειάζεται όλη η δύναμη του κινητήρα.
Τα έχουμε πει 150 χιλιάδες φορές. Η θερμοδυναμική απόδοση του diesel κινητήρα είναι δύσκολο να επιτευχθεί με την βενζίνη. Επίσης θα συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα. Εαν ζορίσεις την βενζίνα η κατανάλωση φθάνει στα ύψη.
ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TURBO ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥΣ. ΟΙ TURBO ΜΟΛΙΣ ΠΙΕΣΤΟΥΝ ΚΑΙΝΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ DIESEL ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΡΕΞΕ ΚΑΙ Η ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ DIESEL ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΜΕΣΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΤΟ DIESEL ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΕΧΕΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ SERVICE, ΕΝΩ ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΝ ΠΑΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΤΟΥΟΤΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ DIESEL 1.4D-4D ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 1.33. ΑΝ Ο ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΤΑΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΠΛΑ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΠΟΤΕ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΕΦΕΡΝΕ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ Ο ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΕΒΓΑΖΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Να λεμε οτι ειναι και ακριβοτερο να αποκτησεις ντιζελ,αλλα και ακριβοτερο στις βλαβες.Οτι κερδισει κανεις μονο απ την καταναλωση κ την χαμηλοτερη τιμη του καυσιμου,Παντα μιλαμε για Ι.Χ.Εα τωρα προκειται να παρεις κανεις κανα βαρυ τζιπ...χαλαρα ας το παρει πετρελαιο...ομως στα μικρομεσαια πραγματικα δεν βλεπω οφελος απ το πετρελαιο,
Αν η τιμη του diesel παει κοντα στην τιμη της βενζινης τοτε το diesel δεν 8α εχει ουσιαστικα πλεονεκτηματα δεδομενου οτι τα αυτοκινητα που πωλουντε στην Ελλαδα ειναι μικρα και μεσαια.
Οταν η ασχετοσυνη βαραει κοκκινο:οι ιαπωνες ΔΕΝ πανε οπως λεει ο παραπανω στο diesel γιατι στην ιαπωνια δεν επιτρεπεται η πετρελαιοκινηση στα επιβατικα,οπως καποτε εδω.επισης πως βγαινουν ακριβοτερα τα σερβις των diesel παροτι δεν υπαρχει μπουζι κλπ μονο οσοι προφανως πληρωνουν σερβις σε Toyota και Vw group το βγαζουν το συμπερασμα
Αν το diesel φτάσει τιμές βενζίνης, αν το ένα, αν το άλλο... Στη δυτική Ευρώπη το πετρέλαιο πουλάει επειδή συνολικά είναι πιο οικονομικό στη χρήση του. Εφόσον το προσέχετε κ δε το ρημάζετε (άρα γλυτώνετε σοβαρές βλάβες) τα έξοδα θα είναι λιγότερα. Όσο περισσότερα τα χλμ που κάνετε τόσο πιο συμφέρουσα η επιλογή με ορίζοντα δεκαετίας.
Τα έχουμε πει 150 χιλιάδες φορές. Η θερμοδυναμική απόδοση του diesel κινητήρα είναι δύσκολο να επιτευχθεί με την βενζίνη. Επίσης θα συμφωνήσω με τον προλαλήσαντα. Εαν ζορίσεις την βενζίνα η κατανάλωση φθάνει στα ύψη.
O ecoboost δεν ειναι οικονομικος,χτυπαει 7.5αρια για πλακα αν πιεστει.
ΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ TURBO ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟΥΣ. ΟΙ TURBO ΜΟΛΙΣ ΠΙΕΣΤΟΥΝ ΚΑΙΝΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ DIESEL ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΡΕΞΕ ΚΑΙ Η ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ DIESEL ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΜΕΣΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΤΟ DIESEL ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΕΧΕΙ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ SERVICE, ΕΝΩ ΕΠΙΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΑΝ ΠΑΘΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΖΗΜΙΑ. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Η ΤΟΥΟΤΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ DIESEL 1.4D-4D ΚΑΙ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ 1.33. ΑΝ Ο ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΗΤΑΝ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΠΛΑ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΠΟΤΕ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΤΤΕΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΣΥΝΕΦΕΡΝΕ ΤΗΝ ΤΟΥΟΤΑ Ο ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΕΒΓΑΖΑΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ.
Να λεμε οτι ειναι και ακριβοτερο να αποκτησεις ντιζελ,αλλα και ακριβοτερο στις βλαβες.Οτι κερδισει κανεις μονο απ την καταναλωση κ την χαμηλοτερη τιμη του καυσιμου,Παντα μιλαμε για Ι.Χ.Εα τωρα προκειται να παρεις κανεις κανα βαρυ τζιπ...χαλαρα ας το παρει πετρελαιο...ομως στα μικρομεσαια πραγματικα δεν βλεπω οφελος απ το πετρελαιο,
Αν η τιμη του diesel παει κοντα στην τιμη της βενζινης τοτε το diesel δεν 8α εχει ουσιαστικα πλεονεκτηματα δεδομενου οτι τα αυτοκινητα που πωλουντε στην Ελλαδα ειναι μικρα και μεσαια.
Οταν η ασχετοσυνη βαραει κοκκινο:οι ιαπωνες ΔΕΝ πανε οπως λεει ο παραπανω στο diesel γιατι στην ιαπωνια δεν επιτρεπεται η πετρελαιοκινηση στα επιβατικα,οπως καποτε εδω.επισης πως βγαινουν ακριβοτερα τα σερβις των diesel παροτι δεν υπαρχει μπουζι κλπ μονο οσοι προφανως πληρωνουν σερβις σε Toyota και Vw group το βγαζουν το συμπερασμα
Αν το diesel φτάσει τιμές βενζίνης, αν το ένα, αν το άλλο... Στη δυτική Ευρώπη το πετρέλαιο πουλάει επειδή συνολικά είναι πιο οικονομικό στη χρήση του. Εφόσον το προσέχετε κ δε το ρημάζετε (άρα γλυτώνετε σοβαρές βλάβες) τα έξοδα θα είναι λιγότερα. Όσο περισσότερα τα χλμ που κάνετε τόσο πιο συμφέρουσα η επιλογή με ορίζοντα δεκαετίας.