Πως θα επιβιώσουν μετά το 2035, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης; Συνθετικά καύσιμα!

Πως θα επιβιώσουν μετά το 2035, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης; Συνθετικά καύσιμα!

Πως θα επιβιώσουν μετά το 2035, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης;

3138 Επισκέψεις στο άρθρο

Τέλος μετά το 2035. Συμφωνούν Ευρώπη, θεσμοί άλλα και οι περισσότερες μάρκες αυτοκινήτων. Δείτε τη νεότερη τεχνολογία που ίσως επιτρέψει την συνέχεια των παραδοσιακών καυσίμων και μετά το 2022.

PERAMAX
PLAKA PARKING

Η ευρωπαϊκή Κομισιόν, η Βουλή της Ευρώπης όπως και τα κράτη μέλη της έχουν συμφωνήσει πως μετά το 2035, οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα αποτελούνται αποκλειστικά από αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους.

Αυτό σημαίνει τέλος παραγωγής στα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης και αξιοποιούν παραδοσιακά καύσιμα όπως βενζίνη και diesel.

Ωστόσο, η ευρωπαϊκή ένωση δεν έχει κάνει ακόμα σαφές αν η απαγόρευση θα υφίσταται ακόμα και αν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης  αρχίσουν να καίνε efuels, τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα.

 Ένα τέτοιο concept θα ήταν ενδιαφέρον καθώς η χρήση συνθετικών καυσίμων θα έδινε μια εναλλακτική πρόταση στην βιώσιμη κινητικότητα (πέρα από τα ηλεκτρικά που ήδη κυκλοφορούν και εξελίσσονται συνεχώς).

Αυτή τη στιγμή, σε όλον τον πλανήτη, κυκλοφορούν 46.5 εκατομμύρια μοντέλα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης, επομένως ένα πλήρες stop τους από τον δρόμο δεν θα ήταν μια εύκολη υπόθεση και ίσως τα συνθετικά καύσιμα αποτελούσαν μια πολύ ικανή γέφυρα μετάβασης.

Τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν έναν βιώσιμο τρόπο κίνησης, αφού δημιουργούνται χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ, καταφέρνοντας να ρυπαίνουν λιγότερο, χωρίς όμως να αλλάζουν ριζοσπαστικά την αυτοκίνηση όπως την γνωρίζαμε ως σήμερα.

Για να δούμε, πιο αναλυτικά, τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε συνθετικά καύσιμα και ποία μπορεί να είναι η συνεισφορά τους στο μέλλον της κινητικότητας
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

1.Τι ακριβώς είναι τα συνθετικά καύσιμα- efuels;

Το όνομα των συνθετικών καύσιμων μπορεί  να μπερδέψει ορισμένους. Ο συνειρμός πως το e πριν από τη λέξη fuels θυμίζει τον ηλεκτρισμό και τις ονομασίες των ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα ήταν λάθος.
Και εδώ πίσω από το e κρύβεται η ηλεκτρική ενέργεια. Και αυτό γιατί στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων , η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με την καθοριστική συμβολή του ηλεκτρισμού.

Και όχι οποιαδήποτε ηλεκτρική ενέργεια, άλλα ενέργεια που παράγεται με πράσινο  τρόπο μέσω αξιοποίησης του ήλιου και του αέρα.

Χρησιμοποιώντας ,λοιπόν, την ηλεκτρική ενέργεια ως αφετηρία μπορούμε να φτάσουμε στην παραγωγή πράσινων καύσιμων όπως συνθετική βενζίνη, συνθετικό diesel ή συνθετική κυροζίνη, συνεχίζοντας να λειτουργούμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με βιώσιμο πλέον τρόπο.

2.Πώς όμως παράγονται τα συνθετικά καύσιμα;

Πρόκειται για μια περιπλοκή επιστημονική διαδικασία κατά την οποία, όπως είπαμε, απαραίτητο ρόλο παίζει η πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Αφού η ηλιακή/αιολική ενέργεια μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια, τροφοδοτεί μια συσκευή ηλεκτρόλυσης, η οποία διασπά το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.

Έπειτα, μέσω μιας  διαδικασίας πολλαπλών σταδίων σε ειδικώς σχεδιασμένα σταθμούς, το υδρογόνο αντιδρά με CO 2 ώστε τελικά να παραχθεί βενζίνη. Βενζίνη που δεν χρειάζεται να εξαχθεί από το έδαφος, έπειτα να διυλιστεί και να περάσει από πολλά σταδία για να αξιοποιηθεί ως καύσιμο, άλλα είναι αμέσως έτοιμη για μεταφορά.

 

3.Μπορούν όλοι οι κινητήρες να αξιοποιήσουν συνθετικά καύσιμα;

Ανησυχίες υπάρχουν ακόμα σχετικά με την ικανότητα των παλαιότερων κινητήρων καύσης να διαχειριστούν και να αποδώσουν ικανοποιητικά με συνθετικά καύσιμα.

 Μπορεί ένα από τα οχήματα δεκαετίας που κυκλοφορoύν στους δρόμους να χρησιμοποιήσει συνθετική βενζίνη χωρίς να υπάρχουν προβλήματα στην υγεία του κινητήρα και στην οδηγική συμπεριφορά του;

Η απάντηση είναι πως όχι μόνο θα αποδίδουν όπως και με τη βενζίνη, άλλα καίγοντας συνθετικό καύσιμο η απόδοση μπορεί να ανέβει ακόμα περισσότερο!

 Και αυτό γιατί η παραγωγή της συνθετικής βενζίνης γίνεται ώστε να εμφανίζει την ίδια ακριβώς χημική σύσταση με τη συμβατική ενώ η διαδικασία γίνεται πιο απλά με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να είναι πιο αγνό και καθαρό στην χρήση.

Μάλιστα, σχετικά με ορισμένες τέτοιες ανησυχίες, ο Καθ. Δρ. Thomas Koch, Επικεφαλής του Ινστιτούτου Εμβολοφόρων Μηχανών στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης δήλωσε πως : «Δεν έχουν διαγνωστεί μέχρι στιγμής και δεν αναμένονται να υπάρχουν αρνητικές επιρροές στους κινητήρες από τα συνθετικά καύσιμα. Αντιθέτως, υπάρχει και η περίπτωση να  δούμε και μικρά πλεονεκτήματα.»

3.Πότε θα ξεκινήσει η παραγωγή συνθετικών καυσίμων;

Ένα από τα πιο μεγάλα projects παραγωγής συνθετικών καυσίμων λαμβάνει χώρα στην Παταγονία της Χιλής. Η επιλογή του σημείου αποτελεί μια στρατηγική απόφαση καθώς μιλάμε για μια περιοχή με έντονα καιρικά φαινόμενα, άρα και  πολύ άνεμο, ο όποιος παράγει μεγάλα πόσα ηλεκτρικής ενέργειας μέσω της κατάλληλης αξιοποίησης του (ανεμογεννήτριες).

Η κατασκευή του εργοστασίου έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ στο εγχείρημα συμμετέχουν(μεταξύ άλλων) εταιρείες όπως η Siemens και η Porsche. Μάλιστα, μέχρι το τέλος της χρονιάς, περίπου 130.000 λίτρα συνθετικής βενζίνης θα έχουν φτάσει στις ευρωπαϊκές ακτές.

4.Τι διαφορές έχει η συνθετική βενζίνη από τη συμβατική;

Η απάντηση είναι σύντομη και αρκετά ευθεία: Καμία! Η αλήθεια είναι πως η συνθετική βενζίνη συμπεριφέρεται ακριβώς όπως η συμβατική βενζίνη που χρησιμοποιούμε τόσο καιρό.

Εμφανίζει ακριβώς την ίδια οσμή και ιξώδες ενώ ακόμα και στις πρακτικές δοκιμασίες κατά την οδήγηση τα όχημα  δοκιμής που καίνε συνθετική βενζίνη αποδίδουν ακριβώς όπως και με τη συμβατική βενζίνη.

Μιλάμε για ένα test run σε πίστα της Γερμανίας, με αυτοκίνητο αναφοράς ένα Mini Cooper με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων και 136 ίππων. Και κατά το injection άλλα και στην οδήγηση, το όχημα δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ενώ δεν φάνηκε να υπολείπει πουθενά σε σχέση με τη συμβατική βενζίνη.