Με το 4x4 για off-road διαδρομές

16575 Επισκέψεις στο άρθρο

Πάρε το αμάξι σου και πέρνα τώρα από τις off road διαδρομές που θα σε τρελάνουν!

Επιλέγουμε 4+1 off-road διαδρομές στη Στερεά Ελλάδα, που θα σας προσφέρουν οδηγική απόλαυση, αλλά και μια Ελλάδα που δεν έχετε γνωρίσει ακόμα!

Εύβοια: Δίρφυς
Για τους κατόχους τετρακίνητων οχημάτων προτείνουμε το δασικό δρόμο που οδηγεί στο καταφύγιο της Δίρφυος. Ανηφορίζοντας από Στενή για Στρόπωνες, στα 4 χλμ. θα δείτε αριστερά το χωμάτινο δρόμο που οδηγεί στο ορειβατικό καταφύγιο μετά από 3 χλμ.
Πιθανόν να είναι κλειστός με μπάρα, όμως αξίζει να συνεχίσετε με τα πόδια, καθώς οι εικόνες που θα απολαύσετε θα σας μείνουν αξέχαστες. Από τον αυχένα της Δίρφυος και μόλις αρχίσετε να κατηφορίζετε προς Στρόπωνες, θα δείτε δεξιά τον ασφάλτινο δρόμο (μετά γίνεται χωμάτινος) που οδηγεί στο χωριό Μετόχι. Θα διασχίσετε το πυκνό ελατοδάσος που αγκαλιάζει τον οικισμό Κούτρουλα και μόλις συναντήσετε το ποτάμι δεν θα ανηφορίσετε για το χωριό. Από εδώ μπορείτε να συνεχίσετε σε δρόμο ασφάλτινο, αλλά με πολλές στροφές, για Κύμη (25 χλμ.).

Ευρυτανία: Μεγάλο Χωριό – Πανταβρέχει

Από το κέντρο του Μεγάλου Χωριού κατευθυνόμαστε προς τον ανηφορικό και καλοστρωμένο δρόμο, που διαπερνά το πυκνό ελατοδάσος. Στα 9 χιλιόμετρα, βγαίνουμε στον αυχένα Λακκώματα (υψόμ. 1.400 μέτρα). Σε τούτο το σημείο, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τον κώνο της ψηλότερης κορφής, ο δρόμος διακλαδίζεται. Το ένα παρακλάδι τραβά βόρεια και βγαίνει στην Ανιάδα (7 χλμ.), μετά από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή μέσα από δάσος. Το άλλο παρακλάδι στρέφεται νότια κι αρχίζει, με απανωτές στροφές, να ανηφορίζει προς τις αποσαρθρωμένες και γυμνές πλαγιές του βουνού, ενώ ένας τρίτος δρόμος φεύγει ανατολικά για Ψιανά και Κρίκελο (υπάρχουν ταμπέλες).

Αν ο καιρός δεν έχει πάρει τις «ανάποδές» του και οδηγείτε ένα τετρακίνητο –και μόνον- όχημα, μπορείτε να ακολουθήσετε το νότιο και πιο ορεινό δρόμο. Θα περάσετε κοντά από το ορειβατικό καταφύγιο (υψόμ. 1.450 μέτρα), θα δρασκελίσετε τον αυχένα, που χωρίζει τις δυο ψηλότερες κορφές του βουνού και θα βρεθείτε να αιωρείστε στις απογυμνωμένες πλαγιές, απολαμβάνοντας μια αεροπορικών διαστάσεων θέα σε όλη τη νότια Ρούμελη.

Μέχρι τον οικισμό Δολιανά, θα καλύψετε 12 χιλιόμετρα με μέση ωριαία ταχύτητα που σπάνια θα ξεπερνά τα 20 χλμ. Από εδώ θα συνεχίσετε για ακόμη 3,5 χλμ. ως την κοίτη του Κρικελλοπόταμου, από όπου αρχίζει το «υγρό» μονοπάτι, που οδηγεί στην μαγική τοποθεσία του «Πανταβρέχει». Αυτή η εποχή είναι καλή, παρόλο που το νερό είναι λίγο κρύο. Όμως με λίγη «αυτοθυσία» αξίζει να επισκεφθείτε τον «Πανταβρέχει». Το ποτάμι, αν βέβαια δεν έχουν αρχίσει οι βροχές, είναι ακόμη ρηχό. Η πεζοπορία μέχρι τους καταρράκτες είναι περίπου 40 λεπτά.

Φωκίδα: Προς Καρούτες

Ανηφορίζοντας από Γαλαξίδι προς Βουνιχώρα, 10 χλμ. μετά το χωριό Πέντε όρια θα δείτε αριστερά δρόμο που χάνεται μέσα στα βουνά. Ακολουθήστε τον για 7 χλμ., ώσπου να βγείτε σε χαρακτηριστική διασταύρωση (προσοχή στους δευτερεύοντες χωματόδρομους που οδηγούν σε λατομεία).

Το δεξί παρακλάδι στρέφεται ανατολικά και κατηφορίζει προς Βουνιχώρα. Εσείς θα συνεχίσετε ευθεία σε χαλικοστρωμένο δρόμο για ακόμη 3 χλμ. Σε αυτό το σημείο χρειάζεται προσοχή, καθώς θα πρέπει να στρίψετε αριστερά για Καρούτες. Το οδόστρωμα χειροτερεύει λιγάκι, αλλά το ελατοδάσος γίνεται πιο πυκνό και ενδιαφέρον. Στα 11 χλμ. θα διασχίσετε το περίφημο Καρουτιανό κάμπο και θα δείτε τα σπίτια του χωριού Καρούτες, όπου θα πατήσετε και πάλι άσφαλτο. Από εδώ, το Λιδορίκι απέχει μόλις 9 χλμ.

Φθιώτιδα: Μονή Αγάθωνος – Καστανιά – Παύλιανη
Από τη Μονή Αγάθωνος ανηφορίζετε σε ασφάλτινο, αλλά με συνεχείς στροφές, δρόμο και πάτε στο χωριό Καστανιά, ένα πραγματικό μπαλκόνι στον κάμπο της Φθιώτιδας και στα γύρω βουνά. Από εδώ ξεκινά ένας καλός χωμάτινος δρόμος που οδηγεί στα υψίπεδα της Οίτης και στον πυρήνα του εθνικού δρυμού.

Πρώτα θα περάσετε από το ορειβατικό καταφύγιο που βρίσκεται σχεδόν πάνω στο δρόμο, στην τοποθεσία «Τράπεζα», σε υψόμετρο 1.850 μέτρα (12 χλμ.). Στο καταφύγιο μπορείτε να φτάσετε μετά από έντονα ανηφορική πορεία 4-4,5 ωρών σε σημαδεμένο μονοπάτι. Λίγο ψηλότερα ξανοίγεται το οροπέδιο Λιβαδιές, όπου υπάρχουν δύο μικρές αλπικές λίμνες κάτω από το Γρεβενό, την ψηλότερη κορφή της Οίτης. Από το οροπέδιο Λιβαδιές, μπορείτε να συνεχίσετε είτε προς Καταβόθρες – Παύλιανη (21 χλμ.) είτε να κατηφορίσετε προς τα χωριά των βορείων παρυφών του βουνού, Μάρμαρα, Δάφνη, κ.α.

Ορεινή Ναυπακτία: Βαρδούσια
Όμορφη διαδρομή που διατρέχει τις δυτικές πλαγιές των κατάφυτων Βαρδουσίων και ξεκινά από το χωριό Δάφνος, συνεχίζει για Διχώρι και καταλήγει στο χωριό Αρτοτίνα (14 χλμ.), από όπου μπορείτε να γυρίσετε στο Λιδορίκι ακολουθώντας τον ασφάλτινο δρόμο. Αν θέλετε να πάτε στην ορεινή Ναυπακτία και τα γνωστά θέρετρα της Ελατούς ή της Ανω Χώρας, να προτιμήσετε να έρθετε από το Αλεποχώρι ή από τους Πενταγιούς. Top θεωρείται η διάσχιση των Βαρδουσίων που συνέδεε την Αρτοτίνα με τον Αθανάσιο Διάκο μέσα από το Αρτοτινά και Μουσουνισιώτικα Λιβάδια.