Ορειβατικές διαδρομές της τρελής σου φαντασίας!

Διαβάστηκε από 1608 αναγνώστες

Θέλεις για το 2017 να κάνεις το διαφορετικό και να τολμήσεις την αλλαγή, βελτιώνοντας μέχρι και τη φυσική σου κατάσταση; Έχουμε τις διαδρομές που θα σε καταπλήξουν με τις φυσικές χάρες τους και μπορείς φυσικά να συνδυάσεις με το καλό τοπικό φαγητό και τη διασκέδαση στα Ζαγοροχώρια. «Πιτολατρεία» και φυσική γοητεία θα μπορούσες να το ονομάσεις αυτό το ταξίδι…

Από Πάπιγκο

Η διαδρομή από Πάπιγκο για το καταφύγιο και εν συνεχεία για την κορυφή της Γκαμήλας αρχίζει από το Μικρό Πάπιγκο, που απέχει 65 χλμ. από τα Γιάννενα.  Το μονοπάτι έχει ανατολική κατεύθυνση, είναι σηματοδοτημένο και βατό με αρκετή  κλίση. Περνά από την Αβραγώνιο Βρύση, την Αντάλκη  Βρύση, την Τράφο Βρύση και την Κρούνα  Βρύση. Είναι η διαδρομή με τα πιο πολλά νερά. Στο καταφύγιο φτάνεις σε 3 ώρες περίπου και από εκεί κατηφορίζεις στη Λάκα Τσουμάνη.   Αριστερά   από  την  Ξερόλουτσα  περνάς τη Ρωμηόβρυση σε 30 λεπτά περίπου όπου βρίσκεται το τελευταίο   νερό   για    την    κορυφή,   έως    το   Ρομπόζιυπάρχει σηματοδότηση (πινακίδα άσπρη τετράγωνη με κόκκινο ρόμβο στη μέση και το κωδικό 03). Εκεί χρειάζεται προσοχή, γιατί η σηματοδότηση συνεχίζεται ως το Βρυσοχώρι. Λίγο πριν από το Ρομπόζι πρέπει να στρίψεις αριστερά, όπου θα ακολουθήσεις κάποια πρόχειρα  κόκκινα σημάδια και μικρές κολώνες από στοιβαγμένες  πέτρες. Η πορεία συνεχίζεται στα Ριζά του Πλόσκου και από εκεί στην κορυφή σε άλλες 2,30 ώρες περίπου. Η συνολική πορεία είναι 6 ώρες για την κορυφή.

Από Τσεπέλοβο

Η διαδρομή από Τσεπέλοβο για κορυφή πέρνα κάτω από την κορυφή Ψαροβούνι δίπλα από την Καζάρμα, Λούτσα Τζάνοβα, Μέγας Λάκκος - Ρομπόζη κορυφή σε 7 ώρες περίπου. Το μοναδικό νερό της περιοχής είναι στο Ρομπόζι.

Η διαδρομή ως τα οροπέδια της Γκαμήλας είναι σηματοδοτημένη με κίτρινη πινακίδα και με τον κωδικό Ζ1.

Από Βρυσοχώρι

Η διαδρομή αυτή θεωρείται η ομορφότερη καθώς και η μεγαλύτερη. Ξεκινώντας από το χωριό περνάμε από την πηγή Μπούτσα, το Ακάρπινο, φτάνουμε στη Νεραιδόβρυση σε 2 ώρες περίπου, ονειρεμένη περιοχή όπου το μονοπάτι περνά δίπλα από την πηγή, που ξεπετάγεται μέσα από το βράχο. Πολλά σπάνια λουλούδια βρίσκονται ολόγυρα.

Συνεχίζεις σε μια επίπονη ανηφόρα και καταλήγεις στη Λούτσα Κάτσενου σε άλλες 3 ώρες. Από κει ανηφορίζεις  αριστερά στη δασωμένη πλαγία και βγαίνεις σε ένα αμφιθέατρο σε 1,30 ώρα  περίπου,  όπου γύρω υψώνονται επιβλητικές όλες οι κορυφές. Αριστερά η Τσούκα Ρόσα, μπροστά μας ο Καρτερός, η Γκαμήλα Ι και ΙΙ κ.λ.π.. Το λούκι του Καρτερού βρίσκεται μεταξύ της τελευταίας προέκτασης της Γκαμήλας ΙΙ, στην πιο αριστερή μεριά της και του Καρτερού, που στέκει επιβλητικός στα αριστερά, ανεβαίνει στο οροπέδιο της Γκαμήλας και από κει φτάνεις στην κορυφή σε 3 ώρες περίπου. Το μοναδικό νερό της περιοχής βρίσκεται στη Νεραϊδόβρυση. Το μονοπάτι είναι σηματοδοτημένο με το γνωστό κωδικό  03, αλλά σε κάποια σημεία μέσα στο δάσος καθώς και στη Λούτσα Κάτσενου η σηματοδότηση είναι ελλιπής. Η διαδρομή αυτή γίνεται από Ιούλιο έως Οκτώβριο. Τους υπόλοιπους μήνες το λούκι έχει χιόνι και γίνεται επικίνδυνο. Συνολική πορεία 10 ώρες περίπου.

Από Κόνιτσα

Διαδρομή Α):

Η διαδρομή από Κόνιτσα είναι και αυτή πολύ ωραία. Ξεκινώντας από το παλιό γεφύρι της Κόνιτσας, παίρνεις το χωματόδρομο για το Μοναστήρι Στομίου, όπου φθάνεις σε 2 ώρες. Από εκεί στο Σιάδι της Μύγας σε 1,30 ώρα, σε άλλες 2 ώρες φθάνεις στην ωραιότατη περιοχή Νταβάλιστα. Περνώντας απ' αυτή την περιοχή χρειάζεται προσεκτικό βάδισμα, γιατί υπάρχει κίνδυνος από τις πτώσεις λίθων. Συνεχίζεις προς τη Σάρα. Αριστερά συναντάς το Ραϊδοβόλι και βγαίνεις στις ξερόλιμνες σε 1,30 ώρες περίπου. Από εκεί παίρνεις τα Ριζά του Πλόσκου και φτάνεις στην κορυφή συνολικά σε άλλες 2 ώρες περίπου. Η διαδρομή είναι σηματοδοτημένη με κίτρινο  τετράγωνο με μαύρο πλαίσιο σε κίτρινο φόντο. Συνολική διαδρομή 9 ώρες.

Διαδρομή Β):

Μια άλλη διαδρομή που ξεκινάει απ' το πεδίο βολής της Κόνιτσας είναι αυτή που κινείται στις δυτικές πλαγιές του Λάπατου και περνάει απ' τις τοποθεσίες Παλιοχιόνια, Παλιοκαλύβες και φθάνει στην περιοχή Σβύστη σε 4 ώρες περίπου. Από εκεί στο Ραϊδοβόλι σε 1 ώρα περίπου και συνεχίζει όπως η διαδρομή Α. Συνολική διαδρομή 7 ώρες.

Από Βραδέτο

Η διαδρομή από το Βραδέτο είναι η πιο ομαλή  και σχετικά εύκολη. Διαρκεί 4.30 ώρες περίπου.

Η διαδρομή απ' το χωριό Βραδέτο για την κορυφή της Γκαμήλας αρχίζει απ' την τοποθεσία Αυγερινός, που βρίσκεται δεξιά, καθώς κατεβαίνουμε από τον ασφαλτόδρομο για το χωριό. Έως τον Αυγερινό πηγαίνει χωματόδρομος. Η διαδρομή από τον Αυγερινό έως τη Λούτσα Ρομπόζη  είναι σηματοδοτημένη με κίτρινες πινακίδες που έχουν κωδικό Ζ1  και Ζ3.

Η διαδρομή από τον Αυγερινό έως την Γκαμήλα είναι η πιο ξεκούραστη αλλά και η συντομότερη. Αρχίζει εντυπωσιακά, καθώς περνάς πίσω απ' την Καζάρμα (παλιό Τούρκικο φυλάκιο), βγαίνεις στη Λούτσα Τζάνοβα ή Μυριούνη (σε 45 λεπτά), κατηφορίζεις το Μέγα Λάκκο, τον οποίο έχεις πάντα αριστερά μας, και φτάνεις στη βρύση Κρούνα (σε 15 λεπτά). Από εκεί συνεχίζεις  παράλληλα με το Μέγα Λάκκο προς το σημείο που γίνεται ομαλότερος, όπου συναντάς αριστερά την Γκαϊλότρυπα  (βάραθρο βάθους 158 μ.). Συνεχίζοντας βρίσκεις δύο στάνες και πιο πάνω συναντάς την πηγή και τη Λούτσα Ρομπόζη (σε 1 ώρα) απ' όπου γίνονται εφοδιασμοί με νερό, καθώς δεν υπάρχει άλλη πηγή έως την κορυφή.

Συνεχίζοντας δεξιά απ' τη Λούτσα Ρομπόζη και όλο ανηφορικά προς την κορυφή (προσοχή στα σκυλιά) καλό είναι να διαλέξεις το αριστερό μονοπάτι στα Ριζά του Πλόσκου, γιατί είναι πιο ομαλό. Στην κορφή φτάνεις μετά από 2,30 ώρες περίπου.

(Για να περάσεις το Μέγα Λάκκο απ' τον Αυγερινό υπάρχει και άλλη διαδρομή από το Ζωνάρι της Κρούνας αλλά το μονοπάτι έχει χαλάσει και είναι αρκετά  επικίνδυνο).

Ορειβατικές Διαδρομές για Αστράκα

Από Πάπιγκο

Η διαδρομή από Πάπιγκο για Αστράκα είναι αυτή που ακολουθείς για το καταφύγιο, μόνο που στρίβεις δεξιά, λίγο πιο πάνω από τη Βρύση Τράφος. Το μονοπάτι ανηφορίζοντας περνάει δίπλα από το λούκι Χούνη και βγαίνει στο οροπέδιο της Αστράκα. Λίγο πριν το λούκι Χούνη στα δεξιά συναντάς την Προβατίνα σε 1 ώρα περίπου. Από κει κάτω από τις κορυφογραμμές φτάνεις στην κορυφή της Αστράκας, που είναι  τελευταία στο βάθος, συνολική διαδρομή 5 ώρες περίπου. Η διαδρομή είναι πρόχειρα σηματοδοτημένη με κόκκινα σημάδια.

Από Βραδέτο

Στην Αστράκα μπορείς να πας και από το χωριό Βραδέτο σε 4,30 ώρες ή από το χωριό Τσεπέλοβο σε 5,30 ώρες, ακολουθώντας το μονοπάτι της Γκαμήλας μέσω Μέγα Λάκκου  μέχρι το Κεντρί. Από κει στρίβεις αριστερά και ανηφορίζεις για την κορυφή.

Ορειβατικές Διαδρομές για Τσούκα Ρόσια και Γκούρα

Από Σκαμνέλι

Η διαδρομή από το χωριό Σκαμνέλι για Γκούρα και Τσούκα Ρόσια ακολουθεί το χωματόδρομο έως την περιοχή Βουρτάκα από εκεί συνεχίζεις στο  μονοπάτι που έχει βορεινή κατεύθυνση. Περνάς κάτω από την κορυφή Βλάση και από εκεί στην κοιλάδα όπου υπάρχει πηγή με αρκετό νερό και η Λούτσα Γκούρα, διαδρομή που διαρκεί  4 ώρες περίπου. Από εκεί για τη Γκούρα πας δεξιά σε 1 ώρα περίπου και για την Τσούκα Ρόσα αριστερά σε 2 ώρες περίπου. Συνολική διαδρομή για Γκούρα 5 ώρες και για Τσούκα Ρόσα 6 ώρες.

Ορειβατικές Διαδρομές για Λάπατο 2251μ., Πλόσκο 2377μ. και Δρακόλιμνη

Για Λάπατο. Από το καταφύγιο παίρνεις τον αριστερό αυχένα από τον Κουτσομήτρο και φτάνεις στην κορυφή Λάπατος  σε 2 ώρες περίπου. Από την κορυφή απλώνεται στα πόδια σου ο κάμπος και η πόλη της Κόνιτσας.

Για Πλόσκο. Κατεβαίνεις από το καταφύγιο στη Λάκα Τσουμάνη και από εκεί ανηφορίζεις φτάνοντας στην κορυφή σε 2 ώρες περίπου. Και από αυτή την κορυφή η θέα είναι μαγευτική. Δίπλα η Γκαμήλα, κάτω ο Αώος, απέναντι η Τραπεζίτσα και  ο Σμόλικας.

Για Δρακόλιμνη. Από το καταφύγιο κατεβαίνεις στις Ξερόλουτσες, δεξιά ανηφορίζεις,  φτάνεις στη Δρακόλιμνη  σε 1 ώρα περίπου.

Aλλες Διαδρομές

- Από Κόνιτσα, Μονή Στομίου, Υποαλπικά Οροπέδια Τύμφης, Μεγάλα Λιθάρια, Σκαμνέλι. Σε 12 ώρες περίπου.

- Από Πάπιγκο, Κούλα (1560μ.). Σε 4 ώρες περίπου.

-  Από Βραδέτο, Καζάρμα. Σε 1,30 ώρα  πε-ρίπου.

- Από Τσεπέλοβο, χωματόδρομος, Λάκκος Τσέλου, κορυφή  Σαμάρι (2297μ.). Σε 6 ώρες περίπου.

- Από Τσεπέλοβο, χωματόδρομος, Λάκκος Μεγάλο Λιθάρι, Κρεβάτι. Σε 5 ώρες περίπου.

- Από Σκαμνέλι, βοσκοτόπι, Λευκότοπος,  Κορυφούλα (2157μ.). Σε 5 ώρες περίπου.

- Από Τσεπέλοβο, χωματόδρομος, Λάκκος Τσέλου,  Μεγάλα  Λιθάρια  (2467μ.).  Σε 7 ώρες περίπου.

Τις μισές από αυτές τις διαδρομές να κάνετε, τις διπλές πίτες αξίζετε. Απολαύστε την όμορφη διαμονή σας στα Ζαγοροχώρια και μείνετε στα καλύτερα στέκια που διαθέτουν τα γραφικά κεφαλοχώρια της χειμωνιάτικης ορεινής πολυτέλειας.

Δείτε περισσότερα άρθρα στο autotriti-touring.gr