Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/7/2011
Παρουσίαση
H ώρα της αλήθειας
VW Polo 1,2 TSI 105PS VS Polo 1,2 TDI 75PS
Διαβάστηκε από 74148 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2011
Πλεονέκτημα στο TDI
Ακόμα και όφελος 5.000 ευρώ στην 5ετία μπορεί να αποκομίσει κάποιος αποκτώντας και χρησιμοποιώντας ένα diesel αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αλλά μικρότερο συγκριτικά με ένα LPG. 
Φυσικά, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα μπορούν να μας δώσουν κάποιες λύσεις στο πρόβλημα του συνεχούς αυξανόμενου κόστους χρήσης των αυτοκινήτων μας.
Ο κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων TSI 105PS όμως, παρόλο που είναι πολύ εξελιγμένος τεχνολογικά, είναι ακριβότερος στη χρήση του από τον επίσης 1,2 λίτρων diesel.
Η πετρελαιοκίνητη TDI 1,2 λίτρων έκδοση του Polo δείχνει ότι συμφέρει συνολικά περισσότερο από τη βενζινοκίνητη 1,2 λίτρων TSI. Παρόλο που και αυτός ο βενζινοκινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός στην πράξη, αλλά πιο ισχυρός (105PS), παρατηρούμε ότι κερδίζει τον diesel μόνο στο ελάχιστα πιο φθηνό service. Ο 1,2 ΤDI κοστίζει στην 5ετία 2.420 ευρώ λιγότερα σε καύσιμα και δεν "πληρώνει" τέλη κυκλοφορίας, αφού έχει CO2 μόλις 99 γρ./χλμ. Συνολικά προκύπτει πως σε ορίζοντα 5ετίας, το κόστος χρήσης για το πετρελαιοκίνητο είναι κατά 3.051 ευρώ μικρότερο. Επίσης, βλέπουμε πως ουσιαστικά το diesel συμφέρει περισσότερο και από ένα Polo 1,2 TSI με LPG, αφού και πάλι έχει κόστος χρήσης 5ετίας μικρότερο. Ακόμα και αν συνυπολογίσουμε το κόστος της μετατροπής (περίπου 2.300 ευρώ) το πετρελαιοκίνητο συνεχίζει είναι πιο ελκυστικό.
Δαπάνες 5ετίας - 75.000 χλμ. (ευρώ)
KαύσιμοBενζίνηDieselLPG**
Σύνολο Service1.3501.3891.350
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)5,33,86,8
Κατανάλωση 5ετίας (λτ.)3.9752.8505.100
Κατανάλωση 5ετίας* 6.6384.2184.080
Eκομπές CO2 (γρ./χλμ.)12499-
Τέλη κυκλοφορίας 5ετίας670-670
Κόστος ασφάλισης 5ετίας**1.7601.7601.760
Συνολικό κόστος 5ετίας10.4187.3677.860
Κόστος μετατροπής σε LPG**2.300--
*Μέση τιμή αμόλυβδης 1,67 ευρώ/λτ., diesel 1,48 ευρώ/λτ., LPG 0,8 ευρώ/λτ., **Eνδεικτικές τιμές
Τιμή αγοράς (αρχικές εκδόσεις)
•VW Polo 1,2 TSI 3d Τrendline: 14.220 ευρώ, • VW Polo 1,2 TDI 3d Τrendline: 15.320 ευρώ

 
 ΕΡΕΥΝΑ: Κόστος χρήσης 10 βενζινοκίνητων, diesel και υγραεριοκίνητων μοντέλων για 5 χρόνια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οpel Corsa 1,4 100PS (βενζίνη) VS Corsa 1,3 95 PS (diesel)
VW Polo 1,2 TSI 105PS VS Polo 1,2 TDI 75PS
Toyota Yaris 1,33 VS Yaris 1,4 D-4D
Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 105PS VS Punto Evo 1,3 MJET 75PS - 1,4 8V 77 PS LPG
Opel Astra 1,4T 140PS VS Astra 1,3 CDTI 95PS
Seat Leon 1,4 TSI 125PS VS Leon 1,6 TDI 105PS
Opel Insignia 1,6T 180PS VS Insignia 2,0 CDTI 130PS
Fiat Panda 1,2 69PS/LPG VS Panda 1,3 MJET 75PS
Mitsubishi ASX 1,6 2WD 117PS VS ASX 1,8 DI-D 2WD 150PS
Dacia Duster 1,6 4x4 VS Duster 1,5 dCi 4x4