Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/7/2011
Παρουσίαση
H ώρα της αλήθειας
Fiat Panda 1,2 69PS/LPG VS Panda 1,3 MJET 75PS
Διαβάστηκε από 74148 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/7/2011
Καλύτερο και πάλι το diesel
Ακόμα και όφελος 5.000 ευρώ στην 5ετία μπορεί να αποκομίσει κάποιος αποκτώντας και χρησιμοποιώντας ένα diesel αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αλλά μικρότερο συγκριτικά με ένα LPG. 
Φυσικά, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, ωστόσο γίνεται ξεκάθαρο ότι τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα μπορούν να μας δώσουν κάποιες λύσεις στο πρόβλημα του συνεχούς αυξανόμενου κόστους χρήσης των αυτοκινήτων μας.
Τo Panda είναι μια ακόμη περίπτωση μοντέλου στο οποίο η diesel έκδοση έχει σαφώς πιο μικρό κόστος χρήσης σε σχέση με την αντίστοιχων προδιαγραφών βενζινοκίνητη. Επίσης, παρατηρούμε ότι το Panda 1,3 MJET έχει χαμηλότερα CO2, συνεπώς και λιγότερα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το κόστος ασφάλισης των δύο μοντέλων είναι το ίδιο.
Panda LPG
Το Panda μπορεί να αποκτηθεί και με εργοστασιακά τοποθετημένο κιτ υγραεριοκίνησης. Προσφέρεται με 8βάλβιδο κινητήρα 1,2 λίτρων 69 ίππων και κοστίζει 12.800 ευρώ. Σύμφωνα με τη Fiat, αυτό το μοντέλο έχει μέση κατανάλωση με το υγραέριο 6,4 λτ./100 χλμ. και CO2 104 γρ./χλμ. Αυτό σημαίνει ότι, σε βάθος 5ετίας (75.000 χλμ.), ο οδηγός του θα ξοδέψει 3.840 ευρώ σε LPG.
Δαπάνες 5ετίας - 75.000 χλμ.(ευρώ)
KαύσιμοBενζίνηDieselLPG
Σύνολο Service8084721.276
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)4,94,26,4
Κατανάλωση 5ετίας (λτ.)3.6753.1504.800
Κατανάλωση 5ετίας* 6.1374.6623.840
Eκομπές CO2 (γρ./χλμ.)113108104
Τέλη κυκλοφορίας 5ετίας497,2475,2497,2
Κόστος ασφάλισης 5ετίας**2.1202.1202.120
Συνολικό κόστος 5ετίας9.5627.7297.733
*Μέση τιμή αμόλυβδης 1,67 ευρώ/λτ. & diesel 1,48 ευρώ/λτ.
**Eνδεικτικές τιμές . Η ενημέρωση που είχαμε από τη Fiat για το diesel δεν περιλαμβάνει κόστος αλλαγής λιπαντικών και φίλτρου λαδιού. Όπως τονίζεται αυτές οι εργασίες πραγματοποιούνται μόνο όταν ανάψει η προειδοποιητική λυχνία. Το κόστος service είναι ενδεικτικό για 80.000 χλμ. Το LPG πληρώνει τέλη με βάση το CO2 της βενζίνης.
Τιμή αγοράς (αρχικές εκδόσεις)
• Panda 1,2 Active 69PS: 10.100 ευρώ
• Panda 1,2 MultiJet 75PS: 13.000 ευρώ
• Panda 1,2 LPG Dynamic: 12.800 ευρώ

 
 ΕΡΕΥΝΑ: Κόστος χρήσης 10 βενζινοκίνητων, diesel και υγραεριοκίνητων μοντέλων για 5 χρόνια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οpel Corsa 1,4 100PS (βενζίνη) VS Corsa 1,3 95 PS (diesel)
VW Polo 1,2 TSI 105PS VS Polo 1,2 TDI 75PS
Toyota Yaris 1,33 VS Yaris 1,4 D-4D
Fiat Punto Evo 1,4 MultiAir 105PS VS Punto Evo 1,3 MJET 75PS - 1,4 8V 77 PS LPG
Opel Astra 1,4T 140PS VS Astra 1,3 CDTI 95PS
Seat Leon 1,4 TSI 125PS VS Leon 1,6 TDI 105PS
Opel Insignia 1,6T 180PS VS Insignia 2,0 CDTI 130PS
Fiat Panda 1,2 69PS/LPG VS Panda 1,3 MJET 75PS
Mitsubishi ASX 1,6 2WD 117PS VS ASX 1,8 DI-D 2WD 150PS
Dacia Duster 1,6 4x4 VS Duster 1,5 dCi 4x4