Οι κίνδυνοι από τη χρησιμοποίηση νοθευμένου καυσίμου μπορεί να είναι καταστροφικοί τόσο για τον κινητήρα, όσο και την τσέπη σας.

Τα νοθευμένα καύσιμα θα σου κοστίσουν 1.000 και παραπάνω ευρώ

Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2016

Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα υψηλής πίεσης ψεκασμού) η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα. 
Πρώτα και ακριβότερα (πάνω από 1.500 ευρώ το κόστος) είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης. 
Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατΆ επέκταση την αχρήστευσή του σε ό,τι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες.
Επίσης, τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR). 
Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF, επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.
Αντίστοιχα, στους σύγχρονους βενζινοκινητήρες αρχικά θα «βουλώσει» το  φίλτρο βενζίνης, έπειτα τα μπεκ και στη συνέχεια θα επέλθει η φθορά στην τρόμπα βενζίνης. Σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου, το κόστος σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή της νοθείας και της ακίνητοποίησης του βενζινοκινητήρα λόγω νοθευμένων καυσίμων, είναι μικρότερο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • t@kis

    Δυστυχώς ελάχιστα πράγματα είναι στο χέρι μας, προκειμένου να μειώσουμε την κατανάλωση τώρα που οι καιροί είναι οικονομικά δύσκολοι και η βενζίνη ακριβή! Ολα τα παλιά βενζινοκίνητα (όχι turbo) καίνε το λιγότερο 9-10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα! Μπορούμε να οδηγούμε με 4η ή 5η ταχύτητα αντί για 1η 2η όπου αυτό είναι εφικτό έτσι έχουμε μια πολυ μικρή οικονομία! Τίποτα άλλο δεν γίνεται, και αν κάνουμε πολύσυχνά service σε παλιά αυτοκίνητα τότε απλά κλαίμε τα λεφτά μας! Καμία διαφορά, το παλιό δεν γίνεται καινούργιο! Τώρα γιατί γράφονται όλα αυτά μα γιατί άλλο να δουλεψουν λίγι και οι αντιπροσωπείες (συνεργεία)! Αφoύ ο κόσμος δεν μπορεί να αγοράσει καινούργια θα πληρώνει σε επισκευές και service! Για τα καινούργια είναι σαφώς καλύτερα τα πράγματα ειδικά στα diesel turbo (4-5 λίτρα) και τα βενζίνης turbo 5-7. Αν έχεις παλιό δεν γίνεται τίποτα μιας και πριν 10 χρόνια κανένας κατασκευαστής δεν εστίαζε στην κατανάλωση Απλά φροντίζεις τα στοιχειώδη και δεν δίνεις επιπλέον χρήματα σε συχνά service (κάνουν ζημιά στην τσέπη) Παρακαλάς να μην σου τύχει βλάβη και περιορίζεις τις μετακινήσεις σου ... παίρνοντας ένα ...παπάκι!

      7
  • Kostas

    Παιδιά ότι και να κάνεις ,μέχρι να περάσεις το κωλοφαναρο της Γυμναστικής Ακαδημίας και να ανέβεις την Φιλολαου έχεις κάψει μισό ντεπόζιτο,ξέρετε εσείς, δυστυχώς

      6
  • Στάθης

    Σχετικά με τη λειτουργία του κινητήρα κοντά στις στροφές, στις οποίες αποδίδεται η μέγιστη ροπή, για να έχουμε την ελάχιστη κατανάλωση, αυτό είναι σωστό, αλλά μόνο αν οι στροφές αυτές, βρίσκονται σχετικά χαμηλά. Αν έχουμε έναν κινητήρα με τη μέγιστη ροπή σε πολύ υψηλές στροφές, είμαστε υποχρεωμένοι να τρέχουμε πολύ, χρησσιμοποιώντας τη μεγαλύτερη σχέση, στο κιβώτιο, όπως 5η ή 6η, οπότε η αντίσταση του αέρα αυξάνει με το τετράγωνο της ταχύτητας και έτσι η κατανάλωση θα αυξάνει, αντί να μειώνεται. Άσε που τα υφιστάμενα όρια ταχύτητας δεν μας το επιτρέπουν αυτό.

      2
  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΩΤΣΗΣ

    Ειναι γεγονός οτι όλα τα παραπάνω συνδυαστικά βοηθάνε στη μείωση της κατανάλωσης .Κάτι ακόμη και ίσω ς το σημαντικότερο όλων που δέν αναφέρθηκε είναι να χρησιμοποιούμε λιπαντικα ημισυνθετικά και ακόμη καλύτερα φούλ συνθετικά .Προσωπικά με τα δεύτερα έχω δεί διαφορά στην κατανάλωση , και ο κινητήρας δέν το συζητώ οτι δουλεύει με χαμηλότερες τριβές και άρα οικονομικότερα και καλύτερα ,ενώ θα έχει και μεγαλύτερη μακροζωία .

      1