Το πρώτο σημείο του αυτοκινήτου που καταπονείται περισσότερο κατά τη σκληρή χρήση και από την ακαταλληλότητα των δρόμων, είναι τα αμορτισέρ.

Οι λακκούβες κάνουν τη ζημιά

5.707 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/9/2016

Η οδήγηση σε ακατάλληλους επαρχιακούς δρόμους, γεμάτους λακκούβες, σαμαράκια, λάσπες και ό,τι άλλο μπορεί να κληθούμε να αντιμετωπίσουμε, αποτελεί συχνό φαινόμενο κατά τη διάρκεια των διακοπών και ειδικά αν δεν γνωρίζουμε τους δρόμους, το ενδεχόμενο να δημιουργήσουμε κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο, γίνεται πιο πιθανό. Το πρώτο και σημαντικότερο σημείο που καταπονείται περισσότερο κατά τη σκληρή χρήση είναι τα αμορτισέρ αλλά και τα ελαστικά τμήματα στα ψαλίδια. Ειδικά οι αναρτήσεις όμως που καταπονούνται έτσι κι αλλιώς, συνέχεια και με κάθε χιλιόμετρο που διανύουμε, μπορούν ακόμη και να καταστραφούν σε μια μεγάλη λακκούβα που δεν θα προσέξουμε στο δρόμο, αλλά και η σταδιακή επιβάρυνσή τους, είναι εξίσου ανησυχητική αν αναλογιστούμε ότι και το κόστος για την αντικατάστασή τους, είναι αρκετά υψηλό. Σε αντίθεση με τον κινητήρα, στον οποίο αλλάζουμε λάδια και κάνουμε σέρβις για να διατηρήσουμε τη λειτουργία και την απόδοσή του σε βάθος χρόνου, τα αμορτισέρ είναι κλειστά συστήματα με πεπερασμένη διάρκεια ζωής, όπως και τα ελατήρια που τα συνοδεύουν. Έτσι και όσο οι καταπονήσεις αυξάνονται γεωμετρικά με τα φορτία που μεταφέρουμε, τον αριθμό των επιβατών που έχουμε και τις λακκούβες και τους κακοτράχαλους δρόμους στους οποίους κινούμαστε, τόσο περισσότερο φθείρονται.
Με δεδομένο λοιπόν, ότι η καλή λειτουργία της ανάρτησης αποτελεί σημαντικό παράγοντα  και στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, τόσο στην ασφάλεια όσο και στην άνεση, ο τακτικός έλεγχος της καλής λειτουργίας του, προλαμβάνει σημαντικά προβλήματα.

Προσοχή στο παρκάρισμα!
Ένα σημείο που κάνει τα αμορτισέρ του αυτοκινήτου μας να «υποφέρουν» είναι τα πεζοδρόμια, όταν από λανθασμένες κινήσεις στο παρκάρισμα, ο τροχός του αυτοκινήτου μας μπορεί να χτυπήσει με δύναμη πάνω σε αυτά. Καλό λοιπόν είναι, όταν δυσκολευόμαστε, να κατεβάζουμε το κρύσταλλο του δεξιού καθρέπτη, έτσι ώστε να βλέπουμε την απόσταση που έχει το τροχός μας από αυτά.