Ιμάντας δυναμό: Πότε χρειάζεται αντικατάσταση;
Ιμάντας δυναμό: Πότε χρειάζεται αντικατάσταση;
  • Ιμάντας δυναμό: Πότε χρειάζεται αντικατάσταση;
  • Ιμάντας δυναμό: Πότε χρειάζεται αντικατάσταση;

Ιμάντας δυναμό: Πότε χρειάζεται αντικατάσταση;

1289 Επισκέψεις στο άρθρο

-«Τροφοδοτεί» με ρεύμα την μπαταρία και το αυτοκίνητο
-Έχει διάρκεια «ζωής» πάνω από τα 100.000 χλμ
-Λυχνία μπαταρίας, ρετάρισμα και κακή λειτουργία φώτων μάς προειδοποιούν όταν υπάρχει πρόβλημα
-Από 30 έως 40 ευρώ η αντικατάστασή του

ELECTRA HELLAS A.E. BILSTEIN
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΛΥΚΑΣ ΙΚΕ

«Τροφοδοτεί» με ρεύμα την μπαταρία και το αυτοκίνητο

«Ιμάντας δυναμό» ή αλλιώς «ιμάντας poly–v» ονομάζεται το τμήμα εκείνο από καουτσούκ που μεταφέρει ενέργεια σε μονάδες του αυτοκινήτου όπως το δυναμό, η μονάδα συστήματος A/C, η αντλία του υδραυλικού τιμονιού και η αντλία νερού.
Προφανώς η ονομασία «ιμάντας δυναμό» έχει μείνει από παλιότερα, που το δυναμό του αυτοκινήτου αντλούσε κίνηση από έναν ανεξάρτητο ιμάντα κίνησης, ο οποίος μετέφερε και μετέτρεπε τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική. ΚατΆ αυτόν τον τρόπο, τα ηλεκτρικά τμήματα του οχήματος τροφοδοτούνταν επαρκώς από το δυναμό, εξασφαλίζοντας έτσι πως η μπαταρία δεν υπήρχε περίπτωση να αδειάσει.  
Αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της λειτουργίας, λοιπόν, ήταν (και παραμένει) ο ιμάντας δυναμό που στη σύγχρονη εποχή καλύπτει ΚΑΙ τις υπόλοιπες μονάδες – πλην του δυναμό - που προαναφέρθηκαν ως ένα πολυλειτουργικό και απαραίτητο κομμάτι της συντήρησης.

Έχει διάρκεια «ζωής» πάνω από τα 100.000 χλμ

Όσον αφορά στην ανθεκτικότητά του, ο ιμάντας poly-v με τη σήμανση EPDM (μονομερές αιθυλενοπροπυλενοδιένιο καουτσούκ), σίγουρα έχει μεγαλύτερη διάρκεια και ανθεκτικότητα, καταφέρνοντας ενίοτε να βγάλει ακόμα και δεκαετία.
Η γενική διαπίστωση που υπάρχει πάντως, είναι πως ένας απλός ιμάντας poly-v θα αντέξει για ενδεχομένως και πάνω από 100.000 χλμ, αλλά δύσκολα θα ξεπεράσει τα 150.000 χλμ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Λυχνία μπαταρίας, ρετάρισμα και κακή λειτουργία φώτων μάς προειδοποιούν όταν υπάρχει πρόβλημα

Από τι μπορεί να προκληθεί πρόβλημα στον ιμάντα δυναμό όμως; Η φυσιολογική φθορά λόγω χρόνου είναι το πλέον σύνηθες φαινόμενο. Αλλά δεν είναι το μοναδικό. Κι αυτό, γιατί μεγάλη ζημιά μπορούν να του προκαλέσουν τόσο τα υγρά του υδραυλικού τιμονιού ή του ψυκτικού υγρού (ή και του λαδιού ακόμα), όσο και τα κακά ρουλεμάν που θα οδηγήσουν για αρχή σε συστηματική τριβή και κατΆ επέκταση σε υπερθέρμανση του ιμάντα. Από εκεί και πέρα, ο εντατήρας είναι επίσης σημαντικός καθώς κρατά τεντωμένο τον ιμάντα προστατεύοντάς τον από τυχόν σχισμές.  
ΓιΆ αυτό, συνεπώς, είναι καλό να επιστήσουμε την προσοχή μας στα σημεία εκείνα που θα μας «προειδοποιήσουν» ότι κάτι δεν πάει καλά…
Από αυτά, για αρχή έχουμε το άναμμα της λυχνίας μπαταρίας. Εδώ, μολονότι αυτό δε συνεπάγεται πως σώνει και ντε το πρόβλημα οφείλεται αποκλειστικά στον ιμάντα δυναμό ή στο ίδιο το δυναμό, σε κάθε ενδεχόμενο θέλει προσοχή για να μη βρεθούμε αντιμέτωποι με τον κίνδυνο βραχυκυκλώματος.
Συνεχίζοντας, το ρετάρισμα του αυτοκινήτου είναι ένα ακόμα σύμπτωμα, το οποίο αντιλαμβανόμαστε όταν το αυτοκίνητο αρνείται να ανεβάσει στροφές εμφανίζοντας παράλληλα «τρέμουλο», ενώ η προβληματική «συμπεριφορά» των φώτων (βλ. τρεμούλιασμα, χαμηλότερη ισχύς) αποτελούν ένα ηχηρό καμπανάκι κινδύνου για να καταλάβουμε πως άμεσα κινδυνεύουμε να μείνουμε χωρίς φώτα.
Ακόμα περισσότερο, στο σενάριο που αδειάσει τελείως η μπαταρία του οχήματος υφίσταται πάντοτε το ενδεχόμενο η πηγή της ζημιάς να είναι ο χαλασμένος ιμάντας δυναμό.   

Από 30 έως 40 ευρώ η αντικατάστασή του

Γενικά, οι τιμές που αντικρίζουμε σε έναν ιμάντα poly-v κυμαίνονται στα 7,5 με 23 ευρώ, εντούτοις με δεδομένο πως η αντικατάστασή του πρέπει να λάβει χώρα σε συνεργείο, το κόστος - μαζί με την εργασία (περίπου στα 20 ευρώ) – υπολογίζεται πως θα φτάσει στα 30 - 40 ευρώ, ανάλογα βεβαίως με τον ιμάντα που θα επιλέξουμε.