Ιονία οδός: Συμφέρει ή μήπως όχι;

110908 Επισκέψεις στο άρθρο

Οι πανηγυρισμοί για την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού έχουν πια κοπάσει και με αποστασιοποιημένο μάτι είναι καιρός να δούμε: Συμφέρει πραγματικά ή μήπως όχι; Δες τώρα τι κερδίζεις και τι χάνεις...

Κερδίζεις χρόνο και φτάνεις στα Γιάννενα σε 3μιση ώρες.
Ας υποθέσουμε πως είναι Παρασκευή. Έχεις αποφασίσει ότι θα φύγεις εκδρομή στα Γιάννενα όπου σε περιμένει ένα υπέροχο σαββατοκύριακο στο ξενοδοχείο της επιλογής σου (τις καλύτερες επιλογές μπορείς να τις βρεις στο τέλος του άρθρου), δεν θες να φτάσεις όσο νωρίτερα γίνεται; Η απάντηση είναι φυσικά ναι. Όσο περισσότερο χρόνο γλιτώσεις από τη διαδρομή τόσες πιο πολλές στιγμές χαλάρωσης θα έχεις στον προορισμό σου για να δεις τις ομορφιές των Ιωαννίνων (μπορείς να μάθεις για αυτές εδώ). Αυτή λοιπόν την επιλογή σου τη δίνουν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που σε οδηγούν στα Γιάννενα μέσα σε σχεδόν 3μιση ώρες κερδίζοντας αφάνταστα πολύ χρόνο. Αλλά...

Διαβάστε περισσότερα: Με την Ιονία Οδό πας και στο Ίσως πιο όμορφο χωριό της Ελλάδας

Σημασία έχει ο προορισμός ή μήπως το ταξίδι;
Εκμεταλλευόμενος τους νέους αυτοκινητόδρομους φτάνεις μεν νωρίτερα αλλά η διαδρομή σου θα έχει σχεδόν αποκλειστικά το χρώμα του ασφάλτου. Τι θέλουμε να πούμε; Αξιοποιώντας τις παλιές Εθνικές Οδούς η θέα του ταξιδιού σου θα έχει φωλιές πελαργών στη Φιλιππιάδα, ένα πανέμορφο φράγμα στη Στράτο, τη γραφική Αμφιλοχία, την πανέμορφη Λίμνη της Αμβρακίας αλλά και τον Αμφρακικό κόλπο, τα Πλατανάκια στην Ε.Ο. Αρτης Ιωαννίνων (εκεί οπωσδήποτε να δοκιμάσετε την τοπική σπεσιαλιτέ της πέστροφας με βούτυρο και να δείτε την τρύπα του Αϊ Γιώργη στον Δήμο Ζηρού. Επίσης αν δεν επιλέξεις να περάσεις από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και ανέβεις στο καραβάκι το ταξίδι σου θα έχει και μια (πολύ ελαφριά) αίσθηση κρουαζιέρας.

Σταθερή ταχύτητα σημαίνει λιγότερη βενζίνη, άρα λιγότερα λεφτά
Με την Ιονία Οδό η βενζίνη που θα σπαταλήσεις στη διαδρομή σου είναι σίγουρα λιγότερη. Οι σταθερές ταχύτητες που θα αναπτύξεις στους αυτοκινητόδρομους θα σου εξοικονομήσουν αρκετή βενζίνη και κατ επέκταση χρήματα. Γλίτωσε από τους στενότερους δρόμους, πολλές στροφές και αρκετά ανεβοκατεβάσματα στο βουνό και μαζί με αυτά ένα σημαντικό ποσό σε ευρώ. Κι εδώ όμως υπάρχει ένα αλλά...

Γλιτώνεις βενζίνη πληρώνεις διόδια
Τελευταίος αλλά όχι ασήμαντος είναι ο παράγοντας διόδια. Όσα λεφτά γλιτώνεις από τη βενζίνη (ίσως και περισσότερα, ανάλογα με την κατανάλωση του αυτοκινήτου σου) θα τα δώσεις σε διόδια. Στη διαδρομή Αθήνα Γιάννενα τα διόδια που θα πληρώσεις μπορούν να φτάσουν μέχρι και σχεδόν 40 ευρώ. Τα πρώτα 11,50 θα φύγουν στη διαδρομή Αθήνα - Ρίο δηλαδή στην Ολυμπία Οδό, άλλα 13,20 ευρώ θα δώσεις για τη διέλευση από τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και τέλος από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα ακόμα 12,50 ευρώ. Σύνολο λοιπόν 37,20 ευρώ.

Η δική μας σύγκριση θα μας άφηνε στην ισοπαλία αν δεν υπήρχε ο τελευταίος καταλυτικός παράγοντας που ακολουθεί:

Υπεράνω όλων η οδική ασφάλεια
Καλή η οικονομία, τα διόδια, οι ομορφιές της διαδρομής και ο χρόνος αλλά το πλέον σημαντικό είναι να φτάνεις στον προορισμό σου σώος και αβλαβής κάτι που με την Ιονία Οδό είναι πιο σίγουρο. Αυτό φυσικά με τη σωστή χρήση της (χωρίς υπερβολικές ταχύτητες και παράτολμη οδήγηση). Ένας καινούριος δρόμος και δη υπεραστικός αυτοκινητόδρομος όπως στην προκειμένη μπορεί και οφείλει να εξασφαλίσει τουλάχιστον τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας για τους οδηγούς έτσι ώστε να αποφευχθούν οι περιπέτειες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

  • ΑΝΔΡΕΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ

    ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ 50ΧΙΛ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ WC, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ

      1
  • Φάνης

    Διάβασα το άρθρο, καθώς κ κάθε σχόλιο κ έχω κάποιες ενστάσεις. Πρώτα από όλα, καθώς έχω κάνει πολλές φορές τον δρόμο Ιωάννινα Πάτρα, τόσο από τον παλιό, με ελάχιστα κομμάτια της νέας Οδού, όσο κ μετα την ολοκλήρωσή της, έχω να πω πως η κατανάλωση είναι χαμηλότερη από τον παλιό δρόμο, εν αντιθέσει με το νέο, λόγω της αρκετά χαμηλότερης ταχύτητας, δεδομένου ότι τηρουμε τα όρια. Όλοι γνωρίζουμε ότι η οικονομικοτερη ταχύτητα είναι τα 80-90, την οποία κ έχεις στο παλιό δίκτυο, έναντι των 120 στο καινούργιο, το οποίο όπως αναφέρθηκε πολύ σωστά σε πολλά σημεία είναι αρκετά ανηφορικό. ΟΜΩΣ! Όποιος έχει ταξιδέψει από τον παλιό δρόμο, ξέρει ότι σε ένα 30-40% το οδοστρωμα είναι αντίστοιχο χωματόδρομου, με πολλές κ μεγάλες λακουβες, γεμάτο ρωγμες κ σε ένα 70% η πισσα είναι τόσο παλιά που σχεδόν βλέπεις την αντανάκλαση σου στον δρόμο! Αυτό κ τις συχνές κατολισθισεις σε Μενιδι κ Αντιριο, τα οποία δεν ανέφερε κανένας, σε συνδυασμό με τα όσα έχουν ήδη ειπωθεί κάνουν τον παλιό δρόμο δέκα φορές πιο επικίνδυνο! Προσωπικά, προτιμώ τον νέο κ ασφαλή δρόμο κ ας πληρώνω 50+€ σε διόδια, από τη στιγμή που δεν τον κάνω κ κάθε βδομάδα. Ας σκεφτούμε λίγο, πόσο κοστολογουμε την ασφάλεια μας κ της οικογένειας μας? Μια σπασμένη ζάντα από λακουβα, η φθορά στα αμορτισέρ, μια σπασμένη μάσκα, ψυγείο κλπ πόσο κοστίζει? Ξαφνικά τα διόδια δεν είναι κ τόσο πολλά, έτσι? Συμφωνώ ότι είναι γελοίο το ποσό για τα διόδια, αλλά προτιμώ να το δώσω εκεί παρά σε επισκευές στο αυτοκίνητο μου, για να μην αναφέρω τα χειρότερα.

      9
  • Αρης Σταθάτος

    Πριν 17 ημέρες ταξίδεψα για πρώτη φορά στην Ιονία οδό με προορισμό την Φιλιππιάδα και ειλικρινά απόλαυσα ένα ασφαλές ταξίδι καθόσον σε όλη την διαδρομή υπάρχει διαχωριστική νησίδα που σίγουρα προσφέρει μέγιστη ασφάλεια. Όσον αφορά όμως την κατανάλωση καυσίμου διαπίστωσα ότι το αμάξι "έκαψε" περισσότερη ποσότητα απότι κατανάλωνε από την παλαιά διαδρομή και αυτό οφείλεται σε ανηφορικά σημεία της Νέας Οδού τα οποία δεν είναι και λίγα σε χιλιόμετρα μετά το Αντίρριο προς Φιλιππιάδα. Αρκετά μεγάλο μέρος της νέας οδού μετά το Αντίρριο είναι ανηφορικός (στο ύψος Αμφιλοχίας και Μενιδίου) οπότε αν το πόδι του οδηγού παραμείνει σταθερό επάνω στο γκάζι στην ταχύτητα της ευθείας, κάποια στιγμή θα χρειασθεί να κατεβάσουμε ταχύτητα και αν είμαστε φορτωμένοι αρκετά ίσως χρειαστεί να κατεβάσουμε και στην τρίτη ταχύτητα. Αν πάλι το πάτημα στο γκάζι αυξηθεί τότε σίγουρα θα έχουμε αρκετά μεγαλύτερη κατανάλωση. Πάντως το γεγονός της αυξημένης κατανάλωσης μου το επιβεβαίωσε και ο βενζινοπώλης της περιοχής από σχόλια άλλων οδηγών. Φυσικά η ταχύτητα μετά το Αντίρριο τώρα με τον νέο δρόμο δεν είναι η ίδια με την ταχύτητα που πηγαίναμε από τον παλαιό δρόμο. Σίγουρα αναπτύσσουμε μεγαλύτερες ταχύτητες, σταθερές αλλά και με αρκετές ανηφόρες που γίνονται πολύ αισθητές. Πάντως είναι μια ασφαλής διαδρομή και γρήγορη για κάποιον που ανυπομονεί να φθάσει στον προορισμό του χωρίς καθυστέρηση.

      7
  • Χρήστος

    Δεν πρέπει να μπαίνουμε καν στην διαδικασία να συγκρίνουμε Ιόνια με τον παλιο. Κ μόνο ότι θα φτάσεις στα Γιάννενα για το τριήμερο που ξεκίνησες κ δεν θα πάρεις κάνα αμάξι/φορτηγό αγκαλιά μιλάει από μόνο του. Κρίμα που άργησε τόσο κ τόσοι συνάνθρωποι μας χάθηκαν τόσο άδικα...

      4
  • νικοσ

    -αρνητικά: 345 χλμ μεχρι αρτα -(το 2004 ήταν 360 από το 2007 εως σήμερα 330)-αδύνατο κάτω από 4.15 φυσιολογική οδήγηση-ανηφορικά σημεία μέχρι ιωάννινα όπου η βενζίνη φευγει-διόδια -θετικα: πιο ασφαλής δρομος με επιπολαιους οδηγούς όμως, αμφιλοχία άρτα μια ευθεια πλέον

      2
  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Δυστυχως το αρθρο απεχει πολύ από την οικονομικη πραγματικοτητα. Προσωπικα εχω κανει για 2 χρονια την διαδρομή Αθηνα-Κερκυρα. Την 1η φορα το καλοκαιρι του 2016 με παραδωμενο το 50% περιπου το κοστος βενζίνης αμολυβης από Αθηνα μεχρι Ηγουμενιτσα ηταν στα 30€. Φετος το κοστος εκτιναχθηκε στα 60€. Αιτια ηταν η σταθερη ταχυτητα των 120χλμ γιατι ποιο κατω είναι αδυνατον να πας, όπως και οι μεγαλες υψομετρικες διαφορες. Το αυτοκινητο κουραζονταν και ανεβαζε θερμοκρασια. Τυπος οχήματος HYUNDAI ATOS 999cc μοντελο 98.Σιγουρα μιλαμε για ένα φοβερο δρομο με εκατοντάδες σημεια σταθευσης και WC. Με υψηλο κοστος διοδιων καθολου σημεια ανεφοδιασμου που είναι απαραίτητα για ένα τετοιο δρομο. Αλλα ευτυχως που τον φτιαξανε γιατι το ταξιδι για Κερκυρα μειωθηκε σε χρονο κατά 50%. Επισης όλα τα λεφτα είναι επιτελους η Κορινθου-Πατρων. Σας ευχαριστω.

      3
  • ZΩΗ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ ΜΕ 160 ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙς ΑΠΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ 3,5 ΩΡΕΣ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΚΑΘΕ ΛΙΓΟ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕ ΚΑΡΑΒΑΚΙ ΡΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΛΙΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΕΑ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΙΑΣΤΗΚΑ ΚΟΡΟΙΔΟ ΜΟΝΟ Κ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩ ΠΟΣΗ ΩΡΑ ΚΑΝΕΙΣ Κ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΔΡΟΜΟ ΜΟΥΦΑ!!!!

      9
  • Αριστείδης

    Για την ασφάλεια διαδρομής δεν μιλάει κανένας !!!!!! Δεν είναι τα χρήματα το παν!!!!!!!!

      2
  • ApostolosD.

    Το λιγότερο που μπορώ να χαρακτηρίσω το άρθρο σας είναι το ανεπαρκές! Λίαν επιεικώς. Δεν ανεφέρεστε πουθενά στο μεγαλύτερο κόστος χρήσης των δρόμων που είναι αυτό της ζωής και είναι ανεκτίμητο. ΑΣΦΑΛΕΙΑ κύριοι! Αυτό προσφέρει κυρίως ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος. Λιγότερες ανθρώπινες απώλειες που δεν κοστολογείται με κανέναν τρόπο. Εσείς ως ψιλικατζήδες κάγκουρες ασχολείσται με χρόνους, ταχύτητες, διόδια και βενζίνες λες και αυτό είναι το σημαντικό. Για όλα αυτά υπάρχει και η παλιά εθνική με τις ωραίες στροφές να δείτε τα κρατήματα του ζαντολάστιχου και τις ροπές όταν θα προσπερνάτε μιανταλίκα πριν "αγκαλιαστείτε" με την απέναντι!

      18
  • Θοδωρης

    Ο δρομος αυτος (Ιονια Οδος),σαφως ειναι μια πραγματικοτητα που "ελειπε",στην δυτικη Ελλαδα!Το ιδιο συμβαινει και για ολες τις Εθνικες οδους ανα την Επικρατεια.Ηταν καιρος.........Στην σημερινη δυσμενη κατασταση που βιωνει η χωρα μας(εκτος των αλλων κακων),προστεθηκε και αυτο........!!!Επεξηγηση παρακαλω:Το κοστολογιο μετακινησης για οποιοδηποτε χρηστη,σαφως ειναι απαραδεκτο,για να μην πω απαγορευτικο!Ποσες φορες μπορει σημερα ενας μεσσος Ελληνας να ταξιδευση σε εναν τετοιο δρομο?Μαλλον ελαχιστες δυστηχως.......!!Ασε που με τις νεες προδιαγραφες(μιλαμε για Ευρωπη....),οι υλοποιημενες διαστασεις του σε "πλατος" ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΝ!!Ξερω.........,πολλοι θα πουν,αυτο μας "ελλειπε"τωρα!!Και να ηταν μονο αυτο.....!!Θελω να ξερω,η "αναπτυξη" θα ερθει ετσι......???Οι οδικες αρτηριες ΔΕΝ ειναι,αναπτυξιακα εργα,απο μονα τους,δυστηχως!!!Κανεις δεν το λεει......."τρωμε" συνεχεια "παραμυθια" σ'αυτη την χωρα!!Εως ποτε συν-Ελληνες??Ευχαριστω.

      6
  • soundofvoid

    Ξεχασατε τον σημαντικοτερο παραγοντα: Στην περιπτωση που θα πας με τον νεο δρομο ΔΕΝ ειναι απαραιτητο το ευχελαιο ωστε να φτασεις σωος στον προορισμοσου.

      9
  • Γιαννακόπουλος Μιχαήλ

    Αγαπητό Autoτρίτη καλημέρα και καλό μήνα. "... δεν θες να φτάσεις όσο νωρίτερα γίνεται;" Και φυσικά θέλω, αλλά θα ξεκινήσω νωρίτερα και θα προτιμήσω αυτό το κέρδος των 37,20 € και λιγότερο ακόμη, να το πληρώσω σε μία ή δύο στάσεις, διότι 3μιση ώρες μονοκόμματο, όσο άνετο στην οδήγηση κι αν είναι το αυτοκίνητο, ... ε, κάπου, δεν θα θελήσεις να πάρεις κάτι ή να δεις και ν' απολαύσεις την φύση; Φυσικά αν βιάζεται κάποιος, βεβαίως και θα χρησιμοποιήσει κατά μήκος τους, τις Ολυμπία και Ιονία Οδούς. Αλλά αν πρόκειται για ταξιδάκι αναψυχής, ε, τότε ας δώσουμε και μία "ανάσα" αφήνοντας κάτι για έναν καφέ, ένα σάντουιτς, κάπου στα ενδιάμεσα και να έχει έτσι κάποιο χρώμα η διαδρομή μας και όχι σχεδόν αποκλειστικά το χρώμα του ασφάλτου, όπως αναφέρεις! Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

      2
  • Sotiris

    Είναι σίγουρο ότι με τους νέους δρόμους χάνεις σε γραφικότητα. Είναι όμως ωραίο να έχεις το δικαίωμα της επιλογής. Για παράδειγμα Αθήνα - Ναύπλιο, είναι πιο ωραία διαδρομή να πας Κόρινθο - Ναύπλιο από τον παλιό απ'ότι να πας από τον καινούριο, θα κάψεις λιγότερο γιατί είναι μικρότερη χιλιομετρικά διαδρομή και επίσης θα πηγαίνεις και πιο αργά. Όμως, υπό αντίξοες συνθήκες (π.χ. βραδινή κούραση, καιρός κλπ.) ο νέος δρόμος σου εξασφαλίζει ότι θα φτάσεις σώος. Αντίστοιχα σε όλο τον κόσμο είναι έτσι. Στη Γαλλία μια από τις πιο ωραίες διαδρομές που έχω κάνει είναι όταν από Στρασβούργο παρέκλινα της πορείας μου προς Καλέ και έκανα κάποια χιλιόμετρα από τους επαρχειακούς δρόμους. Γραφικά χωριουδάκια, φούρνοι, οδήγηση στο βουνό κλπ. Απλά είναι διαφορετικό αν έχεις χρόνο για διακοπές και διαφορετικό αν βιάζεσαι να πας κάπου, και δυστυχώς τις περισσότερες φορές πλέον βιαζόμαστε! Η άλλη σημαντική παράμετρος είναι να μην έχει νταλίκες, οι οποίες καθυστερούν πολύ τα αυτοκίνητα και επίσης είναι πολύ δύσκολες τόσο στο προσπέρασμα όσο στην ορατότητα. Εάν οι νταλίκες υποχρεωθούν να πηγαίνουν από τους καινούριους (στη θεωρία έτσι είναι, αλλά στην πράξη δεν ξέρω αν θα εφαρμοστεί - π.χ. Θήβα - Ασπρόπυργος γίνεται πάντα πανικός) τότε η οδική ασφάλεια για τους αυτοκίνητιστές θα είναι πολύ καλύτερη. Το μεγάλο μειονέκτημα των δρόμων είναι τα διόδια, είναι εξωφρενικά ακριβά αναλογικά με το εισόδημα και πλέον αποτελούν τροχοπέδη ακόμη και για τους εργαζομένους που πρέπει να πάνε στη δουλειά τους. Π.χ. ένας εργαζόμενος προς την περιοχή του Αυλώνα που μένει στα νότια προάστια στην Αθήνα, θα πρέπει να πληρώνει περίπου 300 ευρώ το μήνα διόδια με Αττική + Εθνική. Στα εισοδήματα των 800-900 ευρώ καθαρά, αν συνυπολογιστεί και η βενζίνη, μιλάμε για περισσότερο του μισού του εισοδήματος.

      5
  • χρηστος ζιωγας

    οχι δε συμφερει .απ τη παλια εθνικη και φερυμποτ .με σταθερα 80 110 γινεται οικονομικη οδηγηση και απο τον παλιο δρομο .απλως οι ωρες ταξιδιου περισσοτερες.

      3
  • Ανδρέας

    Η ασφάλεια πόσο κοστολογείται;! Νομίζω ότι αυτό είναι το πιό κρίσιμο κριτήριο στην σύγκρισή σας το οποίο δεν αναφέρετε καν! Όσο για το κόστος διοδίων και το όμορφο της διαδρομής, δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα. Όποιος θέλει να αποφύγει διόδια και να χαρεί το τοπίο, ας πάει στα Γιάννενα εκτός Ιονίας οδού!

      2
  • Silver

    Η παροιμία καλά τα λέει. "Τώρα που η θάλασσα έγινε γιαούρτι, δεν έχουμε κουτάλια για να φάμε". Για να πάς τριήμερο σε Ιωάννινα, θες 500 ευρώ για βενζίνη, διόδια, διαμονή, φαγητό και τα παρελκόμενα. Όσο ένας μισθός δηλαδή.

      12
  • ΙΩΑΝΝΗΣ

    Η Ερώτηση είναι αν συμφέρει ή ΓΙΑΤΙ είναι ΤΟΣΟ ακριβή η χρήση της? Μήπως έχουμε τους ποιο ακριβούς δρόμους της Ευρώπης?

      17
  • Γεώργιος Βογιατζής

    ........οδός: Συμφέρει ή μήπως όχι; Ξεκινώ κάπως έτσι με αποσιωπιτικά γιατι κάπως έτσι ξεκινύν και τελειώνουν οισύγχρονοι δρόμοι στήν Έλλάδα (π.χ. "Εγνατία Οδός","Ιονία οδός","Νέα οδός" "Ολυμπία οδός"και κάποιοι άλλοι δρόμοι που ξεφέυγουν απο τον γραμματικό κανόνα (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου,Μωρέας)αλλά όχι και απο την μονοτονία.Κοινό Χαρακτηριστηκό όλων των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων η μονοτονία.Δρόμος διπλής κατεύθυνσης με προστατευτικό διάζωμα στην μέση και διόδια...πολλά διόδια....θα μου πείτε είναι ασφαλείς...δεν λέω...Ή μήπως όχι...πόσα τροχαία έχουν γίνει στους νέους αυτοκινητοδρόμους...σφως λιγότερα απο τους παλιούς δρόμους αλλά έχουν γίνει. δρόμοι απρόσωποι...ποιός δρεν θυμάται την δύσκολη διάβαση της καστανιάς στό Βέρμιο με τις πολλές ταβέρνες και τα δωμάτια στη ζωοδόχο πηγή για τη εποχη του αποκλεισμου της διάβασης απο το Χιόνι...;το ίδιο και στην Κατάρα...με τους κατοίκους του Μετσόβου να σε μεταφέρουν στο χωριό με τα φημισμένα ψητά και τα εκλεκτα τυρια και κρασί όταν κι εκεί ο δρόμος έκλεινε..ή τα τέμπη και το γεφύρι της Αγ΄ Παρασκευής...μια στάση για καφέ ,δροσια και μια βόλτα στον πηνειό με το μικρό πλοιάριο... Δρόμοι γρήγοροι και ασφαλείς οι αυτοκινητόδρομοι αλλά απρόσωποι....παλιά σταματούσες συναντούσες και άλλους συνταξιδιώτες έλεγες καλημέρα και έπιανες κουβέντα μαζί τους...μάθενες απο που έιναι και που πάνε...τώρα....η μόνη καλημέρα που λές είναι με τον υπάλληλο των διοδίων που βαριεστιμένα θα σου ανταποδώσει, από τις πολλες καλλημέρες που λεεί κατα την διάρκεια της βάρδιάς του.... έτσι έιναι αλλάζουν οι καιροι και οι παλιοί γραφικοι δρόμοι θ'αποκοιμηθουν, θα χορταριάσουν και θα ξεχαστούν για πάντα...

      30
  • ΓΙΩΡΓΟΣ

    Καλοί οι νέοι αυτοκινητόδρομοι αλλά πανάκριβοι για το φτωχό λαοτζίκο,που θα κοιτάξει να γλιτώσει κάνα ευρώ σε βάρος της ασφαλειάς του.Από Αθήνα-Ιωάννινα χρειάζονται πλέον 75,00Ε συν άλλα 75,00Ε τουλάχιστον για καύσιμα(και λίγα λέω γιατί οι πιο πολλοί πάνε πατημένοι),ας μην μιλήσουμε για Θεσσαλονίκη που χρεάζεσαι δάνειο.Μήπως το αεροπλάνο συμφέρει καλύτερα και είναι και πιο ασφαλές.

      15
  • ΧΡΗΣΤΟΣ Α.

    Το να γράφουμε ένα άρθρο απλά και μόνο για γεμίσουμε τις στήλες δεν έχει νόημα. Φυσικά και συμφέρουν οι νέοι δρόμοι. Δεν αναφέρεται πουθενα την ασφάλεια.

      1
  • Μαυρογιαλής Κώστας

    Το Νο 1 στις μετακινήσεις είναι η ασφάλεια και η ασφάλεια μετακινήσεων που μπορεί να σου προσφέρει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος δεν μπορεί να ισοφαρίσει καμμία διαδρομή όσο όμορφη κι αν είναι.Εξάλλου ο απώτερος σκοπός είναι να φτάσεις στον προορισμό σου πρώτα ασφαλής και μετά ξεκούρα ξεκούραστος.

      24
  • tasos

    Αυτό που θα πρεπε να κάνουμε άρθρο ειναι αν θα πρέπει να κυνηγάμε όλους αυτούς που τρωγανε τα λεφτά απο τα διόδια για δηθεν δρόμους κ όχι για το αν αξίζει λόγο κόστους.εχω καταγωγή από Λευκάδα μένω Αθήνα κ στο δρόμο των παλιό έχω δει μπροστά μου να πεθαίνει κοσμος

      4
  • Giannis

    Για ποιο λόγο εφόσον πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας κ.α. θα πρέπει να πληρώνουμε και διόδια; Εντάξει καταλαβαίνω τα έξοδα για έναν αυτοκινητοδρομο αλλά θα μπορούσαν να έχουν διόδια μόνο τα πρώτα 2 χρονια.

      31
  • babis

    καλη η Ιονια αλλα οπως ειπες και καποιος αλλος μπορουμε να παμε και απο τον παλιο δρομο που πλεον θα ειναι πιο χαλαρος σιγουρα...τα διαοδια δεν παυουν να ειναι ενας συνεταιρος της βενζινης τα τελευταια χρονια,οσο για τη γεφυρα οταν μπορουμε την αποφευγουμε παμε με τον παλιο τροπο ετσι για να τους σνομπαρουμε και λιγο

      2
  • Βασίλης

    Ξεχάστε τις 3,5 ώρες , είναι πάνω απο 4 ώρες και βάλε, άν τηρείς τά όρια ταχύτητας,εγώ πήρα κλήση διότι πήγαινα με 130 , ενώ είχε όριο 90.

      29
  • Παναγιωτης

    panosl1 στα @@@ της κυβερνησης για εμας , και διοδια θα αυξησουν και τελη και μειωσεις μισθων θα γινουν ,ιατρικη ασφαλεια να μην εχουμε, το ποιο ακριβο ιντερνετ παγκοσμιως και κινητη,τα αυτονομα φωτοβολταικα χαρατσωσανε,σειρα εχουν οι πεζοι με σημα ηλικιας

      10
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Ωραίος ο αυτοκινητόδρομος όταν θέλεις να κερδίσεις χρόνο.Εκεί όμως κυκλοφορούν και οβίδες ασφάλτου με "AL" πινακίδες και συμπεριφορά "RUS" κατόχων τουτουνιών όταν δεν εξαφανίζεσαι προκειμένου να πηγαίνουν με 240+ (1η διαπίστωση).Τις υψομετρικές διαφορές στην Ιονία, τις θεωρούν πλεονέκτημα? (2η διαπίστωση). Θα αστυνομεύεται όσον αφορά την ασφάλεια και όχι μόνο όσον αφορά τη λογική των εισπρακτόρων κυρίως σε parking κοντινά σε πόλεις? (3η διαπίστωση)...

      5
  • Γ.Μελετιάδης

    Συγκριτικό διαδρομών χωρίς καμία αναφορά στο θέμα ασφάλειας; Μόνο ο χρόνος, το κόστος και η θέα είναι σημαντικά; Κατά την γνώμη μου το νούμερο 1 πλεονέκτημα της Ιονίας οδού είναι το θέμα ασφάλειας, το οποίο δεν αναφέρεται πουθενά.

      11
  • Μάνος Κ.

    από Πατρα που πηγαινοερχονται πολλοί στο Μεσολογγι δεν συμφέρει να πας από Ιονια Οδο να πληρώσεις 3€ στα διόδια της Κλόκοβας επειδη θα κερδισεις περιπου 8-10' χρόνο. επιτέλους να βάλουν διόδια όπως είναι στην Ιταλία. μπαίνεις σε αυτοκινητόδρομο παίρνεις ενα εισητηριο και οταν βγείς στην έξοδο που επιθυμεις ανάλογα με την απόσταση που έκανες πληρώνεις το αντίτιμο

      43
  • petros

    πολυ πολυ καλυτερα τωρα με τους αυτοκινητοδρομους. Ωραιες οι εκδρομικες διαδρομες, αλλα αν το κανεις δυο τρεις φορες με τον παλιο το δρομο, μετα προτιμας συντομευση και ασφαλεια. Ποιος παει πια στο λουτρακι, στο ξυλοκαστρο, στην ακρατα , στα καμμενα βουρλα κλπ αν εχει σπιτι, απο τον παλιο το δρομο??? ειναι και οι εκατονταδες χιλιαδες επαγγελματικες διαδρομες που δικαιουνται και αυτοι ασφαλεια και συντομευση και οχι ατελειωτη κουραση. 1000 % αυτοκινητοδρομοι, οταν θελησουμε εκδρομικες διαδρομες θα παμε απο τον παλιο το δρομο.

      7
  • Nikos

    Επίσης να πούμε ότι από τότε που δόθηκε η Ιόνια οδός, η κίνηση στον παλιό άξονα έχει πέσει κατακόρυφα, αναμενόμενο άλλωστε. Οπότε και τον παλιό δρόμο να επιλέξει κανείς δεν πρόκειται να πέσει σε αλληλουχία από νταλίκες ώστε να τον καθυστερήσουν σημαντικά. Εγώ βέβαια δίχως άλλο θα προτιμούσα την Ιόνια οδό, τόσο για την ταχύτητα όσο και την ασφάλεια που παρέχει. Υπόψη όμως πως ακόμα δεν έχει σταθμούς αυτοκινητιστών

      2
  • Nikos

    Αυτό που έχει γίνει με την Ιόνια οδό - Ολυμπία οδό - Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου είναι ότι πλέον έχεις επιλογές. Την ακριβή λόγω διοδίων αλλά σύντομη οδό, αλλά και την επιλογή να μην πληρώσεις καθόλου διόδια για Γιάννενα, μέσω Ελευσίνας-Θήβας-Λιβαδειάς-Ιτέας, αλλά θα κάνεις τις διπλάσιες ώρες και 50-60 χλμ παραπάνω. Διαλέγεις και παίρνεις

      7
  • panosl1

    Εδώ έχουμε να πάμε διακοπές 11 χρόνια κι εσείς μιλάτε για ταξίδι στα Ιωάννινα.... Α καλά.....

      25