Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/4/2011
Παρουσίαση
Νέα ήθη
Η νέα πραγματικότητα… και τι έχει επηρεάσει
Διαβάστηκε από 24549 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/4/2011
Η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου λόγω της κρίσης που έχει πλήξει την ελληνική οικονομία, έχει επηρεάσει και την αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων. Όχι μόνο όσον αφορά στις αγοραστικές προτεραιότητες, αλλά και αναφορικά με την φορολογική αντιμετώπιση του κλάδου.
Η οικονομική συγκυρία που βιώνουμε, έχει φέρει ανακατατάξεις στην αγορά αυτοκινήτου. Από αυτή την πραγματικότητα έχει επηρεαστεί και η αγορά του Leasing. Η επίδραση αυτή κινείται προς δύο κατευθύνσεις. Αρχικά, έχουν αλλάξει τα κριτήρια επιλογής αυτοκινήτου. Τα αυτοκίνητα που θεωρούνταν αυτονόητες αξίες για την αγορά στελεχών, έχουν πλέον δώσει τη θέση τους σε μοντέλα που πληρούν κριτήρια που δεν έχουν να κάνουν μόνο με το υψηλό business προφίλ. Έτσι, πλέον, προτεραιότητα δίνεται στα μοντέλα με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων, αλλά και με χαμηλά λειτουργικά έξοδα (π.χ. μεγάλα διαστήματα service). Κατά αυτόν τον τρόπο, μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης που έχει επενδύσει πάνω στο στόλο της, ενώ περιορίζεται και ο χρόνος που το κάθε αυτοκίνητο μένει ανενεργό και χρειάζεται αντικατάσταση. κατανάλωση.
Η κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου λόγω της κρίσης που έχει πλήξει την ελληνική οικονομία, έχει επηρεάσει και την αγορά των μακροχρόνιων μισθώσεων. Όχι μόνο όσον αφορά στις αγοραστικές προτεραιότητες, αλλά και αναφορικά με την φορολογική αντιμετώπιση του κλάδου.
Δηλαδή, όσο λιγότερος ο χρόνος που μένει στο συνεργείο, τόσο το καλύτερο. Ως συνέπεια των παραπάνω, γενικά προτιμούνται αυτοκίνητα που μπορούν και συνδυάζουν περισσότερα, με χαμηλότερο κόστος (επιδόσεις, οικονομία, εμφάνιση, οδηγικό ενδιαφέρον, prestige), έστω και αν αυτά δεν ανήκουν στις παραδοσιακά ευγενείς μάρκες. Αυτά ισχύουν για τα αυτοκίνητα των λεγόμενων εταιρικών μισθώσεων, αλλά η κατάσταση δεν διαφέρει και πολύ για τις λειτουργικές μισθώσεις. Δηλαδή, για τα μοντέλα που καλούνται να στελεχώσουν ένα στόλο πωλητών μεγάλων εταιρειών, όπως είναι οι φαρμακευτικές ή οι εταιρείες χοντρικής πώλησης. Ενδεικτικά της νέας πραγματικότητας είναι τα μερίδια των κατηγοριών κυβισμού σε σχέση με το τι ίσχυε μέχρι τώρα. Χαρακτηριστικό σε αυτό είναι η συρρίκνωση του μεριδίου των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, έναντι των εκδόσεων 1.2-1.4, οι οποίες πλέον ωφελούνται τεχνολογιών όπως η υπερτροφοδότηση και ο άμεσος ψεκασμός, που χαρίζουν ανταγωνιστικές επιδόσεις με χαμηλή
Τα μερίδια των πωλήσεων προ και μετά κρίσης
Κατηγορία κυβισμούΜερίδιο πρινΜερίδιο τώρα
1,4 λτ.40%45%
1,2 λτ.25%35%
1,6-1,8 λτ.20% 15%
2,0 λτ.15% 5%

Αυτή η μεταστροφή στις προτιμήσεις των αυτοκινήτων που αποκτώνται με leasing δεν είναι συνέπεια μόνο του περιορισμού του λειτουργικού κόστους, αλλά και των νέων φορολογικών δεδομένων. Μέχρι πριν από λίγο καιρό, το μίσθωμα εξέπιπτε κατά 100% για τις επιχειρήσεις, ασχέτως κόστους εργοστασιακού - εμπορικού του μοντέλου - μοντέλων που μισθώνονταν. Τώρα πλέον, η έκπτωση ισχύει μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά που έχουν εργοστασιακή αξία κάτω από 15.000 ευρώ. Επίσης, όσον αφορά στα επιβατικά αυτοκίνητα, εφόσον χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης, εκπίπτουν οι δαπάνες συντήρησης, επισκευής, και κυκλοφορίας και αποσβέσεων, αλλά και τα μισθώματα σε ποσοστό που φτάνει το 70% των δαπανών, για τα μοντέλα μέχρι 1.600 κ.εκ. και μέχρι 35% των δαπανών για μοντέλα μεγαλύτερα των 1.600 κ.εκ. Παράλληλα, για στελέχη που έχουν εταιρικά αυτοκίνητα, αυτά φορολογούνται ως εισόδημα μισθωτών υπηρεσιών, ως ποσοστό επί της Εργοστασιακής Αξίας, όπως αυτή ισχύει για το 1ο έτος κυκλοφορίας του αυτοκινήτου ως εξής: l15.000- 22.000 ευρώ, 15% επί της εργοστασιακής αξίας l 22.001-30.000, 25% επί της εργοστασιακής αξίας l Άνω των 30.000 ευρώ, 30% επί της εργοστασιακής αξίας. H φορολόγηση έχει αναδρομική ισχύ και εφαρμόζεται για δαπάνες αυτοκινήτων που πραγματοποιούνται από 1η Ιανουαρίου 2010 και μετά. Ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα των εταιρικών στόλων. Αυτή η νέα πραγματικότητα έχει οδηγήσει και στη διαμόρφωση εκδόσεων με εργοστασιακή αξία κάτω των 15.000 ευρώ, οι οποίες δεν υστερούν επί της ουσίας σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Κλιμάκιο
Εισοδήματος
Φορολογικός
Συντελεστής
Φόρος
Κλιμακίου
Σύνολο
Εισοδήματος
Σύνολο
Φόρου
12.0000012.0000
4.0001872016.000720
6.000241.44022.0002.160
4.000261.04026.0003.200
6.000321.92032.0005.120
8.000362.88040.0008.000
20.000387.60060.00015.600
40.0004016.000100.00031.600
Υπερβάλλον45

 
 AΓΟΡAΖΩ ΜΕ LEASING
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Τι σημαίνει «Αγοράζω με Leasing»
Κατηγορίες Leasing
Η νέα πραγματικότητα… και τι έχει επηρεάσει
Τα άλλα πλεονεκτήματα παραμένουν
Παράγοντες που διαμορφώνουν το μίσθωμα
Υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο μίσθωμα
Η γνώμη των ειδικών:
Opel
Toyota
VW-Audi
Renault
Mercedes
Volvo
Fiat Auto Hellas
AΓΟΡAΖΩ ΜΕ LEASING Alfa Romeo Giulietta
AΓΟΡAΖΩ ΜΕ LEASING Opel Insignia
AΓΟΡAΖΩ ΜΕ LEASING Volvo S60