|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Τα φθηνότερα «άλογα» | |||
| |||
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ | |||
![]() | |||
| Μετά από τις τελευταίες μειώσεις στις τιμές, σας παρουσιάζουμε αυτοκίνητα με την καλύτερη σχέση τιμής/ιπποδύναμης που μπορείτε να αγοράσετε με μεγάλους κινητήρες. Η λίστα περιλαμβάνει τα Skoda Octavia GT, Mazda 3 MPS, Seat Leon Cupra και Renault Clio RS. | ||
![]() | |||
Για τη Skoda, η Octavia αποτέλεσε ορόσημο. Ήταν το πρώτο μοντέλο της φίρμας, όπου υιοθέτησε τεχνολογίες και "λύσεις" από τη "μαμά" VW. Τι κι αν τα χρόνια πέρασαν; Η Octavia συνεχίζει να διατηρεί, σε υψηλό μάλιστα βαθμό, αμείωτο το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πώς εξηγείται αυτό; Το πακέτο είναι ολοκληρωμένο, τα λεφτά είναι λίγα, άρα... Η Skoda, πάντως, φρόντισε, με μια έξυπνη κίνηση, να αναθερμάνει ή μάλλον να "φουντώσει" το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με ένα μοντέλο έκπληξη! Την Octavia GT με τα 193 άλογα, που κοστίζει μόλις 17.425 ευρώ! Ο γνωστός -από πολλά μοντέλα του ομίλου- υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,8 λτ. βρίσκεται κάτω από το καπό και της Octavia GT. Βέβαια, για την περίσταση, αποδίδει 193 ίππους (190 στο δυναμόμετρο), χάρη στις τεχνικές επεμβάσεις των μηχανικών της Skoda. Στην πράξη, ως γνήσιος turbo κινητήρας, εμφανίζει μια μικρή υστέρηση χαμηλά, αλλά μόλις "γεμίσει", χαρίζει απλόχερα δύναμη, κινώντας το αυτοκίνητο σε πραγματικά γρήγορους ρυθμούς. Ο συνδυασμός με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλός, θα θέλαμε όμως να είχε λίγο καλύτερη αίσθηση στις γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 7,6 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 235 χ.α.ω. ![]() | ||
Το κρυφό χαρτί του 3 MPS είναι η εμφάνιση. Η Mazda ακολούθησε το low profile μονοπάτι του 6 MPS και να κάνει ένα διακριτικό φονέα γιγάντων και το πέτυχε! Το πιο μυώδες εμπρός καπό, τα φιμέ κρύσταλλα των φαναριών, η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα του προφυλακτήρα, η απόληξη των 102 χλστ. της εξάτμισης και, τέλος, οι 18 ιντσών ζάντες αρκούν για να καταλάβεις, ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό 3άρι. Ο κινητήρας της σειράς ΜΖR του Mazda 3 MPS εντυπωσιάζει τόσο με τη λειτουργία του, όσο και με τις επιδόσεις που προσδίδει. Αν και η πίεση υπερπλήρωσης είναι ιδιαίτερα μικρή (μόλις 0,4 bar σταθερή και 0,6 σε κατάσταση overboost), ο κινητήρας αυτός αποδίδει 260 ίππους. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε μόλις 6,2 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 250 χ.α.ω. Τα μετατρόχια εμπρός και πίσω αυξήθηκαν ενώ το μπλοκέ διαφορικό "βάζει" το μπροστινό μέρος μέσα στη στροφή, με το πίσω να μένει σταθερό. Σε δρόμο χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης παρουσιάζεται υποστροφή και εκεί χρειάζεται σύνεση, αφού και το πίσω μέρος γυρίζει προοδευτικά μεν, εύκολα δε. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, υπολείπεται όμως σε αίσθηση σε υψηλές ταχύτητες, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά. Η τιμή του μετά την μείωση του τέλους ταξινόμησης και την έκπτωση των 2.000 ευρώ της ελληνικής αντιπροσωπείας ξεκινά από τις 23.880 ευρώ. ![]() | ||
Το ισπανικό αυτοκίνητο διαφοροποιείται αρκετά από τα υπόλοιπα Leon και δείχνει αμέσως ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της σειράς. Ο επιθετικός σχεδιασμός του εμπρόσθιου προφυλακτήρα με την τεράστια εισαγωγή του αέρα και το diffuser που βρίσκεται στον πίσω (θυμίζοντας το αγωνιστικό με το οποίο συμμετέχει η εταιρεία στο WTCC) κάνουν άμεσα τη διαφορά. Το Cupra στο εσωτερικό του διαθέτει αρκετές πινελιές που συντελούν στη δημιουργία μίας «ζεστής» ατμόσφαιρας. Η θέση οδήγησης είναι σπορτίφ ωστόσο ο χοντρός επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων δεν μας άρεσε. Το Leon, φέρει κάτω από το καπό του ισχυρό κινητήρα που είναι ίδιος με του Golf GTI αλλά με υψηλότερη απόδοση. Αυτός δείχνει ζωντάνια στις υψηλές στροφές ενώ η ιπποδύναμη φτάνει τους 240 ίππους και τα 0-100 γίνονται σε μόλις 6,6 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα είναι τα 247 χ.α.ω. Στο δρόμο το Cupra παρουσιάζεται γρήγορο και άνετο, διαθέτοντας την πιο προσεγμένη και παράλληλα κορυφαία συμπεριφορά μεταξύ «γρήγορων» Leon ενώ η κορυφαία θέση οδήγησης βοηθά. Η υποστροφή, από τη δύναμη του κινητήρα, ελέγχεται εύκολα, παρά την απουσία του μπλοκέ διαφορικού, ενώ εύκολη είναι και η ρύθμιση του πίσω μέρους, πλησιάζοντας έτσι αρκετά τη φιλοσοφία του GΤi αυτοκινήτου. Η τιμή του αυτοκινήτου μετά τη μείωση του τέλους ταξινόμησης και την έκπτωση του 10% που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία ξεκινά από τις 23.412 ευρώ. ![]() | ||
Το Clio RS φέρει προφυλακτήρα με μεγάλη εισαγωγή αέρα, εμπρός φτερά πιο μυώδους σχεδίασης, νέα τονισμένα πίσω φτερά και πίσω διαχύτη αέρος με τις απολήξεις των εξατμίσεων εκατέρωθεν αυτού. Η αεροτομή, στο πάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών και οι ζάντες των 17 ιντσών με τα ελαστικά –ειδικά για το Clio RS- της Continental αποτελούν επιπλέον στοιχεία της ειδικής αυτής έκδοσης.Οι μηχανικοί της Renault, προκειμένου να προσδώσουν στο Clio RS την απαιτούμενη σπορτίφ οδική συμπεριφορά, προχώρησαν σε ευρείες αλλαγές στα μηχανικά του μέρη. Αρχικά η ανάρτηση διαθέτει πιο σφιχτή ρύθμιση και δύο ράβδους στρέψης στο εμπρός τμήμα της, ενώ αυξήθηκαν το μεταξόνιο κατά 10 χλστ. και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω κατά 48 και 50 χλστ., αντίστοιχα. Μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. είναι και η αντιστρεπτική δοκός, ενώ το όλο σπορ πακέτο συμπληρώνει και το καλύτερο -από των απλών Clio- σύστημα διεύθυνσης. Η τελική ταχύτητα του Clio RS των 200 ίππων είναι τα 215 χ.α.ω. ενώ τα 0-100 χ.α.ω. γίνονται σε 7,2 δλ.Ο κινητήρας του Clio RS είναι δίλιτρος ατμοσφαιρικός και αποδίδει 197 ίππους. Η λειτουργία του δεν παρουσιάζει εξάρσεις ισχύος, ενώ, παρά το συνδυασμό του με 6τάχυτο πυκνά κλιμακούμενο κιβώτιο, παρουσιάζει μέτρια απόκριση στις χαμηλές στροφές. Ωστόσο, από τις 4.000 σ.α.λ. και πάνω παρουσιάζει θετικό τράβηγμα μέχρι και τον κόφτη (7.250 σ.α.λ.), ενώ παράγει και σπορτίφ χροιά. Η τιμή του μοντέλου μετά τη μείωση του τέλους ταξινόμησης και την έκπτωση ίση με το ΦΠΑ ξεκινά από τις 20.815 ευρώ. ![]() | ||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση
![]() | ||
![]() | ||
|