Το ανανεωμένο Fabia και ο ανταγωνισμός
Διαβάστηκε από 16029 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/6/2010
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Το ανανεωμένο Skoda Fabia αποτελεί την πιο πρόσφατη είσοδο μοντέλου στη δημιφιλέστερη πλέον για τη χώρα μας μικρή κατηγορία. Το φέρνουμε αντιμέτωπο, στην πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του 1,2 TSI, με τα καθιερωμένα στην αγορά Renault Clio και Hyundai i20.

Σε πιεσμένους ρυθμούς ή με άτσαλες κινήσεις από τον οδηγό στις στροφές, παραμένει στην πορεία του, δίχως ανεπιθύμητες παρενέργειες

Το i20 παρουσιάζει καλή ευελιξία και είναι εύκολο στην οδήγηση, ωστόσο θα θέλαμε περισσότερη άνεση από την ανάρτηση

Μοντέρνα σχεδίαση και καλή ποιότητα εμφανίζει το ταμπλό του i20
Hyundai i20 1.4
Το i20 αποτελεί το διάδοχο του επιτυχημένου εμπορικά στην Ελλάδα Getz. Στο αμάξωμα του νέου μικρού Hyundai είναι σχεδιαστικά σύγχρονο και ιδιαίτερα ελκυστικό. Από την πλευρά του ο θάλαμος των επιβατών έχει νεανική αισθητική, συμπαγή αίσθηση και καλή ποιότητα κατασκευής. O θάλαμος των επιβατών είναι άνετος για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ανέρχετγαι σε 295 λτ. και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα μεγάλου όγκου, με την αναδίπλωση του εδράνου και της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Tο i20 διακρίνεται για την οδική του συμπεριφορά και τη σταθερότητά του σε κάθε διαδρομή, καθώς και για τη οδηγική αίσθηση. Πιο συγκεκριμένα, σε συνθήκες ταξιδιού και κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών παραμένει ασφαλές και δε δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας σε ταχύτητες ακόμα και κοντά στην τελική του, ενώ διατηρεί χωρίς δυσκολία ρυθμούς γύρω στα 140 χλμ./ώρα. Θετικά στοιχεία αποκομίζει και εκείνος που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του κινητήρα σε ένα δρόμο με στροφές, όπου εμφανίζει λογικές κλίσεις και οι τροχοί έχουν πολύ καλή πρόσφυση, περιορίζοντας τα υποστροφικά φαινόμενα. Ακόμα το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος και καλή αμεσότητα, αν και δε λείπει μια μικρή ασάφεια, ενώ τα φρένα επιβραδύνουν έγκαιρα το αυτοκίνητο σε μια απρόσμενη κατάσταση. Μέσα στη πόλη το μικρό μοντέλο της Hyundai αποδεικνύεται σε κάθε περίσταση ευκολοδήγητο. Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. με τους 97 ίππους στο δυναμόμετρο (έναντι 100 ονομαστικών) διακρίνεται για την ελαστικότητά του στις χαμηλές στροφές και την προθυμία του στο πάτημα του γκαζιού. Τέλος, η τιμή του ξεκινά από τις 13.840 ευρώ για την πεντάθυρη έκδοση.



Πιο καλή ποιότητα και πιο ελκυστική σχεδίαση για το ανανεωμένο Renault Clio

Η ανάρτηση, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, προσφέρει άνετες μετακινήσεις, ενώ εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα

Καμία ουσιαστική αλλαγή δεν έχει γίνει στο θάλαμο των επιβατών πλην των επενδύσεων, ο οποίος διακρίνεται για τη σύγχρονη αισθητική του
Renault Clio 1.2 TCE
Η τρίτη γενιά του μικρού Renault, η οποία παρουσιάστηκε το 2005, δέχτηκε μια εκτεταμένη αισθητική ανανέωση κυρίως εξωτερικά, ενώ στην γκάμα της προστέθηκαν και νέες εκδόσεις. Στο θάλαμο των επιβατών του αναβαθμισμένου Clio οι αλλαγές που έγιναν αφορούν στο διάκοσμο, στις νέες υφασμάτινες επενδύσεις και στη μονάδα του ηχοσυστήματος. Ποιοτικά παρέμεινε ως είχε, με τις πιο πλούσιες εκδόσεις να εφοδιάζονται με πολύ ευχάριστο στην υφή αφρώδες υλικό σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, υλικό που συναντάται σε ανώτερης κατηγορίας αυτοκίνητα. Η καμπίνα του Clio διακρίνεται κυρίως για το αυξημένο πλάτος της τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ ο αέρας για τα πόδια και τα κεφάλια ικανοποιεί συγκριτικά με άλλων μικρών αυτοκινήτων. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ, με χωρητικότητα 288 λτ., φτάνει έως τα 1.038 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Παράλληλα, το επίπεδο δάπεδο και τα πλευρικά του τοιχώματα το καθιστούν εκμεταλλεύσιμο.
Το κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού με τη σταθερότητά του, ενώ παράλληλα είναι ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς. H ανάρτησή αν και δεν είναι ιδιαίτερα μαλακή, διαπερνά τις διάφορες ανωμαλίες, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες. Επίσης, στον ανοιχτό δρόμο το ανανεωμένο μικρό Renault επιδεικνύει υψηλή σταθερότητα και δε δημιουργεί τάσεις ανασφάλειας σε ταχύτητες τελικής. Εξίσου πολύ καλό "κράτημα" εμφανίζει και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πολύ δύσκολα θα αποσταθεροποιηθεί -ακόμα και ηθελημένα. Το μηχανικό σύνολο των 1,2 λτ. αποδίδει με τούρμπο 106 πραγματικούς ίππους και διακρίνεται για το τράβηγμα του από τις χαμηλές στροφές. Η ύπαρξη του υπερτροφοδότη δε γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή λόγω της γραμμικής απόδοσης του κινητήρα, ο οποίος παράλληλα ανεβάζει εύκολα στροφές και δεν ενοχλεί τους επιβάτες με το θόρυβο που παράγει. Η τιμή του ξεκινά από τις 14.350 ευρώ για την πεντάθυρη έκδοση.



H ανανεωμένη Fabia δέχθηκε μικρές αισθητικές επεμβάσεις, ενώ η σημαντικότερη προσθήκη είναι ο κινητήρας 1.2 TSI

Η Fabia είναι ένα άνετο και ασφαλές στο δρόμο μικρό αυτοκίνητο, μέσω της σχετικά μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης και του στιβαρού πλαισίου

Πιο σύγχρονη εμφάνιση απέκτησε το εσωτερικό της Fabia, με την προσεγμένη ποιότητα και την πολύ καλή εργονομία
Skoda Fabia 1.2 TSI
Αρκετά διακριτική είναι η αισθητική ανανέωση που έγινε στο αμάξωμα της Fabia πριν από λίγο καιρό, η οποία αφορά στο εμπρόσθιο τμήμα και καθόλου στο πίσω. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλωσαν τα φωτιστικά σώματα προσφέροντας παράλληλα καλύτερο φωτισμό, στο καπό τα νεύρα είναι πιο αιχμηρά, οι νέοι ευμεγέθεις προβολείς ομίχλης ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, ο προφυλακτήρας απέκτησε πιο δυναμική όψη και η πλατύτερη μάσκα έγινε πιο "γωνιώδης". Επίσης, λόγω της διαφορετικής σχεδίασης του εμπρός προφυλακτήρα, αυξήθηκε το συνολικό μήκος του αμαξώματος κατά 8 χλστ., φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ. Μικρής έκτασης είναι και οι αλλαγές που έγιναν στο εσωτερικό, με νέας σχεδίασης πίνακα οργάνων, τιμόνι που προέρχεται από τα υπόλοιπα μοντέλα της Skoda, διαφορετική εμφάνιση στις μονάδες κλιματισμού και ηχοσυστήματος, ενώ νέες είναι και οι υφασμάτινες επενδύσεις. Από πλευράς ποιότητας, το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο μετωπικό τμήμα του ταμπλό παρέμεινε ως είχε, ενώ βελτιώθηκε σε υφή η σκληρή πλαστική επιφάνεια που καλύπτει το πάνω μέρος του. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκουν επίσης η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης, όπως και οι άνετοι χώροι για 4 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (315 λίτρα).
Καμία αλλαγή δεν υπέστη ως προς τη ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), οι οποίες είναι σχετικά μαλακές, με προσανατολισμό περισσότερο προς την άνεση, παρά στην προσφορά σπορτίφ αίσθησης. Έτσι, κατά το πέρασμα του αυτοκινήτου από ανωμαλίες του οδοστρώματος οι επιβάτες του δε θα ενοχληθούν, ενώ ο θόρυβος κύλισης είναι χαμηλός. Ο turbo κινητήρας των 1,2 λτ., για ακόμα μία φορά αποσπά πολύ καλές κριτικές ως προς τη γραμμικότητά του, το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές και τα συνολικά θετικά του χαρακτηριστικά, συνδυάζοντας παράλληλα τις σβέλτες επιδόσεις με την περιορισμένη κατανάλωση βενζίνης. Η τιμή της ξεκινά από τα 12.490€ ευρώ.


»Σχολιάστε την είδηση

Εξοπλισμός - Τιμές Hyundai
i20 1.4
Renault
Clio 1.2 TCE
Skoda
Fabia 1.2 TSI
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής - -
ABS
Antispin/ESP / - -
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /- /- /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες - -
Air condition
Ηλεκτρονικός κλιματισμός - - -
Ηχοσύστημα -
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης -
   
Tιμή (ευρώ) 12.886 13.950 12.490
Έκδοση GL Expression Ambiente
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Hyundai
i20 1.4
Renault
Clio 1.2 TCE
Skoda
Fabia 1.2 TSI
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.396 1.149 1.197
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 97/5.510 106/5.490 105/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 134/4.740 144/2.820 175/1.550
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,1 10,9 10,1
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 11,3 10,6 -
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 20,0 17,2 -
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 180 183 191
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 40,2 41,0 -
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 5,6 5,8 5,3
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 3.490/1.710/1.490 4.032/1.720/1.497 4.000/1.642/1.498
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.525 2.462
Βάρος (κιλά) 1.114 1.154 1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 295 288 315


Tags: HYUNDAI, HYUNDAI I20 1.4, RENAULT CLIO 1.2 TCE, SKODA FABIA 1.2 TSI,

περισσότερα νέα & άρθρα »
HYUNDAI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Έτσι θα μοιάζει ένα νέο Hyundai Veloster με στοιχεία από το Elantra

Hyundai: Βρήκε τρόπο να μειώσει έως 22° Κελσίου τη ζέστη στην καμπίνα

WRC Kροατία: Μάχη για τρεις με το προβάδισμα στο Neuville

Tι κάνει με το Green Bonus η Hyundai; Πού δίνει 17.000 ευρώ έκπτωση;

Με 100 άλογα: Hyundai i20 ή Opel Corsa στα 20-21 χιλιάρικα

Φθηνό SUV πόλης, πάνω-κάτω στα 20 χιλιάρικα: Hyundai Bayon ή MG ZS;

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συγκριτικό μεταχειρισμένων: Kia XCeed VS Skoda Karoq

Το νέο Ford Explorer απέναντι στον ανταγωνισμό

Στη «βασική», BMW X1 ή Peugeot 3008;

Διαθέσιμα με έκπτωση έως 4.500 ευρώ τα VW Tiguan και T-Roc