Ποιος θα βγει νικητής από αυτή τη μάχη κορυφής, ανάμεσα σε καταξιωμένα μοντέλα;

Astra - Focus - Auris - Golf

83.017 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2016

Το 5ης γενιάς Opel Astra έρχεται αντιμέτωπο με τα Ford Focus, Toyota Auris και VW Golf. Είναι σε θέση να αλλάξει τις ισορροπίες στα μικρομεσαία diesel;

 
Τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας, παραδοσιακά καταλαμβάνουν στη χώρα μας μια από τις δύο πρώτες θέσεις της προτίμησης του αγοραστικού κοινού, ενώ μεταξύ αυτών το ποσοστό των diesel κατέχει το συντριπτικό 83,3% με πωλήσεις 17.685 μονάδων (για το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2015).
Η άφιξη λοιπόν του νέου, πέμπτης γενιάς Opel Astra με τον 1,6 diesel κινητήρα των 136 ίππων ανακατεύει την τράπουλα στην κατηγορία και δημιουργεί έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στους υποψήφιους αγοραστές. Φέρνουμε αντιμέτωπο το μικρομεσαίο μοντέλο της Opel απέναντι στις best seller, mainstream προτάσεις της αγοράς, το Ford Focus των 120 ίππων, το Toyota Auris με τον 1,4 D-4D των 90 ίππων και το VW Golf με τον βελτιωμένο 1,6 TDI των 110 ίππων.

Με μοντέρνα και ξεχωριστή σχεδίαση
Όσον αφορά στην εξωτερική εμφάνιση των μοντέλων της δοκιμής και τα τέσσερα είναι μοντέρνα, το καθένα, μάλιστα, ακολουθεί την σχεδιαστική ταυτότητα της εκάστοτε μάρκας. Για παράδειγμα, το Ford Focus με τα powerdomes στο καπό, τα LED φανάρια και τη χρωμιωμένη μάσκα δείχνει επιβλητικό και συνάμα πολυτελές, φέρνει στο μπροστά μέρος κάτι από Aston Martin. Το  Toyota Auris, από την άλλη, υιοθετεί τη φιλοσοφία under priority και είναι επίσης δυναμικό ενσωματώνοντας καθαρές γραμμές. Το VW Golf, στη συνέχεια, δείχνει ως μια φυσική σχεδιαστική εξέλιξη των προηγούμενων Golf, σε ένα αποτέλεσμα σοβαρό και μετρημένο που κάνει αισθητή την παρουσία του, ωστόσο σε σχέση με τα υπόλοιπα είναι πιο λιτό σχεδιαστικά, ενώ τέλος το Opel Astra, έρχεται με νέα και δυναμική σχεδίαση στο πρωτότυπο Monza Concept. Είναι προσεγμένο στη λεπτομέρεια, η «μούρη» του βγάζει δυναμισμό και πολυτέλεια, ενώ στο πίσω μέρος ο τρόπος που πέφτει η οροφή και η πίσω κολόνα συνθέτουν ένα όμορφο αισθητικό αποτέλεσμα που παραπέμπει σε κουπέ. Ποιο από τα τέσσερα τώρα; Αν και η απάντηση είναι υποκειμενική, θα πούμε πως τα Focus και Astra με τα powerdomes στο καπό δείχνουν λίγο πιο επιβλητικά. 

Από 18.500 έως 20.900 ευρώ
Η τιμή των τεσσάρων μοντέλων της δοκιμής κυμαίνεται από τα 18.460 ευρώ (Toyota Auris), έως τα 20.884 ευρώ (Opel Astra). Στην πρώτη ματιά, η διαφορά αυτή φαίνεται μεγάλη, όμως βάζοντας τα πράγματα κάτω με χαρτί και μολύβι, τότε οι διαφορές επί της ουσίας είναι πιο μικρές. Π.χ. το Auris είναι το φθηνότερο, όμως έχει και τα λιγότερα άλογα από τα υπόλοιπα. Το Astra είναι πιο ακριβό, όμως αποδίδει τα περισσότερα άλογα (136 PS) και η τιμή του αφορά την δεύτερη εξοπλιστικά έκδοση, την Excellence, η οποία είναι η πληρέστερη των τεσσάρων. Το Ford Focus των 120 ίππων, από την άλλη έρχεται με τιμή στα 18.900 ευρώ, όμως το cruise control, οι ζάντες αλουμινίου και οι προβολείς ομίχλης ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ τέλος το VW Golf υπερβαίνει ελάχιστα τα 20.000 ευρώ, η ιπποδύναμή του βρίσκεται κάπου στη μέση (110 άλογα), ενώ πλήρης είναι ο εξοπλισμός της έκδοσης Active. Με λίγα λόγια, και τα τέσσερα μοντέλα της δοκιμής διαθέτουν καλό value for money και αξίζουν κάθε ευρώ που θα τους διαθέσεις, αφού όταν εντρυφήσεις ακόμη πιο βαθιά, θα ανακαλύψεις πως έχουν αρκετά εξοπλιστικά extra, όπως συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, κάμερες οπισθοπορείας κτλ…

 
  • Leonidas

    Γιατι λειπει απο το συγκριτικο το Peugeot 308 με τον diesel 120 ?? Oλο τα γερμανικα μας πλασαρετε !! Υπαρχουν και αλλα καλα αυτοκινητα !!

      20
    • autotriti

      Απάντηση: Δεν είναι πάντοτε όλα τα αυτοκίνητα διαθέσιμα από την εκάστοτε αντιπροσωπεία στις επιθυμητές ημερομηνίες.

        8
  • FaniSporty

    Να ήταν μόνο το Peugeot φίλε Leonidas καλά θα ήταν... Hyundai i30; Kia Cee'd; έχω να τα δω σε συγκριτικό...

      17
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Golf 1.6 TDI 105 BMT DSG SW 37.700 Km, φορτωμένο πλήρως στην ουρά, με άξονα αντί της ανάρτησης της προηγούμενης γενιάς : Η βαριά ουρίτσα της προηγούμενης γενιάς μαζευόταν μια χαρά, ενώ αυτό είναι χορεύτρια αντίστοιχη του Opel Astra τριών γενεών πίσω->τα περί άνεσης ΑΛΛΟΥ.Μια βόλτα στα πίσω καθίσματα του εν λόγω sw, με πιέσεις ελαστικών ρυθμισμένες στο 101%, θα δώσει να καταλάβουν τι σημαίνει η ΑΠΟΥΣΙΑ ανάρτησης, την οποία μπορούν να διαχειριστούν καλά ΜΟΝΟ οι Γάλλοι...

      13
  • kostask

    Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή.......

      12
  • dimitris

    Καλα γιατι απο alfa romeo; Ειδικα η νεα και φρεσκια jiulietta απαραδεχτο να λειπει. Αλλα ειδικα ο ιταλος δεν ειναι πουθενα!

      10
  • Κωστας

    Αν δεν τα δοκιμασεις και τα 4 δεν θα το καταλαβεις... ειλκρινα το νεο Astra ειναι πολυ βελτιωμενο σε σχεση με τα προηγουμενο και πιο ομορφο. Στη βασιικη εκδοση ομως (Business και 300Nm ροπης) εχω την εντυπωση πως δεν εχει συνδεσμους Watt στην πισω αναρτηση, ενω αυτο το καταλαβαινεις πολυ πιο καλα στο Focus με τους πολλαπλους συνδεσμους που κανουν το αυτοκινητο 'τερας' στην προσφυση. (Εχω το Mondeo του 2008 και το αντιλαμβανομαι πολυ ομορφα.) Δεν ειναι τυχαιο πως μετα απο χρονια η Opel εχει αυτοκινητο σαν το καλυτερο της χρονιας (το Astra ψηφιστηκε αυτοκινητο του 2016). Τωρα γιατι δεν υπαρχουν στην συγκριση ουτε το 308, το Giuletta, το Ceed και το i30 μπορουμε να το συνεχισουμε και να ζητησουμε επισης και τα αντιστοιχα Megane ακομη και το V40. Εχω ομως την εντυπωση πως και οι τιμες ξεφευγουν αρκετα πανω απο τις 22.000 για τα ιταλικα και το Volvo, οποτε παμε σε αλλη κατηγορια.

      3
  • lion

    Αγαπητό Autotriti θα μπορούσαμε να έχουμε τα γραφήματα Ταχύτητας/Κατανάλωσης και για το peugeot 308 120 EAT6 καθώς για τα υπόλοιπα? Θεωρώ ότι είναι πολύ καλή ιδέα και κάτι σημαντικά ενδιαφέρον ως μέτρηση σήμερα στην εποχή μας. Ευχαριστώ

      2
  • Alex

    Η μέτρηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών είναι με kit επισκευής ελαστικών, με space-saver ρεζέρβα ή κανονική ρεζέρβα??