Η οδική συμπεριφορά του Opel Astra 1,6 CDTi συνδυάζει την άνεση με τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Στο δρόμο το Toyota Auris ξεχωρίζει για την καλή άνεση και ποιότητα κύλισης, διατηρώντας την ασφάλειά του σε κάθε περίπτωση.

To Focus ξεχωρίζει με την οδηγοκεντρική του συμπεριφορά. Έχει αυξημένα όρια πρόσφυσης όντας ταυτόχρονα άνετο στο δρόμο.

¶νετο, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και με κορυφαία σταθερότητα και ασφάλεια παραμένει το VW Golf.

Οδική συμπεριφορά: Focus και Astra τα σπορτίφ, Auris και Golf πιο άνετα

83.066 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2016

Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν τα 4 μικρομεσαία της δοκιμής μας, εκ των οποίων τα τρία χρησιμοποιούν Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το Ford Focus μένει πιστό -από την πρώτη του άλλωστε γενιά- στους πολλαπλούς συνδέσμους. Το Opel Astra, τώρα, έχει λίγο πιο σοφιστικέ λύση στον πίσω άξονα, προσθέτοντας τον οριζόντιο σύνδεσμο Watt πίσω από τον ημιάκαμπτο, ο οποίος φροντίζει για την καλή άνεση σε συνδυασμό με την αντίστοιχη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στις στροφές, το Opel Astra αποδεικνύεται ασφαλές και ουδέτερο ακόμη και σε σβέλτους ρυθμούς, παρότι το γρήγορο τιμόνι δεν προσφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Από την άλλη τα φρένα παραμένουν αποτελεσματικά και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ.
Στην περίπτωση του Auris, το ιαπωνικό μικρομεσαίο δίνει έμφαση στην άνεση και την καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς να υστερεί πολύ σε δυναμισμό. Το τιμόνι είναι ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση, ωστόσο είναι λίγο ελαφρύ σε βάρος. Τα φρένα από την άλλη είναι αποτελεσματικά, ενώ και ο θόρυβος λόγω και της πολύ καλή αεροδυναμικής, παραμένει μειωμένος στην εθνική (το πιο ήσυχο στην εθνική ωστόσο είναι το Astra), τονίζοντας περαιτέρω την άνεση του αυτοκινήτου.
Το Golf από την πλευρά του, ξεχωρίζει για τη στιβαρή του αίσθηση, την κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και το δυναμικό και «ανάλαφρο» πάτημα που προσφέρει η πλατφόρμα MQB στην οποία στηρίζεται. Στις στροφές, η ουδετερότητα στις αντιδράσεις και σταθερότητα είναι δεδομένες, ενώ το πολύ καλό τιμόνι και τα εμφατικά φρένα έρχονται για να αυξήσουν το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.
Τέλος, το Ford Focus είναι το πιο οδηγοκεντρικό εκ των τεσσάρων. Φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, έχει αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, αποτελεσματικά φρένα και κοφτερό τιμόνι που παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Συνοψίζοντας, λοιπόν, και τα τέσσερα μοντέλα έχουν κάτι το ιδιαίτερο όσον αφορά την οδική τους συμπεριφορά και η επιλογή εξαρτάται και από τις προτεραιότητες του καθενός.


Τεχνολογικά high-lights
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, η τιμή των τεσσάρων μοντέλων κυμαίνεται από τα 18.500 έως τα 20.900 ευρώ, ωστόσο οι διαφορές τους είναι μικρότερες επί της ουσίας, βάζοντας κάτω τον εξοπλισμό. Εκεί, που πρέπει να σταθούμε είναι πως όλα διαθέτουν τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας που ανεβάζουν τον πήχη. Π.χ. το Golf διαθέτει το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, τα Auris, Astra και Focus σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ενώ το Astra διαθέτει επιπλέον το πακέτο Opel Eye  και διαθέτουν σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με lane assist και σύστημα αναγνώρισης των πινακίδων κυκλοφορίας.

 
  • Leonidas

    Γιατι λειπει απο το συγκριτικο το Peugeot 308 με τον diesel 120 ?? Oλο τα γερμανικα μας πλασαρετε !! Υπαρχουν και αλλα καλα αυτοκινητα !!

      20
    • autotriti

      Απάντηση: Δεν είναι πάντοτε όλα τα αυτοκίνητα διαθέσιμα από την εκάστοτε αντιπροσωπεία στις επιθυμητές ημερομηνίες.

        8
  • FaniSporty

    Να ήταν μόνο το Peugeot φίλε Leonidas καλά θα ήταν... Hyundai i30; Kia Cee'd; έχω να τα δω σε συγκριτικό...

      17
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Golf 1.6 TDI 105 BMT DSG SW 37.700 Km, φορτωμένο πλήρως στην ουρά, με άξονα αντί της ανάρτησης της προηγούμενης γενιάς : Η βαριά ουρίτσα της προηγούμενης γενιάς μαζευόταν μια χαρά, ενώ αυτό είναι χορεύτρια αντίστοιχη του Opel Astra τριών γενεών πίσω->τα περί άνεσης ΑΛΛΟΥ.Μια βόλτα στα πίσω καθίσματα του εν λόγω sw, με πιέσεις ελαστικών ρυθμισμένες στο 101%, θα δώσει να καταλάβουν τι σημαίνει η ΑΠΟΥΣΙΑ ανάρτησης, την οποία μπορούν να διαχειριστούν καλά ΜΟΝΟ οι Γάλλοι...

      13
  • kostask

    Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή.......

      12
  • dimitris

    Καλα γιατι απο alfa romeo; Ειδικα η νεα και φρεσκια jiulietta απαραδεχτο να λειπει. Αλλα ειδικα ο ιταλος δεν ειναι πουθενα!

      10
  • Κωστας

    Αν δεν τα δοκιμασεις και τα 4 δεν θα το καταλαβεις... ειλκρινα το νεο Astra ειναι πολυ βελτιωμενο σε σχεση με τα προηγουμενο και πιο ομορφο. Στη βασιικη εκδοση ομως (Business και 300Nm ροπης) εχω την εντυπωση πως δεν εχει συνδεσμους Watt στην πισω αναρτηση, ενω αυτο το καταλαβαινεις πολυ πιο καλα στο Focus με τους πολλαπλους συνδεσμους που κανουν το αυτοκινητο 'τερας' στην προσφυση. (Εχω το Mondeo του 2008 και το αντιλαμβανομαι πολυ ομορφα.) Δεν ειναι τυχαιο πως μετα απο χρονια η Opel εχει αυτοκινητο σαν το καλυτερο της χρονιας (το Astra ψηφιστηκε αυτοκινητο του 2016). Τωρα γιατι δεν υπαρχουν στην συγκριση ουτε το 308, το Giuletta, το Ceed και το i30 μπορουμε να το συνεχισουμε και να ζητησουμε επισης και τα αντιστοιχα Megane ακομη και το V40. Εχω ομως την εντυπωση πως και οι τιμες ξεφευγουν αρκετα πανω απο τις 22.000 για τα ιταλικα και το Volvo, οποτε παμε σε αλλη κατηγορια.

      3
  • lion

    Αγαπητό Autotriti θα μπορούσαμε να έχουμε τα γραφήματα Ταχύτητας/Κατανάλωσης και για το peugeot 308 120 EAT6 καθώς για τα υπόλοιπα? Θεωρώ ότι είναι πολύ καλή ιδέα και κάτι σημαντικά ενδιαφέρον ως μέτρηση σήμερα στην εποχή μας. Ευχαριστώ

      2
  • Alex

    Η μέτρηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών είναι με kit επισκευής ελαστικών, με space-saver ρεζέρβα ή κανονική ρεζέρβα??