Ο 1,4 D-4D του Toyota Auris είναι μεν ο μικρότερος σε κυβισμό και έχει τη χαμηλότερη ισχύ και ροπή, ωστόσο οι επιδόσεις του είναι ανταγωνιστικές. Επίσης είναι πολύ οικονομικός στον αυτοκινητόδρομο.

Το Toyota Auris έχει την υψηλότερη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο (139 χλμ./ώρα) με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Στα 120 χλμ./ώρα καίει 3,5 λτ./100 χλμ.

Κινητήρες-επιδόσεις-κατανάλωση: Το Astra βάζει φωτιά στο ring, το Auris είναι το πιο οικονομικό

83.061 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2016

Tα 4 μοντέλα διαθέτουν 4 εξαιρετικούς κινητήρες. Διαφέρουν ως προς το που ρίχνουν το βάρος τους...

Στη μάχη των κινητήρων, τα μικρομεσαία diesel μοντέλα του θέματός μας διαθέτουν τέσσερις από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς. Η ιπποδύναμή τους εκτείνεται από τους 90 έως του 136 ίππους -με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επιδόσεις, ωστόσο η κατανάλωσή τους βρίσκεται πολύ κοντά μεταξύ τους (από 3,5 έως 3,9 λτ./100 χλμ.Πιο αναλυτικά, το Toyota Auris προσφέρεται με τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα, τον 8βάλβιδο 1,4 D-4D των 90 ίππων, ο οποίος εκμεταλλεύεται το ελαφρύ αμάξωμα και το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο 6 σχέσεων, για να χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο ανταγωνιστικές μεν, τις πιο αργές ωστόσο επιδόσεις. Παρόλα αυτά, καταφέρνει και κινείται με άνεση μέσα στην πόλη διαθέτοντας τη μέγιστη ροπή του πιο χαμηλά από τα υπόλοιπα μοντέλα (στις 1.400 σ.α.λ.), ενώ αποδεικνύεται το πιο οικονομικό στην πράξη, καθώς η μέση κατανάλωση δοκιμής ανέρχεται στα 5,1 λτ./100 χλμ.. Επιπλέον το Auris επιτυγχάνει την υψηλότερη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο σύμφωνα με τις μετρήσεις μας.
Το Opel Astra, από την άλλη, με τον 1,6 CDTI των 136 ίππων υπερτερεί έναντι των υπολοίπων στις επιδόσεις. Έχει την μεγαλύτερη ιπποδύναμη (136 PS), την περισσότερη ροπή (320 Nm) και παρά το μεγαλύτερο βάρος βάζει φωτιά στην άσφαλτο «ρίχνοντας» δύο περίπου δευτερόλεπτα στο 0-100 χλμ./ώρα και έχοντας ρεπρίζ που θυμίζουν μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο. Και όλα αυτά χωρίς η κατανάλωση να εκτοξεύεται σε υψηλά επίπεδα. Στην πράξη υπολογίστε περίπου στα 6,6 λτ./100 χλμ. Βεβαια, να σημειώσουμε πως το Astra είναι το μόνο με εκπομπές CO2 άνω των 10 γρ./χλμ., ωστόσο αυτό σύμφωνα με τα νέα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι σημαντικό μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων.
Συνεχίζοντας στη μάχη των κινητήρων, το Ford Focus εφοδιάζεται επίσης με ένα πολύ ισχυρό βενζινοκινητήρα (120 PS) ο οποίος επιτυγχάνει άκρως ανταγωνιστικές επιδόσεις, ενώ σημείο αναφοράς του αποτελεί το μεγάλο εύρος λειτουργίας του και η χαμηλή του κατανάλωση στην πράξη. Η μέγιστη ροπή έρχεται στις 1.750 σ.α.λ., ωστόσο στην πράξη υπολογίστε πιο χαμηλά και επί της ουσίας δεν χρειάζεται να καταφύγεις σε πολλές εναλλαγές σχέσεων κατά την καθημερινή χρήση. Με μία φράση, βρίσκεται αρκετά κοντά στον κινητήρα του Opel Astra.
Τέλος, το VW Golf τοποθετείται κάπου στη μέση, τόσο στο κομμάτι κατανάλωση, όσο και στις επιδόσεις. Συγκεκριμένα, αποδίδει 110 άλογα και 250 Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ. κάτι που βοηθά στις καθημερινές μετακινήσεις, ολοκληρώνει το 0-100 σύμφωνα με την VW σε 10,5 δλ., ενώ χαμηλή είναι η μέση εργοστασιακή του κατανάλωση.

 
  • Leonidas

    Γιατι λειπει απο το συγκριτικο το Peugeot 308 με τον diesel 120 ?? Oλο τα γερμανικα μας πλασαρετε !! Υπαρχουν και αλλα καλα αυτοκινητα !!

      20
    • autotriti

      Απάντηση: Δεν είναι πάντοτε όλα τα αυτοκίνητα διαθέσιμα από την εκάστοτε αντιπροσωπεία στις επιθυμητές ημερομηνίες.

        8
  • FaniSporty

    Να ήταν μόνο το Peugeot φίλε Leonidas καλά θα ήταν... Hyundai i30; Kia Cee'd; έχω να τα δω σε συγκριτικό...

      17
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Golf 1.6 TDI 105 BMT DSG SW 37.700 Km, φορτωμένο πλήρως στην ουρά, με άξονα αντί της ανάρτησης της προηγούμενης γενιάς : Η βαριά ουρίτσα της προηγούμενης γενιάς μαζευόταν μια χαρά, ενώ αυτό είναι χορεύτρια αντίστοιχη του Opel Astra τριών γενεών πίσω->τα περί άνεσης ΑΛΛΟΥ.Μια βόλτα στα πίσω καθίσματα του εν λόγω sw, με πιέσεις ελαστικών ρυθμισμένες στο 101%, θα δώσει να καταλάβουν τι σημαίνει η ΑΠΟΥΣΙΑ ανάρτησης, την οποία μπορούν να διαχειριστούν καλά ΜΟΝΟ οι Γάλλοι...

      13
  • kostask

    Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή.......

      12
  • dimitris

    Καλα γιατι απο alfa romeo; Ειδικα η νεα και φρεσκια jiulietta απαραδεχτο να λειπει. Αλλα ειδικα ο ιταλος δεν ειναι πουθενα!

      10
  • Κωστας

    Αν δεν τα δοκιμασεις και τα 4 δεν θα το καταλαβεις... ειλκρινα το νεο Astra ειναι πολυ βελτιωμενο σε σχεση με τα προηγουμενο και πιο ομορφο. Στη βασιικη εκδοση ομως (Business και 300Nm ροπης) εχω την εντυπωση πως δεν εχει συνδεσμους Watt στην πισω αναρτηση, ενω αυτο το καταλαβαινεις πολυ πιο καλα στο Focus με τους πολλαπλους συνδεσμους που κανουν το αυτοκινητο 'τερας' στην προσφυση. (Εχω το Mondeo του 2008 και το αντιλαμβανομαι πολυ ομορφα.) Δεν ειναι τυχαιο πως μετα απο χρονια η Opel εχει αυτοκινητο σαν το καλυτερο της χρονιας (το Astra ψηφιστηκε αυτοκινητο του 2016). Τωρα γιατι δεν υπαρχουν στην συγκριση ουτε το 308, το Giuletta, το Ceed και το i30 μπορουμε να το συνεχισουμε και να ζητησουμε επισης και τα αντιστοιχα Megane ακομη και το V40. Εχω ομως την εντυπωση πως και οι τιμες ξεφευγουν αρκετα πανω απο τις 22.000 για τα ιταλικα και το Volvo, οποτε παμε σε αλλη κατηγορια.

      3
  • lion

    Αγαπητό Autotriti θα μπορούσαμε να έχουμε τα γραφήματα Ταχύτητας/Κατανάλωσης και για το peugeot 308 120 EAT6 καθώς για τα υπόλοιπα? Θεωρώ ότι είναι πολύ καλή ιδέα και κάτι σημαντικά ενδιαφέρον ως μέτρηση σήμερα στην εποχή μας. Ευχαριστώ

      2
  • Alex

    Η μέτρηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών είναι με kit επισκευής ελαστικών, με space-saver ρεζέρβα ή κανονική ρεζέρβα??