Ο 1.0 EcoBoost είναι ο ισχυρότερος των μοντέλων της δοκιμής (125 ίπποι), κάτι που αποτυπώνεται και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Χαμηλή είναι και η επίσημη μέση κατανάλωση (4,7 λτ./100 χλμ.).

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας του VW Golf αποδίδει 115 ίππους και highlightws του είναι το ότι έχει μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Κινητήρας: Λίγα κυβικά, πολύ οικονομία

54.131 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/8/2015

Κοινός τόπος των τεσσάρων μοντέλων της δοκιμής και άξονας της μεταξύ τους σύγκρισης είναι οι χαμηλού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρες τους, αφού κανένας δεν υπερβαίνει τα 1,2 λίτρα.
Πιο συγκεκριμένα, τώρα, κάτω από το καπό του Toyota Auris βρίσκεται ένας 4κύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που, όπως θα διαβάσατε και στις προηγούμενες σελίδες, αποδίδει 115 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., έχει 185 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. και αυτό που τον χαρακτηρίζει είναι η πολιτισμένη και βελούδινη λειτουργία του, καθώς και το ότι είναι σβέλτος από χαμηλά. Αναφορικά με τις επιδόσεις του στις μετρήσεις μας έκανε το καλύτερο 0-100 χλμ./ώρα (9,7 δλ.), ενώ καλές ήταν οι ρεπρίζ του χάρη στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου.
Το Ford Focus, από την άλλη, φορά έναν 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα που αποδίδει 125 άλογα και είναι και αυτός δοκιμασμένος πολλάκις. Είναι πρόθυμος και ζωντανός στο πάτημα του γκαζιού, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη ενώ τραβάει γερά μέχρι τον κόφτη. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται πιο αργά από τα υπόλοιπα τρία μοντέλα (10,7 δλ.) όμως αυτό οφείλεται στο βάρος του μοντέλου. Από την άλλη, όμως το Focus επιτυγχάνει τις καλύτερες ρεπρίζ έχοντας μάλιστα τη χαμηλότερη ροπή (170 Nm). Αναφορικά με την κατανάλωση αυτή ανέρχεται στα 4,7 λτ./100 χλμ. όμως αυξάνεται αρκετά όταν πιέσεις το γκάζι.
Το Nissan Pulsar έχει αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά με το Toyota Auris αφού φέρει έναν 1.200άρη κινητήρα 115 ίππων. Και αυτού η λειτουργία είναι πολιτισμένη, ωστόσο σε σύγκριση με τα προηγούμενα δύο μοντέλα δίνει την αίσθηση ότι είναι λίγο πιο αργός. Αυτό οφείλεται στη κλιμάκωση του κιβωτίου όπως αποτυπώνεται και από τα νούμερα των ρεπρίζ. Αναφορικά με την κατανάλωση έχει την υψηλότερη εργοστασιακή (5,0 λτ./100 χλμ.) στην πράξη όμως το Pulsar είναι πολύ οικονομικό.
Τέλος, το VW Golf είναι το δεύτερο μικρομεσαίο μετά τo Focus που αποκτά 1.000άρη κινητήρα. Αυτός είναι 3κύλινδρος και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αποδίδει 115 άλογα, κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και έχει κατανάλωση μόλις 4,3 λτ./100 χλμ.

 
  • Alex

    Δυστυχως δεν υπαρχουν αλλα αυτοκινητα παρα μονο η γκολφω

      10
  • Νικος

    Θα ηθελα και astra με ceed στο συγκριτικο και βεβαια leon αντι golf που ειναι ιδιο ισως και καλυτερο και σιγουρα φθηνοτερο

      7
  • Γιώργος

    Απουσιάζει η Peugeot από το άρθρο. 1,2 τρικύλινδρος σε δύο εκδόσεις (εδώ στην Ευρώπη μπορώ να πάρω και την άλλη) 110 hp αλλά με 20,5 κιλά ροπή ! και 130 hp !!! με 23 κιλά ροπή... Σχόλια; Α ναι και 107 g/Km το δυνατό... Πριν ακουστούν σχόλια για τα φιξαρισμένα νούμερα τα ίδια ισχύουν σε όλους. Νομίζω κλέβει εκκλησιές ... και τα 4 μοντέλα του συγκριτικού ... (ΥΓ. Δεν είχα ποτέ Peugeot ...αλλά μήπως;....)

      7
  • stick

    Πάλι εργοστασιακές τιμές...Πραγματικές τιμές κατανάλωσης θα δούμε? Μπά ε??

      6
    • autotriti

      Απάντηση: Στο τεύχος που κυκλοφορεί σήμερα θα βρείτε τις απαντήσεις που ψάχνετε. Διαβάστε το μεγάλο μας θέμα για τις πραγματικές καταναλώσεις και στείλτε μας τα σχόλιά σας.

        1
  • panosl

    Σίγουρα λείπουν και άλλα αυτοκίνητα από το "πανελ"... Το αμάξι όμως πρέπει κατ αρχάς να σε φτιάχνει καθώς το βλέπεις όταν το πλησιάζεις για να το οδηγήσεις. Οταν μπεις μέσα, πρέπει να χει επίκεντρο εσένα. Οταν το οδηγείς πρέπει να ξέρεις που πατά ο κάθε τροχός όπως ξέρεις που πατάει το πόδι σου όταν περπατάς ή τρέχεις. Να νιώθεις ασφάλεια, άνεση αλλά και όταν έρθει η στιγμή να το "πλακώσεις" γιατί έτσι πρέπει ή γιατί θέλεις να ξεδώσεις, τότε αυτό να τρέχει και να στρίβει σαν τραίνο από τη κόλαση... Αυτό είναι αμάξι... Νομίζω καταλάβατε για ποιο μιλάω...

      2
  • Γιαννης

    Εύκολη επιλογή,πρωτο τουοτα,δευτερο νισαν(η κι αντιστροφα 1 νισαν 2 τουοτα καλά ειναι και τα 2),τριτο το φόρντ και τεταρτο το κακάσχημο golf.To golf τι το βάλατε ρε παιδια για να συμπληρωθει το καρέ;

      2
  • Sakis

    Το Focus ομως επειδη εχει και λειτουργια overboost παει 200Nm...απλα το υπενθυμιζω!! Ειναι η πρωτη μου επιλογη οταν και αν καταφερω να παρω αμαξι!!!

      2
  • Nikolaos Tsoukalas

    Εκ των τεσσάρων ένα και μόνο ένα έχει την ουσιαστικότερη προδιαγραφή της μεγαλύτερης κατηγορίας (πίσω ανάρτηση), οπότε είναι και το πιο "τίμιο" και όχι απλά το πιο "fun to drive" για την προδιαγραφών 4Χ4 χώρα μας. Που είναι μοντέλα όπως; 1.Octavia -> Καλύτερο επίπεδο αρχικού εξοπλισμού και δεν πήγε ποτέ στην κατηγορία των μεσαίων 2.Leon -> Ομοίως ως προς τον εξοπλισμό 3.Astra -> Έχει και μια εναλλακτική για το θέμα της ανάρτησης Πολύ μεγάλος κολληματίας με την αναρτησούλα που δεν έχουν παρά μόνο ελάχιστα πλεον στη μικρομεσαία κατηγορία. Στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνηση.

      1