Το 3κύλινδρο μοτέρ του Citroen C4.

Ο τουρμπάτος κινητήρας της Toyota.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Citroen C4.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Toyota Auris.

Κινητήρες: Βενζίνης στα 1,2 λτ. με τούρμπο

Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/3/2016

Ο νέος 1,2 turbo κινητήρας του Auris αποδίδει 116 άλογα και 185 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Είναι 4κύλινδρος, άμεσου ψεκασμού και χαρακτηρίζεται από το σύστημα Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW). Όπου VVT-i βάλτε μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Το W φανερώνει πως η Toyota ενσωμάτωσε την μεταβολή χρονισμού με υστέρηση στο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής σε έναν τυπικό κινητήρα κύκλου Otto. Έτσι ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλά φορτία με κύκλο Atkinson και σε κανονικά/υψηλά φορτία με κύκλο Otto. ΗToyota έχει πείρα από τον κύκλο λειτουργίας Atkinson μιας και τον χρησιμοποιεί στους κινητήρες βενζίνης των υβριδικών της μοντέλων. Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι η πολύ καλή απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών με εξαιρετικά πολιτισμένη, ήσυχη και μεταξένια λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα και χωρίς να φανερώνει την παρουσία turbo. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές δείχνει κάπως ράθυμος, αλλά μετά τις 1.500 σ.α.λ. έχει δύναμη μέχρι και τον κόφτη. Οι μακριές σχέσεις του 6τάχυτου κιβωτίου με τον γλυκό και απόλυτα θετικό επιλογέα δεν κολακεύουν ιδιαίτερα τις ρεπρίζ. Ενδεικτικά τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η έρχονται σε 9,0. Το 0-100 είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας με 9,7 δλ. Η Toyota για τις εκδόσεις με τροχούς 16 ιντσών υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 112 γρ./χλμ. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στα 6,8 λτ./100 χλμ., που κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.


Ο 1.200άρης turbo 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του C4 είναι μέρος της νεότερης, PureΤech γενιάς κινητήρων βενζίνης της PSA Peugeot-Citroen, που πήρε τον τίτλο του «Καλύτερου κινητήρα της χρονιάς» στην κατηγορία του για το 2015 (χωρητικότητας 1,0 έως και 1,4 λίτρων).
Οι κινητήρες PureΤech έχουν δημιουργηθεί για να συνδυάσουν την πολύ καλή απόδοση με τη χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων. 
Ως εκ τούτων, στην περίπτωση του C4 της δοκιμής από ένα μοτέρ 1,2 λτ. έχουμε 130 ίππους μέγιστης ισχύος και ροπή 230 Nm, η οποία αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα αυτά, φθάνουν και περισσεύουν για να προσδώσουν στο γαλλικό μικρομεσαίο γρήγορες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και κυρίως, εν κινήσει (π.χ. 60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 7,5 δλ.). Στο ύψος του στέκεται σε κάθε περίπτωση το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, που διατηρεί μια μακριά 6η σχέση για να ρίχνει την κατανάλωση στο ταξίδι. Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ είναι αρκετά γραμμικό και με χαμηλό θόρυβο, με μόνο κάποιους μικροκαδασμούς στο πεντάλ να αποκαλύπτουν την 3κύλινδρη υπόστασή του.
Στο πεδίο της κατανάλωσης, σύμφωνα με το εργοστάσιο ο νέος κινητήρας έχει μέση τιμή πολύ χαμηλή (4,8 λτ./100 χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές CO2 (110 γρ./χλμ.). Στην πράξη, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση ήταν 7,2 λτ./100 χλμ. (ελάχιστη 4,6 λτ./100 χλμ. και μέγιση 14,5 λτ./100 χλμ.), ένα νούμερο που βάζει το αυτοκίνητο στην πρώτη πεντάδα των μικρομεσαίων μοντέλων με μικρά turbo. Προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και το μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, το οποίο προσδίδει στο αυτοκίνητο μεγάλη αυτονομία 1.250 χλμ. με βάση την εργοστασιακή κατανάλωση.

 
  • c

    ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ CITROEN ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΠΟΛΥΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ PURETECH ΜΕ ΤΑ 130 ΑΛΟΓΑ,Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΕΛΕΙΩΣΕ.

      14
  • filippos

    προς autotriti : καλό θα ήταν ειδικά στα τεστ με μικρούς turbo κινητήρες να μας λέτε και την σχέση συμπίεσης - αντέχουν αυτά τα μοτέρ για 10-12 χρόνια ? Επίσης σε κανένα τεστ δεν αναφέρετε την απόσταση φρεναρίσματος και στις ρεπριζ αναφέρετε το προσπέρασμα με τετάρτη ενώ τα περισσότερα προσπεράσματα τα κάνουμε με τριτη στους επαρχιακούς δρομους

      2
    • autotriti

      Απάντηση: Οι κινητήρες όλων των εταιρειών φτιάχνονται ώστε να λειτουργούν σωστά και απροβλημάτιστα για όλη τη διάρκεια ζωής τους. Από εκεί και πέρα σε βάθος χρόνου εμπλέκεται και ο βασικός παράγοντας της συντήρησης του μοτέρ, που καθορίζει και το πόσο θα "ζήσει". Για την επόμενη απορία σας η απόσταση φρεναρίσματος αναφέρεται στις περισσότερες δοκιμές. Όσον αφορά τις ρεπρίζ, πρόκειται για τυποποιημένες μετρήσεις, οι οποίες σκοπό έχουν να δοκιμάσουν την ελαστικότητα του κινητήρα.

        3
  • Japan Flag

    Καμμια μαχη. Για τον πλανητη Γη ο αδιαμφισβητητοι αυτοκρατορες της αυτοκινησης ειναι οι Ιαπωνες! Ολα τα αλλα ειναι κουτια που μοιαζουν με αυτοκινητα και που κινουνται με τη βοηθεια γερανου.

      4
  • ΣΤΡΑΤΟΣ

    Θα επέλεγα TOYOTA μόνο και μόνο για την αξιοπιστία που προσφέρει το όνομα TOYOTA παρότι δεν αρέσει καθόλου σαν σχήμα. Το CITROEN είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, με πολύ καλό κινητήρα αλλά είμαι επιφυλακτικός γενικά με τα Γαλλικά γιατί είναι ζημιάρικα αυτοκίνητα. Το λέω από προσωπική πείρα γιατί είχα αγανακτήσει από ένα RENAULT που είχα παλιότερα.

      3