Μια από τις πιο δύσκολες και αγχωτικές καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις ενώ οδηγάς είναι να σου σκάσει το λάστιχο. Μάλιστα, ένα τέτοιο σενάριο γίνεται ακόμα χειρότερο αν σου συμβεί οδηγώντας με αρκετά χλμ./ώρα στο κοντέρ.
Τι κάνω αν πάθω λάστιχο ενώ οδηγώ με μικρή ταχύτητα;
Το να πάθεις λάστιχο σε έναν επαρχιακό δρόμο ή έναν δρόμο όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μικρές ταχύτητες και δεν υπάρχει κίνηση, είναι μάλλον πιο εύκολα διαχειρίσιμο σε σχέση με το να οδηγείς με υψηλή ταχύτητα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως πρέπει να αντιδράσεις με συγκεκριμένο τρόπο και να κάνεις τα εξής:
Πρώτο και σημαντικότερο είναι να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου, γιατί αν δεν το κάνεις τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα
Το επόμενο σημαντικό είναι να διατηρήσεις τον έλεγχο του οχήματος. Αυτό που θα συμβεί αν κλατάρει το λάστιχο θα είναι το αυτοκίνητο να θέλει να αλλάξει πορεία. Εσύ αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να κρατήσεις γερά το τιμόνι και να μην κάνεις απότομες κινήσεις γιατί το αυτοκίνητο δεν θα υπακούσει σε αυτές.
Αν χρειαστεί να φρενάρεις, να το κάνεις βαθμιαία και όχι απότομα, γιατί το αυτοκίνητο θα αντιδράσει άτσαλα. Συμβουλή: μπορείς να επιβραδύνεις σταδιακά και με το χειρόφρενο (εφόσον δεν είναι ηλεκτρικό).
Το επόμενο είναι να κάνεις στην άκρη του δρόμου και να σταματήσεις σε ένα ασφαλές σημείο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, ώστε να τοποθετήσεις την ρεζέρβα χωρίς να είναι εκτίθεσαι στα διερχόμενα αυτοκίνητα.
Και τι κάνω αν οδηγώ με μεγάλη ταχύτητα στην εθνική;
Και σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή το να πάθεις λάστιχο ενώ οδηγείς με υψηλή ταχύτητα, βασικό είναι να παραμείνεις ψύχραιμος, γιατί μόνο τότε θα αντιδράσεις σωστά και με ασφάλεια. Ωστόσο, ο τρόπος αντίδρασης εξαρτάται πολύ και από το αν πρόκειται για το μπροστινό ή το πίσω λάστιχο.
Αν κλατάρει εντελώς το μπροστινό λάστιχο θα αισθανθείς ότι το αυτοκίνητο φρενάρει απότομα, για αυτό ίσως χρειαστεί είτε να μην φρενάρεις καθόλου, είτε και να μείνεις σταθερός στο γκάζι ώστε να διατηρήσεις τον έλεγχο της πορείας του οχήματος. Το αυτοκίνητο θα τραβήξει από την μεριά του κλαταρισμένου ελαστικού, άρα κράτα γερά το τιμόνι και στρίβε απαλά προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Αν κλατάρει το πίσω λάστιχο τα πράγματα θα είναι δυσκολότερα γιατί το πίσω μέρος θα αποσταθεροποιηθεί πολύ, ειδικά αν αφήσεις απότομα το γκάζι ή πατήσεις φρένο. Για αυτό πρέπει να είσαι έτοιμος να διορθώσεις με το τιμόνι την υπερστροφή (δηλαδή το πίσω μέρος θα είναι ανεξέλεγκτο), και σημαντικό να διατηρήσεις την ταχύτητα μέχρι να έχεις τον πλήρη έλεγχο. Το φρενάρισμα πρέπει να γίνει σταδιακά.
Από εκεί και πέρα, πάλι πρέπει να κάνεις προσεκτικά και με ασφάλεια στην άκρη, ώστε να αντικαταστήσεις τον τροχό. Προσοχή, η ζάντα θα χρειαστεί έλεγχο για το αν είναι καλή και στις δύο περιπτώσεις.