Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/6/2009
Παρουσίαση
Πέρα από την άσφαλτο…!
Citroen C-Crosser 2,4
Διαβάστηκε από 34456 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Ισορροπημένο σύνολο
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Το C-Crosser τα κατάφερε πολύ καλά στις διαδρομές όπου κινηθήκαμε, ολοκληρώνοντας το διήμερο του Γύρου 4Χ4 χωρίς προβλήματα. Με αρωγό κυρίως το πολύ καλό σε λειτουργία σύστημα ηλεκτρονικής τετρακίνησης, το SUV της Citroen κινείται άνετα σε διαδρομές πατημένου χώματος, ενώ η επιλογή κλειδώματος της τετρακίνησης στο 50:50, βοηθά τον οδηγό σε πιο δύσβατα εδάφη. Μόνο η μικρή, ελάχιστη απόσταση του C-Crosser από το έδαφος (174 χλστ.) απαιτεί προσοχή στην επιλογή της διαδρομής, όπως επίσης και τα ασφάλτινα ελαστικά του. Σε επίπεδο άνεσης, παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση του συστήματος των αναρτήσεών του, το C-Crosser προσφέρει καλά επίπεδα στους επιβάτες του. Ένα ακόμη προσόν του αποτελεί ο ροπάτος κινητήρας των 2,4 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από το καπό του, αφού στις διαδρομές όπου κινηθήκαμε, βοήθησε τον οδηγό του να προσπελάσει εύκολα ανηφορικά κομμάτια με σαθρό έδαφος.
Κινητήρας
Ο 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας των 2,4 λίτρων του C-Crosser αποδίδει 170 ονομαστικούς ίππους και διακρίνεται για την υψηλή του ροπή (232 Nm), ειδικά σε σχέση με τους 2λιτρους της κατηγορίας. Ξεχωρίζει για την ελαστικότητα που εμφανίζει από το χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών, ενώ, παράλληλα, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο SUV της Citroen. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι 5άρι μηχανικό, διαθέτει πολύ καλή κλιμάκωση και ο επιλογέας διαθέτει ικανοποιητικό "κούμπωμα".
Σύστημα τετρακίνησης
Η τετρακίνηση του C-Crosser είναι κατ' επιλογή ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, έχοντας και δυνατότητα κλειδώματος στο 50:50 του ποσοστού της μεταδιδόμενης ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα. Μέσω λοιπόν του ειδικού διακόπτη, ο οδηγός επιλέγει είτε κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε αυτόματη τετρακίνηση (από 15 έως 55% της ροπής μεταφέρεται και πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες), είτε το κλείδωμα που προαναφέραμε.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)2.360
Κύλινδροι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*170/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*232/4.100
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)8,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 9,3
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)14,4
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)200
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)39,3
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*9,4
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)225
Βάρος (κιλά)1.631
*Εργοστασιακές τιμές

Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)22
Γωνία Ράμπας (μοίρες)19,25
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)21
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)174

Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
Αερόσακος οδ./συνοδ.•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition-
Κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Δερμάτινο σαλόνι0
Ηλιοροφήo
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)25.900
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τα θετικά…
Η λειτουργία της τετρακίνησης, ο ροπάτος κινητήρας, η ποιότητα κύλισης, τα φρένα
… και τα αρνητικά
Τα ασφάλτινα ελαστικά και το σχετικά μικρό ύψος από το έδαφος, τα σκληρά υλικά του ταμπλό

Στη μέτρηση RTI, το C-Crosser τα κατάφερε μέτρια σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία του, κάτι που οφείλεται κυρίως στη μικρή διαδρομή της ανάρτησης. RTI εμπρός: 333 - RTI πίσω: 348

Καλοφτιαγμένο και προσεγμένο συνολικά το εσωτερικό του C-Crosser, αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, παρ' ότι απουσιάζουν τα μαλακά υλικά.

 
 Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις με 15 4Χ4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
1η Ημέρα
2η Ημέρα
Εκτός δρόμου μετρήσεις - Ramp Travel Index (RTI)
Chevrolet Captiva 2,4
Citroen C-Crosser 2,4
Daihatsu Terios 1,5
Honda CR-V 2,0
Kia Sorento 3,3 FL
Mercedes GLK 280
Mitsubishi Pajero 3,8 5d
Nissan Qashqai+2 2,0
Nissan X-Trail 2,0
Renault Koleos 2,5
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Subaru Forester 2,0
Suzuki Grand Vitara 2,4
Toyota Land Cruiser 5d
Volvo XC60 3,0 T6
Παραλειπόμενα