Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/6/2009
Παρουσίαση
Πέρα από την άσφαλτο…!
Suzuki Grand Vitara 2,4
Διαβάστηκε από 34456 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Αγριεμένο!
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Το Suzuki Grand Vitara είναι ένα από τα πιο ικανά εκτός δρόμου SUV του σήμερα και το ανανεωμένο μοντέλο με τον κινητήρα των 2,4 λίτρων δεν έχασε την ευκαιρία να μας το αποδείξει. Εκμεταλλευόμενο λοιπόν τόσο την πολύ καλή λειτουργία της μόνιμης τετρακίνησης, όσο και τα εκτός δρόμου του χαρακτηριστικά (ρύθμιση ανάρτησης, γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, απόσταση από το έδαφος), το ιαπωνικό SUV κινήθηκε άνετα και προσπέλασε με ευκολία φυτεμένες πέτρες, χαντάκια και νεροφαγώματα. Σημαντικό πλεονέκτημά του για τα σαθρά εδάφη ήταν και η παρουσία των κοντών σχέσεων του κιβωτίου, που σε συνδυασμό και με το ροπάτο κινητήρα, έβγαζαν… ασπροπρόσωπο τον οδηγό του. Στον τομέα της άνεσης, τέλος, το Grand Vitara τα κατάφερε ικανοποιητικά στις εκτός δρόμου διαδρομές, αν και δεν έλειψαν κάποιες μικροαναπηδήσεις του πίσω άξονα κατά το πέρασμα των ανωμαλιών.
Κινητήρας
Στο ανανεωμένο Grand Vitara ξεχωρίζει η παρουσία του νέου κινητήρα 2,4 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και απόδοση 169 ίππων. Το μοτέρ αυτό διακρίνεται για την καλή του λειτουργία στο μεσαίο και υψηλό φάσμα των στροφών, προσδίδοντας καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Ο θόρυβος όμως που προέρχεται από τον κινητήρα είναι αυξημένος, ειδικά στις υψηλές στροφές. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο, από την πλευρά του, έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, ενώ μέτρια είναι η αίσθηση του επιλογέα.
Σύστημα τετρακίνησης
Η μόνιμη τετρακίνηση του Grand Vitara μεταφέρει μέσω του κεντρικού διαφορικού τη ροπή σε ποσοστό 47:53 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το ποσοστό αυτό δύναται να μεταβληθεί σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης, ενώ προσφέρεται και επιλογή για κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και κατά συνέπεια της ροπής στο 50:50. Σημαντικό στοιχείο για τις εκτός δρόμου διαδρομές αποτελεί και η επιλογή για υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων του κιβωτίου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)2.393
Κύλινδροι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*169/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*227/3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)10,4
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)11,1
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 16,9
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)185
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)45,8
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*9,0
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)208
Βάρος (κιλά)46
*Εργοστασιακές τιμές

Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)29
Γωνία Ράμπας (μοίρες)20
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)36
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)200

Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
Αερόσακος οδ./συνοδ.•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition-
Κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Δερμάτινο σαλόνιo
Ηλιοροφήo
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)26.990
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τα θετικά…
Η οδική συμπεριφορά εκτός δρόμου, η τετρακίνηση, η εικόνα εσωτερικού-εξωτερικού
… και τα αρνητικά
Ο θόρυβος από τον κινητήρα και τη μετάδοση, η αίσθηση από τον επιλογέα ταχυτήτων

Περίπου στο μέσο όρο της κατηγορίας κατατάσσεται το Grand Vitara στη μέτρηση RTI, επιτυγχάνοντας αντίστοιχη επίδοση τόσο εμπρός, όσο και πίσω. RTI εμπρός: 393 - RTI πίσω: 397

Η ποιότητα των σκληρών υλικών στο ταμπλό του Grand Vitara βρίσκεται σε καλά επίπεδα, ενώ η συνολική εικόνα είναι σύγχρονη.

 
 Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις με 15 4Χ4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
1η Ημέρα
2η Ημέρα
Εκτός δρόμου μετρήσεις - Ramp Travel Index (RTI)
Chevrolet Captiva 2,4
Citroen C-Crosser 2,4
Daihatsu Terios 1,5
Honda CR-V 2,0
Kia Sorento 3,3 FL
Mercedes GLK 280
Mitsubishi Pajero 3,8 5d
Nissan Qashqai+2 2,0
Nissan X-Trail 2,0
Renault Koleos 2,5
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Subaru Forester 2,0
Suzuki Grand Vitara 2,4
Toyota Land Cruiser 5d
Volvo XC60 3,0 T6
Παραλειπόμενα