Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/6/2009
Παρουσίαση
Πέρα από την άσφαλτο…!
Kia Sorento 3,3 FL
Διαβάστηκε από 34456 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Korean Air!
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Το γενικότερο στήσιμο του Kia Sorento είναι προορισμένο για εκτός δρόμου διαδρομές, κάτι που φάνηκε στο διήμερο του Γύρου 4Χ4. Η παρουσία πλαισίου τύπου σκάλας και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με την πολύ ικανή τετρακίνηση, ευνόησαν το 4Χ4 της Kia ακόμη και στα δυσκολότερα κομμάτια, εκεί όπου το Sorento περνούσε με χαρακτηριστική ευκολία. Παράλληλα, η ύπαρξη κοντών σχέσεων μετάδοσης ωφέλησε το πέρασμα από σαθρά εδάφη, ενώ βοήθησαν αρκετά και τα χωμάτινα ελαστικά με τα οποία ήταν εφοδιασμένο. Αντίστοιχα και σε επίπεδο άνεσης, το Sorento παρουσίασε πολύ καλά επίπεδα, με τον πίσω άκαμπτο άξονα να εμφανίζει περιορισμένες αναπηδήσεις. Τα μοναδικά παράπονα που εκφράστηκαν είχαν να κάνουν με το μέτριο σε αίσθηση και αργό τιμόνι, το οποίο δε βοήθησε σε πιο γρήγορους ρυθμούς, εκεί όπου και το αυτόματο κιβώτιο εμφάνισε υστέρηση κατά τη γοργή εναλλαγή των σχέσεων.
Κινητήρας
Με μεγάλης χωρητικότητας μηχανικό V6 σύνολο 3,3 λίτρων εφοδιάζει η Kia το Sorento. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 241 ονομαστικούς ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του φτάνει στα 372 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι ρυθμοί των επιταχύνσεων ικανοποιούν τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, παρ' ότι το 5άρι αυτόματο κιβώτιο -με το οποίο αποκλειστικά συνδυάζεται- στερεί κάπως καλύτερες επιδόσεις, ιδίως στις ρεπρίζ. Πάντως, συνολικά η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ο θόρυβος που φτάνει στο εσωτερικό σχετικά χαμηλός.
Σύστημα τετρακίνησης
Στις δύο πρώτες εκδόσεις της γκάμας το Kia Sorento εφοδιάζεται με κατ' επιλογή τετρακίνηση, την οποία ο οδηγός επιλέγει μέσω διακόπτη (η ροπή μοιράζεται σε ποσοστό 50:50). Στην ακριβότερη έκδοση, αυτό γίνεται αυτόματα. Επιπλέον, το Sorento προσφέρει και δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων, εκεί όπου ο οδηγός θα καταφύγει για την προσπέλαση δύσβατων εδαφών.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)3.298
Κύλινδροι/ΒαλβίδεςV6/24
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*241/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*372/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)9,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) 11,9
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) 19,5
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)190
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)44,4
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*10,8
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)258
Βάρος (κιλά)2.036
*Εργοστασιακές τιμές

Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)27,9
Γωνία Ράμπας (μοίρες)21,9
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)26,4
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)203

Εξοπλισμός-Τιμή
ESP-
Αερόσακος οδ./συνοδ.•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφήςo/-
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Κλιματισμόςo
Ηχοσύστημα
Δερμάτινο σαλόνι
Ηλιοροφήo
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)25.950
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Τα θετικά…
Η λειτουργία της τετρακίνησης, η άνεση, ο αποδοτικός κινητήρας
… και τα αρνητικά
Η σχετικά αυξημένη κατανάλωση, κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα

Οι εκτός δρόμου ικανότητες του Sorento φάνηκαν και στη μέτρηση RTI, εκεί όπου το 4Χ4 της Kia διήνυσε αρκετή απόσταση μέχρι να "κρεμάσει" ο τροχός. RTI εμπρός: 516 - RTI πίσω: 490

Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Sorento είναι λιτή, όμως η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή τους βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα.

 
 Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις με 15 4Χ4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
1η Ημέρα
2η Ημέρα
Εκτός δρόμου μετρήσεις - Ramp Travel Index (RTI)
Chevrolet Captiva 2,4
Citroen C-Crosser 2,4
Daihatsu Terios 1,5
Honda CR-V 2,0
Kia Sorento 3,3 FL
Mercedes GLK 280
Mitsubishi Pajero 3,8 5d
Nissan Qashqai+2 2,0
Nissan X-Trail 2,0
Renault Koleos 2,5
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Subaru Forester 2,0
Suzuki Grand Vitara 2,4
Toyota Land Cruiser 5d
Volvo XC60 3,0 T6
Παραλειπόμενα