Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/6/2009
Παρουσίαση
Πέρα από την άσφαλτο…!
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Διαβάστηκε από 34456 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Πετρελαιοκίνητη υπεροχή
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Το Kyron της SsangYong εκπροσώπησε με τον πλέον επάξιο τρόπο τα πετρελαιοκίνητα 4Χ4. Ο 2λιτρος diesel κινητήρας εξασφάλισε την απαιτούμενη ροπή από χαμηλά, τη στιγμή που το εκτός δρόμου στήσιμο του οχήματος ανέδειξε τις ικανότητές του κυρίως στα πιο απαιτητικά κομμάτια: Το πλαίσιο τύπου σκάλας και η διαδρομή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με τη ικανή τετρακίνηση, δημιουργούν ένα σκληροτράχηλο 4X4, το οποίο με την κατάλληλη επιλογή ελαστικών μπορεί να κινηθεί στα πλέον δύσκολα εδάφη. Επιπλέον, η άνεση που απορρέει από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όμως στα πιο γρήγορα κομμάτια, το στήσιμο αυτό επηρεάζει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεγάλες. Το τιμόνι, τέλος, με υδραυλική υποβοήθηση, είναι πολύ ελαφρύ, προσφέρει μέτρια πληροφόρηση και έχει πολλές στροφές από άκρη σε άκρη (3,6).
Κινητήρας
Το Kyron εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo πετρελαιοκινητήρα, με απόδοση 141 ονομαστικών ίππων. Η λειτουργία του χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ελαστικότητας κάτω από τις 2.000 στροφές, ενώ, αντίθετα, από εκεί και πάνω, παρατηρείται μια έξαρση λόγω της εμπλοκής του turbo. Θετικό πάντως γεγονός για τις εκτός δρόμου διαδρομές αποτελεί, ότι η μέγιστη ροπή (310 Nm) είναι διαθέσιμη από τις 1.800 στροφές. Το 5άρι αυτόματο-σειριακό T-Tronic κιβώτιο, τέλος, εμφανίζεται αργό κατά τις αλλαγές σχέσεων, ακόμη και στη χειροκίνητη λειτουργία.
Σύστημα τετρακίνησης
Κατ' επιλογή σύστημα τετρακίνησης με τρία διαφορικά. Αρχικά το Kyron είναι πισωκίνητο, όμως με διακόπτη στο εσωτερικό μπορεί να μετατραπεί σε τετρακίνητο (το ποσοστό ροπής μοιράζεται ισόποσα μεταξύ των δύο αξόνων). Τέλος, το σύστημα προσφέρει και επιλογή υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων του κιβωτίου. Επίσης, το Kyron διαθέτει και σύστημα ελέγχου ασφαλής κατάβασης (HDC), που ενεργοποιείται από τον οδηγό, όταν η κλίση της διαδρομής είναι μεγάλη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)1.998
Κύλινδροι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*141/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*310/1.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)15,0
60-100 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)9,1
80-120 χλμ./ώρα με kickdown (δλ.)13,6
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)166
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)44,8
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*8,7
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)206
Βάρος (κιλά)2.012
*Εργοστασιακές τιμές

Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)26
Γωνία Ράμπας (μοίρες)21
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)23
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)210

Εξοπλισμός-Τιμή
ESP
Αερόσακος οδ./συνοδ.•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφήςo/-
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition-
Κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Δερμάτινο σαλόνιo
Ηλιοροφήo
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)28.100
Τα θετικά…
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες, η άνεση και τα μαλακά καθίσματα, οι χώροι
… και τα αρνητικά
Η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η υπερβολικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η σχεδίαση του πίσω μέρους

Ξεχώρισε στη μέτρηση της ράμπας το Kyron, επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία του. RTI εμπρός: 476 - RTI πίσω: 510

Ιδιαίτερη είναι η σχεδίαση στο εσωτερικό του Kyron, ενώ η εργονομία βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα. Καλή είναι η συναρμογή των σκληρών πλαστικών.

 
 Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις με 15 4Χ4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
1η Ημέρα
2η Ημέρα
Εκτός δρόμου μετρήσεις - Ramp Travel Index (RTI)
Chevrolet Captiva 2,4
Citroen C-Crosser 2,4
Daihatsu Terios 1,5
Honda CR-V 2,0
Kia Sorento 3,3 FL
Mercedes GLK 280
Mitsubishi Pajero 3,8 5d
Nissan Qashqai+2 2,0
Nissan X-Trail 2,0
Renault Koleos 2,5
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Subaru Forester 2,0
Suzuki Grand Vitara 2,4
Toyota Land Cruiser 5d
Volvo XC60 3,0 T6
Παραλειπόμενα