Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/6/2009
Παρουσίαση
Πέρα από την άσφαλτο…!
Nissan X-Trail 2,0
Διαβάστηκε από 34456 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/6/2009
Πιο ικανό από ποτέ
Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις
Η παρουσία του Nissan X-Trail στη φετινή μας εξόρμηση των ειδικών του Ράλι Ακρόπολις ανέδειξε για δεύτερη συνεχή χρονιά τις πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες του ιαπωνικού SUV. Ικανό σε κάθε έδαφος, λόγω κυρίως της πολύ καλής λειτουργίας της τετρακίνησής του, το X-Trail κινήθηκε με άνεση παντού. Σημαντικό προσόν του αποτέλεσε και η επιλογή κλειδώματος της τετρακίνησης, στην οποία μπορεί να καταφύγει ο οδηγός ώστε να προσπελάσει δύσκολα εμπόδια με μικρές ταχύτητες (μετά τα 40 χλμ./ώρα απενεργοποιείται το κλείδωμα). Ένα ακόμη πλεονέκτημα του Nissan X-Trail ήταν και η πολύ καλή άνεση που προσέφερε, η οποία προκύπτει από τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Το τιμόνι, τέλος, με ηλεκτρική υποβοήθηση, ικανοποίησε με την αμεσότητά του, αλλά και με την καλή αίσθηση που προσφέρει.
Κινητήρας
Το βασικό και πιο εμπορικό μοτέρ του X-Trail είναι ένα 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο, χωρητικότητας 2,0 λίτρων και με ονομαστική απόδοση 141 ίππων, το οποίο συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη, η κοντή κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου, σε συνδυασμό με τον εύστροφο κινητήρα, έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εμφανίζεται αρκετά πρόθυμο, ώστε να ακολουθήσει ακόμη και τις πιο γρήγορες βλέψεις του οδηγού. Από πλευράς λειτουργίας, ο θόρυβος που εισέρχεται στο εσωτερικό είναι λογικός και δεν προβληματίζει.
Σύστημα τετρακίνησης
Όπως και τα περισσότερα αυτοκίνητα του είδους, έτσι και το X-Trail διαθέτει αυτόματη τετρακίνηση. Ο οδηγός επιλέγει λοιπόν μέσω του ειδικού διακόπτη είτε κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε το αυτόματο σύστημα 4Χ4 (στέλνει έως και το 50% της ροπής και πίσω), είτε κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα (απενεργοποιείται μετά τα 40 χλμ./ώρα).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)1.997
Κύλινδροι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.)*141/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*196/4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)10,6
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)10,2
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)15,5
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)184
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)44,5
Κατανάλ. (λτ./100 χλμ.)*8,7
Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.)208
Βάρος (κιλά)1.563
*Εργοστασιακές τιμές

Εκτός δρόμου Χαρακτηριστικά
Γωνία Προσέγγισης (μοίρες)29
Γωνία Ράμπας (μοίρες)20
Γωνία Διαφυγής (μοίρες)23
Απόσταση από το έδαφος (χλστ.)200

Εξοπλισμός-Τιμή
ESPo
Αερόσακος οδ./συνοδ.•/•
Αερόσακοι πλευρ./οροφής•/•
Ηλ. Παράθυρα εμπρός/πίσω•/•
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition-
Κλιματισμός
Ηχοσύστημα
Δερμάτινο σαλόνιo
Ηλιοροφήo
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή (ευρώ)24.980
Τα θετικά…
Η άνεση εκτός δρόμου, η ποιότητα στο εσωτερικό, οι χώροι
… και τα αρνητικά
Η συγκρατημένη αισθητική του αμαξώματος, η απόδοση των φρένων

Δεν τα πήγε άσχημα στη μέτρηση της ράμπας το X-Trail, με τα συνολικά του νούμερα να βρίσκονται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο των SUV. RTI εμπρός: 391 - RTI πίσω: 399

Η παρουσία μαλακών στην αφή υλικών στο ταμπλό αναβαθμίζει την ατμόσφαιρα στο γενικά καλοφτιαγμένο εσωτερικό του X-Trail.

 
 Στις ειδικές του Ράλι Ακρόπολις με 15 4Χ4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
1η Ημέρα
2η Ημέρα
Εκτός δρόμου μετρήσεις - Ramp Travel Index (RTI)
Chevrolet Captiva 2,4
Citroen C-Crosser 2,4
Daihatsu Terios 1,5
Honda CR-V 2,0
Kia Sorento 3,3 FL
Mercedes GLK 280
Mitsubishi Pajero 3,8 5d
Nissan Qashqai+2 2,0
Nissan X-Trail 2,0
Renault Koleos 2,5
SsangYong Kyron 2,0 XDi A/T
Subaru Forester 2,0
Suzuki Grand Vitara 2,4
Toyota Land Cruiser 5d
Volvo XC60 3,0 T6
Παραλειπόμενα