Τα τρία αυτοκίνητα της παρουσίασης έχουν το δικό τους πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτουν και τα μηχανικά σύνολα που είναι ικανά να χαρίσουν στον οδηγό ατελείωτες ώρες ευχαρίστησης πίσω από το τιμόνι τους. Πρόκειται για το Mini Cooper S, τη νέα Citroen DS3 και την Alfa Romeo MiTo.
Alfa Romeo MiTo: Δυναμική σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά
Η δυναμική εμφάνιση και το μικρό μέγεθος διαμορφώνουν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον σύνολο
Το εσωτερικό της MiTo έχει όμορφη σχεδίαση και αρκετά καλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κατασκευής
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155 PS Παρά τις μικρές της διαστάσεις η MiTo είναι ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει και προκαλεί το βλέμμα. Από το εμπρόσθιο τμήμα με τη χαμηλά τοποθετημένη τριγωνική γρίλια, τον προφυλακτήρα με τις μεγάλες εισαγωγές, αλλά και τα στρογγυλά φώτα, μέχρι το πίσω μέρος, εκεί όπου κεντρίζουν το βλέμμα τα στρογγυλά φώτα με το χρωμιωμένο περίγραμμα, αλλά και οι τονισμένοι "ώμοι" των θόλων, η MiTo είναι ένα αυτοκίνητο που το χαζεύεις και το θαυμάζεις, θυμίζοντας έντονα την εντυπωσιακή 8C Competizione. Η σχεδίαση στο εσωτερικό της MiTo είναι όμορφη και ελκυστική, διαθέτοντας ξεχωριστό στιλ με αρκετές καμπύλες γραμμές. Οι χώροι απλά επαρκούν για τέσσερα άτομα, αφού λόγω του περιορισμένου πλάτους στο πίσω κάθισμα, δύσκολα θα χωρέσει μεσαίος επιβάτης. Περνώντας στο χώρο αποσκευών, αυτός έχει αρκετά καλή χωρητικότητα 270 λίτρων, όμως το μικρό άνοιγμα και το υψηλό κατώφλι δυσχεραίνουν την πρόσβαση.
Στο δρόμο την παράσταση κλέβει το σύστημα "Alfa D.N.A." με τρεις επιλογές (Normal, Dynamic και All Weather). Στη θέση Normal, η MiTo, ακόμη και υπό πίεση, παρουσιάζεται σταθερή και χωρίς καμία τάση να εμφανίσει υποστροφή. Εάν ο οδηγός επιλέξει τη θέση Dynamic, τα πάντα αλλάζουν και το αυτοκίνητο είναι σαν να ξυπνά από λήθαργο. Το τιμόνι "βαραίνει", η ανάρτηση γίνεται πιο "σφιχτή", ο κινητήρας "ακούει" πιο άμεσα στο πάτημα του γκαζιού και ενεργοποιείται το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2. Στην τελευταία θέση All Weather, το σύστημα φροντίζει ώστε να διατηρείται η πρόσφυση ακόμη και σε γλιστερές επιφάνειες, σε συνθήκες έντονης βροχής ή χιονόπτωσης. Το 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1.400 κ.εκ. προέρχεται από τη Fiat και, στην περίπτωση της MiTo, αποδίδει 155 ίππους. Ο κινητήρας δουλεύει καλύτερα στο μεσαίο και υψηλό φάσμα των στροφών, από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω, ενώ μεταξύ 4.000 και 6.000 σ.α.λ., η απόδοσή του είναι απολαυστική. Τα φρένα, με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός, προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση και κορυφαία ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα (38,5 μέτρα). Όσον αφορά στην άνεση τέλος, η MiTo προσφέρει μέτρια επίπεδα, ενώ ειδικά στη θέση Dynamic, ενδέχεται να κουράσει σε πολύωρες διαδρομές. H τιμή της ξεκινά από τα 18.800 ευρώ.
Θετικά πηδάλια, γερό κράτημα και ρυθμίσιμη συμπεριφορά καθιστούν το DS3 το πιο ολοκληρωμένο οδηγικά αυτοκίνητο, που έχει κατασκευάσει η Citroen τα τελευταία χρόνια
Eυχάριστη έκπληξη αποτελεί η ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που η σφιχτή ανάρτηση του DS3 αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες
Φανταχτερό εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και αρκετά στοιχεία που το κάνουν ιδιαίτερο. Το καλό είναι ότι μπορεί κανείς να το διαμορφώσει ανάλογα με το γούστο του
Citroen DS3 1.6 THP Το DS3 έχει προσωπικότητα και το διατυμπανίζει όχι φυσικά μόνο με την ύπαρξη του λογότυπου "DS" στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που έχει πάρει τη θέση του "λοχιόσημου". Η οροφή, που έχει διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα, δίνει την αίσθηση ότι… "αιωρείται", ενώ η μεσαία κολόνα θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή, που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες. Η φαντασμαγορική εικόνα του DS3 έχει συνέχεια και στο εσωτερικό, που σε γενικές γραμμές είναι παρόμοιο με του C3. Mόνο που εδώ υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που το κάνουν πολύ πιο ελκυστικό. Το ταμπλό δίνει και αυτό την αίσθηση πως… αιωρείται, με τη φάσα που τρέχει στο μήκος του να είναι χρωματισμένη. Η μείξη δέρματος και πλαστικού είναι στις σωστές δόσεις, και το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ένα λεπτό στρώμα μαλακού υλικού. Τo DS3 προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για 4 άτομα και τις αποσκευές τους. Για τους μπροστά δεν τίθεται θέμα, ενώ πίσω ένας επιβάτης μέχρι 1,80 μ. κάθεται έχοντας χώρο για τα γόνατα και ικανοποιητικό "αέρα" για το κεφάλι του. Πάντως, κάποιος τρίτος που θα κληθεί να καθίσει στη μέση θα χρειαστεί να συμβιβαστεί. Θετικά κρίνεται και ο χώρος αποσκευών, αφού με όγκο 285 λίτρων μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μια μίνι απόδρασης.
Από πλευράς κινητήρα, ο τούρμπο των 160 ίππων ταιριάζει "γάντι" στο DS3 και στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Με μηδενική σχεδόν υστέρηση σε απόκριση, τράβηγμα από χαμηλά, γραμμική λειτουργία και πολιτισμένα χαρακτηριστικά, αποδεικνύει σε κάθε πάτημα του γκαζιού την αξία του. Τα καλύτερα νέα όμως για το DS3 έρχονται στην οδήγησή του, που σε κάποιες περιπτώσεις είναι καλύτερη ακόμα και από του Mini. Και εξηγούμαστε. Το DS3 δεν έχει καμία σχέση με όποιο Citroen και αν οδηγήσαμε τελευταία, όντας κάτι εντελώς διαφορετικό! Η επαναρύθμιση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, οι επεμβάσεις στις αναρτήσεις -με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω- και τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με το C3, έφεραν στο προσκήνιο ένα μικρό αυτοκίνητο, που χαίρεσαι όχι μόνο να βλέπεις, αλλά και να οδηγείς. H τιμή του ξεκινά από τα 20.200 ευρώ.
H άγρια εμφάνιση με τις ρίγες και την εισαγωγή αέρα στο καπό μαρτυρά την έκδοση των 175 ίππων
Η κορυφαία οδική συμπεριφορά είναι γνώρισμα των Mini, ειδικά του Cooper S
Εσωτερικά η ρετρό εικόνα συνεχίζεται ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα
Mini Cooper S Όπως σε όλη τη σειρά του Mini, έτσι και στην έκδοση S των 175 ίππων ο οικολογικός χαρακτήρας εκτός από τις κορυφαίες αποδόσεις και επιδόσεις, φαίνεται από τη χρήση των σύγχρονων στοιχείων ανάκτησης ενέργειας και αυτόματης διακοπής λειτουργίας του κινητήρα. Με αυτά τα στοιχεία στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Mini, εξασφαλίζεται χαμηλότερη κατανάλωση και μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, χωρίς να διαφοροποιείται κανένας άλλος τομέας. Έτσι, το Cooper S παραμένει ένα εντυπωσιακό οδηγικά αυτοκίνητο, με πολύ καλές επιδόσεις και κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Εσωτερικά, εκτός από τους διακόπτες στη βάση της κεντρικής κονσόλας, που αφορούν στο σύστημα αυτόματης διακοπής του VDC και στη λειτουργία Sport για καλύτερη απόκριση του κινητήρα, δεν παρατηρούνται άλλες διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο Cooper S. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και η εικόνα είναι σύγχρονη και ιδιαίτερα καλαίσθητη, με τις ρετρό αναφορές να δίνουν τη δική τους πινελιά. Οι χώροι είναι οριακά επαρκείς για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (όγκος χώρου αποσκευών = 160 λίτρα).
Οδηγικά το Mini S είναι ευχάριστο σε κάθε διαδρομή. Η σφιχτή ανάρτηση ίσως κουράσει ελαφρώς σε πολύωρα ταξίδια, ωστόσο συντελεί στη διαμόρφωση σπορτίφ αίσθησης και συμπεριφοράς. Το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση και ακόμη περισσότερο σε αμεσότητα. Το Mini ικανοποιεί τον οδηγό του με την ουδετερότητά του όταν το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι ενεργοποιημένο, αλλά και με τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του όταν του ζητηθεί και με απενεργοποιημένο το συγκεκριμένο σύστημα. Τα φρένα βρίσκονται στο ύψος των περιστάσεων. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 175 ίππους και εξακολουθεί να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο μίνι αμάξωμα. Είναι γραμμικός και παράγει σπορτίφ χροιά, ενώ συνδυάζεται με ένα εκπληκτικό σε αίσθηση και κούμπωμα 6τάχυτο κιβώτιο. Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 27.050 ευρώ.