Μικρές κλίσεις στις στροφές και πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης για την Giulietta QV, που αναδεικνύει το σπορ set-up της.

Ζυγισμένο, ακριβές και κοφτερό, χωρίς να υστερεί σημαντικά σε άνεση και ποιότητα κύλισης, το ανανεωμένο Focus ST είναι αυτό, που θα θέλαμε εξαρχής.

Στον ανοιχτό δρόμο το Golf GTi καταπίνει χιλιόμετρα με απίστευτη ευκολία. Στις στροφές απλά ο οδηγός πατάει γκάζι και αφήνει τιμόνι και πλαίσιο να κάνουν τα υπόλοιπα.

Στο δρόμο: Δύναμη και απόλαυση

80.747 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/9/2015

Όταν ξέρεις ότι θα κάνεις συγκριτική δοκιμή τρία από τα πλέον καυτά μικρομεσαία της αγοράς, ξέρεις ότι θα το απολαύσεις. Λογικό, μιας και μιλάμε για τρία αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν πέρα από τη δύναμη του κινητήρα τους και κοφτερή οδική συμπεριφορά. 

 
Στο δρόμο, η Alfa Romeo Giulietta QV σου δίνει ό,τι περιμένεις από μια Alfa που βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας. Γρήγορο τιμόνι, κορυφαίο πλαίσιο, σφιχτή ανάρτηση, συνδυασμός που σου επιτρέπει να στρίβει όπως… έρχεσαι, με τον οδηγό να απολαμβάνει συνεχώς απόλυτη πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα. Σε «κανονικές» συνθήκες οδήγησης, η σφιχτή ανάρτηση σου υπαγορεύει την προσοχή κατά το πέρασμα από εγκάρσιες ανωμαλίες, ωστόσο το αυτόματο κιβώτιο πριμοδοτεί την άνεση στο καθημερινό σταμάτα-ξεκίνα. Σε αυτό το δρόμο ακολουθεί και το σύστημα Alfa D.N.A. (επεμβαίνει σε απόκριση κινητήρα, αίσθηση τιμονιού, φρένα, ενεργοποιεί το ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2), με την επιλογή «Normal» να βοηθά στην καθημερινή οδήγηση γλυκαίνοντας την QV, ενώ η επιλογή «Dynamic» έρχεται για να απελευθερώσει την κορυφαία Alfa και να τη βοηθήσει δείξει τις μεγάλες της δυνατότητες. Για το τέλος αφήσαμε τα φρένα, με λειτουργία μάλιστα Pre-Fill (προ-φόρτισης) στο Dynamic για αμεσότερη εμπλοκή, τα οποία είναι κορυφαία σε απόδοση (100-0 μ. σε 35,9 μ.).

Εξίσου οδηγοκεντρικό είναι και το Focus ST, το οποίο είναι άκρως απολαυστικό στο δρόμο. Ακριβές, άμεσο και πειστικό turn in, συνοδευόμενο από ένα ευχάριστο «ελάφρωμα» του πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προς όφελος της τοποθέτησης. Η ευχαρίστηση ανεβαίνει κατακόρυφα χάρη στην ηχητική μελωδία, που ενισχύεται από το αντηχείο της Ford, αλλά και από την ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί θαυμάσια τόσο χαμηλά, όσο και βαθειά στα κόκκινα. Αν και θα θέλαμε λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένο το μπάκετ και ένα κλικ πιο μπροστά τον «γλυκό» σε αίσθηση, επιλογέα του κιβωτίου. Το τιμόνι μεταφέρει πλούσια πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση, τα φρένα και το πλαίσιο συμπεριφέρονται σαν ένα, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην κοφτερή οδική συμπεριφορά του ST, κάτι που ενισχύεται κι από τις μηδενικές κλίσεις στις στροφές. Ακόμα όμως κι αν το παρακάνεις σε κάποια καμπή, το ηλεκτρονικό διαφορικό Torque Vectoring Control θα παρέμβει, ενώ και το ESP με 3 στάδια λειτουργίας (On, Sport Mode και Off), θα μαζέψει τα… ασυμμάζευτα. 

Overall χαρακτήρα έχει και το Golf GTi, μιας και τα πάει εξαιρετικά καλά τόσο στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, όσο και σε στριφτερή διαδρομή. Μεστή και σβέλτη οδική συμπεριφορά, δεν θα σου αρνηθεί ότι κι αν του ζητήσεις. Στην έκδοση GTi Performance, η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 1 πόντο συγκριτικά με του απλού GTI, ωστόσο δεν θα σας πέσουν τα σφραγίσματα. Απλά επιλέγετε ένα μαλακό πρόγραμμα για την πόλη από το Driving Profile και όταν θα θελήσετε να κινηθείτε γρήγορα στην αγαπημένη σας στριφτερή διαδρομή, επιλέγετε τη λειτουργία Sport. Η επιτάχυνση που προσφέρει το GTi Performance είναι δυνατή, ενώ εξαιρετικό είναι και το κοφτερό τιμόνι, χάρη στην νέα μεταβλητής σχέσης κρεμαγιέρα. Η κάθε είδους καμπή αποτελεί πολύ εύκολα παρελθόν και απλά περνάς άνετα και γρήγορα στην επόμενη. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό του GTI Performance, φροντίζει να μαζεύει επαρκώς τις αταξίες του οδηγού. Αρχικά το εμπρόσθιο μέρος του, τείνει να ανοίξει αρκετά την τροχιά του, αλλά με το κατάλληλο ρύθμισμα στο πάτημα του γκαζιού βάζεις εύκολα την μούρη μέσα. 

 
  • Stelios_P

    Αλίμονο αγαπητό autotriti, ποιο θα έβγαινε πρώτο στη δοκιμή.Μα το VW φυσικά.... Αρχίζω να πιστεύω πως και με το VW UP να τα συγκρίνατε πάλι το VW θα βγάζατε πρώτο!!!

      37
  • VWakias

    Μα φυσικά έχεις δίκιο φίλε Stelio_P,την σαπίλα το γκόλφ και με σύγκριση άλλο γκόλφ θα το βγάζανε πρώτο οι φωστήρες του τρίτη,μιλάμε για tragic οι τύποι.

      22
  • christos

    Πότε επιτέλους θα βαθμολογήσει κάποιος την προσωπικότητα ενός αυτοκινήτου που το κάνει να ξεχωρίζει όταν περνάει στο δρόμο απο το σωρό;Τα κεφάλια των πίσω επιβατών σας μάραναν που μπορεί και ποτέ να μήν καθίσουν;

      13
  • seads

    Είναι αστέρι το Golf, δεν το κάνει το Auto triti (κρίνω από τον εαυτό μου..!)

      4
  • Γιάννης

    Tι ασχήμια είναι αυτή στο golf δεν περιγραφεται,και πραγματικά 3 λιτρα νακαιγε στα 100 χλμ πάλι κάποιο απο τα αλλα θα διαλεγα.

      1
  • petrolhead

    Το golf ειναι "ο κανονας" σε αυτην τη κατηγορια