smart fortwo & forfour

Διαβάστηκε από 317930 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/10/2014

Το αυτοκίνητο που όρισε την κατηγορία για τα αυτοκίνητα πόλης, επέστρεψε στο προσκήνιο πιο αναβαθμισμένο από ποτέ. Με μια εμφάνιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον και ένα εσωτερικό που πλέον δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας, αναμφίβολα το νέο smart fortwo, αλλά και το τετραθέσιο «αδερφάκι» του forfour, ανακατεύουν για τα καλά την τράπουλα στην μίνι κατηγορία και δείχνουν ότι δεν αστειεύονται.

Εμφάνιση: Εμφατική
Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν μια δυναμική εμφάνιση η οποία κεντρίζει το ενδιαφέρον. Το fortwo, αποκτά μια πιο δυναμική εικόνα, δείχνοντας αρκετά μυώδες. Το καπό μπορεί να μην κρύβει τον κινητήρα, μιας και παραμένει στο πίσω μέρος, αλλά οι έντονες ακμές του σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα σε σχήμα ρόμβου, σίγουρα θα σας κάνουν να γυρίσετε να το κοιτάξετε. Το μήκος παρέμεινε αναλλοίωτο συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά, όμως έχει αυξημένο πλάτος κατά 100 χλστ, χαρακτηριστικό που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Daimler θα του προσφέρει καλύτερο πάτημα στο δρόμο. Μένει η οδηγική του παρουσίαση για να το εξακριβώσουμε. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό για το οποίο επέμειναν οι υπεύθυνοι εξέλιξης του μοντέλου, είναι πως η ευελιξία του στην πόλη είναι κορυφαία, κάτι που επιβεβαιώνει κι ο κύκλος στροφής των 6,95 μ.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση του forfour, αυτή φέρει τα ίδια χαρακτηριστικά με την 2θεσια εκδοχή του. Δυναμικό εμπρός μέρος με φωτιστικά σώματα σε σχήμα ρόμβου και ακμές που μπλέκουν αρμονικά με τις καμπύλες του αμαξώματος. Το συνολικό μήκος του forfour αγγίζει τα 3.495 χλστ, με το μεταξόνιο του να είναι μεγαλύτερο συγκριτικά με το προηγούμενο κατά 620 χλστ.

Συγκεντρωτικά, το μήκος του νέου fortwo αγγίζει τα 2,69 μέτρα, με το αντίστοιχο του forfour να είναι στα 3,49 μέτρα. Αμφότερα τα μοντέλα έχουν πλάτος 1,66 μέτρα και ύψος 1,55 μέτρα. Το πρώτο έχει μεταξόνιο 1,873 μέτρα και το δεύτερο 2,494 μέτρα, ενώ ο κύκλος στροφής του τιμονιού να βρίσκεται στα 6,95 μέτρα για το fortwo και στα 8,65 μέτρα στο forfour. Το διθέσιο smart έχει εσωτερικό μήκος 2.011,6 χλστ. και προσφέρει 260 λτ. χώρου αποσκευών (350 λτ. έως την οροφή). Το τετραθέσιο, πάλι, διαθέτει πορτμπαγκάζ 185 λτ. (255 λτ. έως την οροφή), ενώ αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο διαθέσιμος όγκος φτάνει στα 730 λτ. (975 λτ. έως την οροφή).

Εσωτερικό: Πλήρης αναβάθμιση
Ανοίγοντας την πόρτα του smart fortwo έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα τρομερά ποιοτικό εσωτερικό, φιλικό προς το χρήστη, το οποίο απέκτησε και μερικούς έξτρα «πόντους» πρακτικότητας. Το τριάκτινο τιμόνι ξαφνιάζει ευχάριστα, όπως και ο πίνακας οργάνων που ένα μέρος του είναι ψηφιακό. Στην πρώτη επαφή που είχαμε, τα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό αν και είναι σκληρά, φαίνονται ποιοτικά και διαθέτουν καλή συναρμογή. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το ηχοσύστημα, όπου αναλόγως εξοπλιστικής έκδοσης (θα υπάρχουν τρεις, η passion, η prime και η proxy), μπορεί να υπάρχει η οθόνη αφής 3,5 ιντσών. Αρκετά ντιζαϊνάτος είναι κι ο διακόπτης που χειρίζεται το σύστημα κλιματισμού, ο οποίος είναι συρόμενος. Οι εμπρός επιβάτες του fortwo διαθέτουν αρκετό χώρο και σίγουρα δεν θα νιώσουν κλειστοφοβικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνεται και ο εσωτερικός διάκοσμος του forfour, με ποιοτικά υλικά να τον απαρτίζουν. Και εδώ αναλόγως εξοπλισμού υπάρχουν μικρές «πινελιές» που κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη. Στις πίσω θέσεις θα μπουν με ευκολία οι επιβάτες, χάρη στο άνοιγμα των θυρών κατά 90 μοίρες. Σε ότι έχει να κάνει με τους προσφερόμενους χώρους επιβάτες μετρίου αναστήματος δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις και δυο θα βολευτούν.

Κινητήρες: Με έως και 90 ίππους
Στα smart fortwo και forfour, θα είναι διαθέσιμοι δυο 3κυλινδροι βενζινοκινητήρες με διαφορετική χωρητικότητα και αποδόσεις. Αρχικά ο 1.000αρης κινητήρας θα είναι διαθέσιμος με 60 και 71 ίππους, με την ροπή του 2ου να βρίσκεται στα 91 Nm στις 2.850 σ.α.λ. Αυτές οι αποδόσεις αφορούν την ατμοσφαιρική version του κινητήρα, ενώ κορυφαίος θα είναι ο turbo με χωρητικότητα 0,9 λτ., η ισχύς του οποίου θα αγγίζει τους 90 ίππους και η ροπή του θα βρίσκεται στα 135 Nm στις 2.500 σ.α.λ., ενώ θα διαθέτει και σύστημα start/stop. Οι υποψήφιοι πελάτες καλούνται να διαλέξουν ανάμεσα στο 5άρι μηχανικό και στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Tέλος, σημειώνουμε ότι το μοντέλο είναι και πάλι πισωκίνητο (ο κινητήρας παραμένει στο πίσω μέρος).

Ασφάλεια: Στα πρότυπα μεγαλύτερων μοντέλων
Στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται τα ABS, ASR και ESP, ενώ το παρόν δίνουν η υποβοήθηση πέδησης και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια. Στάνταρ είναι το σύστημα Crosswind Assist (ενεργό από τα 80 χλμ./ώρα), ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν τα forward collision warning και Lane Keeping Assist. Σε όλα τα νέα smart, πάλι, υπάρχει αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού, μαζί με τους αντίστοιχους που προστατεύουν από μετωπική και πλευρική σύγκρουση.


Λανσάρισμα: από το Νοέμβριο
Τα νέα smart θα ξεκινήσουν την εμπορική τους «σταδιοδρομία» από τον προσεχή Νοέμβριο. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές τους, το διθέσιο μοντέλο θα βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το μοντέλο που αντικαθιστά, με τη διαφορά στην τιμή μεταξύ fortwo και forfour να ανέρχεται στα 600 ευρώ. Θα ακολουθήσει μια Cabrio εκδοχή του fortwo, ενώ η ηλεκτρική του έκδοση αργεί ακόμα, καθώς η smart θα συνεχίσει τη διάθεση του υπάρχοντος fortwo Electric Drive.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Audi TT Roadster
Audi A6 Facelift
Audi A7 Facelift
Audi TT Sportback Concept
Bentley Mulsanne Speed
BMW Σειρά 2 Convertible
BMW X6
Citroen C1 Urban Ride Concept
Citroen Divine DS Concept
Dacia Dokker & Lodgy Stepway
Dacia Sandero Black Touch & Duster Air
Ferrari 458 Speciale A
Fiat 500X
Ford C-MAX & Grand C-MAX Facelift
Ford S-MAX
Ford Edge
Honda Jazz
Honda Civic Facelift & Sport
Honda Civic Type R Concept II
Honda HR-V
Honda CR-V Facelift
Hyundai i20
Infiniti Q70 Facelift
Infiniti Q80
Jaguar XE
Kia Rio Facelift
Kia Venga Facelift
Kia Sorento
Kia Optima T-Hybrid Concept
Land Rover Discovery Sport
Land Rover Range Rover Evoque SW1
Mazda2
Mazda MX-5
Mercedes-Benz B-Class Facelift
Mercedes-Benz CLS Facelift
Mercedes-AMG C63
Mercedes-AMG GT
Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S
MINI 5θυρο
Nissan Pulsar
Nissan 370Z NISMO Facelift
Opel Corsa
Opel Adam S
Opel Mokka 1.6 CDTI 136 PS
Opel Insignia & Zafira Tourer 2.0 CDTI 170 PS
Peugeot 508 Facelift
Peugeot 208 HYbrid Air 2L concept
Peugeot Quartz concept
Porsche Cayenne Facelift
Renault Clio Initiale Paris
Renault Espace
Renault EOLAB Concept
SEAT Leon ST X-Perience
Skoda Fabia
Skoda Fabia Combi
smart fortwo & forfour
SsangYong XIV-Air & XIV-Adventure Concept
Suzuki Vitara
Toyota C-HR Concept
VW Polo GTI Facelift
VW Golf Alltrack
VW Passat
VW Passat GTE
VW Touareg Facelift
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: ΕΚΘΕΣΕΙΣ

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η Nissan μετατρέπει το Urvan σε όχημα αντιμετώπισης καταστροφών

2η Ελληνική Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη

Έρχεται η 2η Ελληνική Έκθεση Αυτοκινήτου

2η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του AutoΤρίτη

Η 1η ψηφιακή Ελληνική Έκθεση Αυτοκινήτου

To Nissan e-NV200 Evalia στην Έκθεση Αυτοκινήτου!

To Peugeot e-208 στην Έκθεση Αυτοκινήτου!

Το Kia Sportage στην Έκθεση Αυτοκινήτου!

Το Hyundai Kona Electric στην Έκθεση Αυτοκινήτου!

Το Kia Rio στην Έκθεση Αυτοκινήτου!