Αυτή είναι η πίστα των Μεγάρων.

Το Audi ήταν το πιο αποτελεσματικό στην πίστα των Μεγάρων σταματώντας τα χρονόμετρα πιο γρήγορα ακόμη και από το Civic Type R.

Χρόνοι στην πίστα

18.661 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Η χρονομέτρηση στην πίστα είναι η απόλυτη δοκιμασία για ένα αυτοκίνητο μιας και τα πάντα λειτουργούν στο όριο: Κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα, τιμόνι. Η πίστα των Μεγάρων έχει μήκος 2,1 χλμ. και είναι ιδιαίτερα τεχνική σε μερικά σημεία. Για την καταμέτρηση των χρόνων χρησιμοποιήσαμε δορυφορικά όργανα ακριβείας και ειδική εφαρμογή σε περιβάλλον Android. Σε κάθε αυτοκίνητο έγιναν 4 χρονομετρημένοι γύροι, ο καθένας από τους οποίους ακολουθούνταν από ένα γύρο κρυώματος για να «κρατήσουν» τα ελαστικά. Η μέγιστη ταχύτητά μετρήθηκε φυσικά στην ευθεία των 580 μέτρων. Οι πιο κλειστές στροφές της πίστας είναι οι Κ1, Κ4, Κ6 και Κ9.


Με το πλεονέκτημα της τετρακίνησης, των 310 ίππων και των 4,7 κιλών/ίππο το Audi TTS έκανε τον καλύτερο χρόνο στην πίστα με 1’:08,6 δλ. Mε καλύτερη έξοδο στην δεξιά στροφή πριν την μεγάλη ευθεία (K5) το TTS εμφανίζει και την υψηλότερη τελική ταχύτητα με 173,1 χλμ./’ωρα. Κάτω από το όριο του 1`:10,0 δλ. βρέθηκε το επίσης 310 ίππων, αλλά προσθιοκίνητο Honda Civic Type R με 1`:09,9 δλ. τα ελαστικά του οποίου πάντως δεν ήταν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. 

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τον χρόνο του Peugeot 308 GTi, το οποίο έχει κινητήρα 1,6 λτ. με 270 άλογα. Το μπλοκέ διαφορικό και η εξαιρετική αναλογία 4,8 κιλών/ίππο το βοήθησαν να γράψει τον 3ο καλύτερο χρόνο με 1`:11, 17 δλ.

Με ελαφρώς καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο και μπλοκέ διαφορικό (έξτρα), το Opel Corsa OPC ήταν οριακά πιο γρήγορο (1`:13, 38 δλ.) από το αντίπαλο δέος, που ακούει στο όνομα Ford Fiesta ST (1`:13, 67 δλ.). Oμολογούμε πως από το Ford Focus ST των 250 ίππων και των 5,7 κιλών/ίππο περιμέναμε κάτι καλύτερο από το 1`:13, 94 δλ.

Λογικό ήταν τα δυο λιγότερο ισχυρά μοντέλα να μην ξεχωρίσουν σε χρόνους, αν μιλάμε σε απόλυτα νούμερα τουλάχιστον. Έτσι το VW Polo BlueGT των 150 ίππων έκανε 1`:16, 07 δλ. ενώ το 100άρι Ford Fiesta 1`:21, 29 δλ..


Μοντέλο - Υψηλότερη ταχύτητα Μax Speed (χλμ./ώρα)
Audi TTS 173,1
Honda Civic Type R 169,0
Peugeot 308 Gti 166,8
Ford Focus ST 159,7
Ford Fiesta ST 159,6
Opel Corsa OPC 156,1
VW Polo Blue GT 149,4
Ford Fiesta EcoBoost 100 134,6


Μοντέλο - Καλύτερος χρόνος Γύρος πίστας
Audi TTS 01:08,6 δλ.
Honda Civic Type R 01:09,9 δλ.
Peugeot 308 Gti 01:11,17 δλ.
Opel Corsa OPC 01:13,38 δλ.
Ford Fiesta ST 01:13,67 δλ.
Ford Focus ST 01:13,94 δλ.
VW Polo Blue GT 01:16,07 δλ.
Ford Fiesta EcoBoost 100 01:21,29 δλ.

Μοντέλο Αναλογία κιλών/ίππο Kιλά/ίππο (με οδηγό)
Audi TTS 4,7
Honda Civic Type R 4,7
Peugeot 308 Gti 4,8
Opel Corsa OPC 6,2
Ford Fiesta ST 6,4
Ford Focus ST 5,7
VW Polo Blue GT 8,6
Ford Fiesta EcoBoost 100 11,0

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! ’ρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .