Το Fiesta ST δεν τρόμαξε από το Corsa OPC και τα 25 επιπλέον άλογά του.

Τα +25 άλογα του OPC δεν τρόμαξαν το Fiesta ST

18.658 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Ford Fiesta ST
• 1,6 turbo
• 182 PS
• 0-100 σε 6,9 δλ.
• Κοστίζει 19.016 ευρώ

Opel Corsa OPC

• 1,6 turbo
• 207 PS
• 0-100 σε 6,8 δλ.
• Με μπλοκέ διαφορικό
• Κοστίζει 20.934 ευρώ

Είναι τα πυραυλάκια της διπλανής πόρτας τα οποία χωρίς να κοστίζουν μία περιουσία σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη και σου φτιάχνουν τη διάθεση. Δείτε ποιος κέρδισε την μάχη των μικρών GTI, ή διαφορετικά των 20.000 ευρώ.

Τα Ford Fiesta ST και Opel Corsa OPC ανήκουν στην κατηγορία των αυτοκινήτων που σε κάνουν να νιώθεις παιδί, σου χαρίζουν φαρδιά-πλατιά χαμόγελα, σου ανεβάζουν την αδρεναλίνη και σου φτιάχνουν την διάθεση, πριν καν καθίσεις στο μπάκετ κάθισμά τους. Απλά και μόνο κοιτώντας τα από μακριά ή ακούγοντας το… beep - beep άπαξ και πατήσεις το κουμπί στο κλειδί τους.

Εκτός από τη σπορ και νεανική τους εμφάνιση -το ποιο είναι το ομορφότερο είναι μεν υποκειμενικό, ωστόσο το OPC είναι πιο «πολεμικό»- έχουν και άλλες κρυμμένες αρετές. Για παράδειγμα είναι στημένα έτσι ώστε να κυκλοφορείς καταπονώντας μεν τη μέση, όμως από την άλλη αυτό να σε κάνει να αισθάνεσαι ακόμη πιο όμορφα, έχουν μπάσο ήχο που «σκοτώνει» και σε κάνει να θέλεις να πυροβολείς συνεχώς με το δεξί σου πόδι, και επιδόσεις εκρηκτικές αφού και ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα μέχρι να πεις… κύμινο, ή για να είμαστε πιο ακριβείς σε λιγότερο από 7,0 δλ. Αν, τώρα, βάλεις κάτω και την παράμετρο «τιμή», ότι δηλαδή δεν κοστίζουν μία περιουσία αλλά κοντά στα 20.000 ευρώ, τότε η απόλαυση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.

Με το που κουμπώσεις την αγκράφα της ζώνης, βάλεις πρώτη και πατήσεις το γκάζι, ένα πλατύ χαμόγελο ζωγραφίζεται στο πρόσωπό σου πίσω από το τιμόνι τους. Το Fiesta είναι πολύ απολαυστικό και ταυτόχρονα εθιστικό. Μπορεί να χάνει σε επιδόσεις, όμως είναι ένας πύραυλος εδάφους-εδάφους που κατευθύνεται με την σκέψη. Το τιμόνι του είναι εξαιρετικά γρήγορο σε βαθμό που απαιτεί την εξοικείωση ενός λιγότερου έμπειρου οδηγού (2,3 στροφές), το ηλεκτρονικό Σύστημα eTVC συνδυάζεται με το ESP προσομοιώνοντας τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ, και ενεργοποιείται - απενεργοποιείται σε τρία στάδια (On, Off και Sport) με την τελευταία επιλογή σε αφήνει παίξεις με την ουρά του ανεβάζοντας την οδηγική σου ευχαρίστηση, ενώ η ανάρτησή του είναι σκληρή και παρότι σε ταλαιπωρεί στις καθημερινές διαδρομές, τελικά σου αρέσει...

Και το Opel Corsa OPC, όμως, κάνει «παπάδες» στην άσφαλτο. Το μπλοκέ κάνει θαύματα, οι κλίσεις είναι ελάχιστες και στρίβει αποτελεσματικά δίνοντας την αίσθηση σε κάθε στροφή πως είχες τη δυνατότητα για πιο γρήγορο πέρασμα. Σημαδεύεις το apex, νιώθεις το μπλοκέ να κρατάει τη μούρη μέσα και χωρίς ιδιαίτερα δράματα αφήνεις πίσω μία-μία τις στροφές. Το τιμόνι σε πληροφόρηση δεν είναι σαν του Fiesta ST και η συμμετοχικότητα και η ρυθμισιμότητα του πλαισίου ελαφρώς μικρότερες, αλλά αν το ζητούμενο είναι η αποτελεσματικότητα, το Corsa OPC χτυπάει κορυφή.

Στην πίστα των Μεγάρων
Μπορεί το Opel Corsa OPC να είναι ισχυρότερο κατά 25 άλογα, αυτό όμως καθόλου δεν τρόμαξε το ελαφρύτερο και απολαυστικότερο στην πίστα, Fiesta ST. Συγκεκριμένα, το γερμανικό μικρό έκανε χρόνο 1:13,38 δλ. ενώ το Fiesta ST ακολούθησε με χρόνο 1:13,67 δλ. (διαφορά μόλις 0,29 δλ.). Το Fiesta σε κέρδιζε με το τιμόνι του, το OPC από την άλλη με το μπλοκέ διαφορικό του σε βαθμό που δεν χρειαζόταν να χρησιμοποιήσεις όλη το πλάτος της πίστα, ενώ το ελαφρύ βάρος του Fiesta κάλυπτε την έλλειψη ισχύος στο τέλος της ευθείας, ενώ κατάφερνε να μπαίνει με ελάχιστα λιγότερα χιλιόμετρα στις στροφές… Ποιος είναι τώρα ο τελικός νικητής; Ίσως να είναι το μόνο ζευγάρι που έχουμε ισοπαλία αφού το μεν OPC κέρδισε στο χρονόμετρο, ενώ το Fiesta ST στην τελική αίσθηση όταν έβγαινες στα pits…

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .