Το νέο Peugeot 308 GTi αποδείχθηκε ταχύτερο από το Focus ST.

To Focus ST δεν μπόρεσε να κερδίσει το 308 GTi

18.664 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Ford Focus ST
• 2,0 λτ. 250 PS
• 360 Nm ροπής
• Κίνηση εμπρός, ηλεκτρονικό μπλοκέ 

Peugeot 308 GTi
• 1,6 λτ. 270 PS
• 330 Nm ροπής
• Κίνηση εμπρός, διαφορικό Torsen

Ο 2λιτρος EcoBoost κινητήρας βενζίνης στο Ford Focus ST έχει διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης και αποδίδει 250 ίππους με 360Nm ροπής (από 2.000-4.500 σ.α.λ.). Από την άλλη, κάτω από το καπό του το 308 GTi διαθέτει τον γνωστό 1,6 λτ. THP τούρμπο βενζινοκινητήρα ο οποίος θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Μία με 250 άλογα και μία με 270 άλογα με τη δεύτερη να είναι και αυτή της δοκιμής μας. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως η ροπή ανέρχεται στα 330 Nm.

Εμφανισιακά τα δύο αυτοκίνητα εντυπωσιάζουν και ξεχωρίζουν από τις συμβατικές εκδόσεις τους, χωρίς πάντως να γίνονται κραυγαλέα με εξαίρεση ίσως τη διχρωμία του Peugeot 308 GTi. Το Focus ST εφοδιάζεται με κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο ST στα αριστερά της, ενώ τα μακρόστενα φώτα καθαρού κρυστάλλου, το καπό με τα δύο ιδιαίτερα τονισμένα «νεύρα», το νέο προφυλακτήρα και τους ανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης κάνουν τη διαφορά. Στο πίσω μέρος η πτέρυγα και η κεντρικά τοποθετημένη απόληξη εξάτμισης σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικό διαχύτη κάνουν τη διαφορά. Όσον αφορά το μοντέλο της Peugeot, αυτό είναι ακόμη πιο διακριτικό καθώς διαφοροποιείται ελαφρώς στη μάσκα και τους προφυλακτήρες. Στο πίσω μέρος είναι λίγο πιο διακριτές οι αλλαγές εξαιτίας των απολήξεων της εξάτμισης και του αεροδυναμικού διαχύτη.

Στην πίστα των Μεγάρων
Στην πίστα των Μεγάρων το Peugeot 308 GTi με τους 270 ίππους του τρέλανε αναλογικά με τα χαρακτηριστικά του τα χρονόμετρά μας. Με 1:11.17 δλ. γύρο πίστας το προσθιοκίνητο 308 GTi έκανε τον 3ο καλύτερο χρόνο της ημέρας και μάλιστα με τρόπο εμφατικό αφού όλοι οι γύροι του δεν ξεπέρασαν το 1:11.70 δλ. Πολύ καλό σε αίσθηση παρά την περίεργη θέση οδήγησης και το μικρό τιμόνι, ανθεκτικό στην καταπόνηση που ορίζει η οδήγηση σε πίστα και εν τέλει αποτελεσματικό. Οι 270 ίπποι του 1,6 λίτρων THP κινητήρα έβγαιναν αβίαστα ακόμα και στις κλειστές στροφές της πίστας των Μεγάρων, με το διαφορικό τύπου Torsen στους εμπρός τροχούς να φροντίζει γι αυτό. Η σκληρή ανάρτηση σε συνδυασμό με το άμεσο τιμόνι σου επιτρέπουν να κυνηγήσεις το χρόνο και εν τέλει τα αποτελεσματικά φρένα ειδικά στην μεγάλη ευθεία που έπρεπε να μειώσουν την ταχύτητα από τα 167 χλμ./ώρα στα 64, αποδείχθηκαν υπέρ του δέοντος ικανά. Το Ford Focus ST από την άλλη με τον πιο soft οδηγικό του χαρακτήρα και σαφώς πιο καθημερινό του προφίλ, δεν τα πήγε άσχημα στην πίστα. Ο χρόνος του 1:13.94 δλ. ήρθε στον πρώτο από τους 3 γύρους που πραγματοποιήσαμε και σίγουρα «έπεφτε» σε χαμηλό 13άρι αν δεν είχαμε τον περιορισμό της φθοράς των ελαστικών και των φρένων του αυτοκινήτου. Το Focus ST έδειξε αρκετά μαλακό μέσω της ανάρτησής του για οδήγηση σε πίστα και τα φρένα του δεν ενέπνεαν για βίαιη χρήση, στοιχεία που δικαιολογούνται από τον χαρακτήρα του. Αντίθετα προσέφερε καλή αίσθηση στον οδηγό του με το μπροστινό να δουλεύει σωστά στην απόδοση των 250 ίππων του στο δρόμο και το πίσω μέρος να είναι έτοιμο να μπει στο παιχνίδι όποτε του ζητηθεί, χάνοντας ωστόσο σε χρόνο.

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .