Το Fiesta εκτός από ανέλπιστα διασκεδαστικό στην πίστα, αποδείχτηκε και το πιο οικονομικό!

58 ευρώ για 100 χλμ.!

18.654 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Πόσο διαφορά μπορεί να έχει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου σε καθημερινή χρήση, συγκριτικά με την οδήγηση του στο όριό, μέσα σε πίστα αγώνων; Ποιο μοντέλο ήταν το πιο «διψασμένο» και ποιο θα μπορούσε ακόμα και ένας «τσιγκούνης», να το γκαζώσει λίγο περισσότερο; 


Το γκάζι πληρώνεται! Ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για αυτοκίνητα με αγωνιστικά γονίδια και πολλά άλογα, που οδηγούνται στο όριο, πληρώνεται αδρά. Στα δεδομένα που κατέγραψε το Auto Τρίτη, στο Megatest που υποβλήθηκαν τα μοντέλα, συμπεριλάβαμε και τη μέση κατανάλωση τους μέσα στην πίστα. Οι μετρήσεις καταγράφηκαν από τον υπολογιστή ταξιδιού των αυτοκινήτων και σε αυτές περιλαμβάνονται δύο γύροι ζεστάματος, τέσσερις χρονομετρημένοι γύροι και άλλοι δύο αποφόρτισης και αφορούν στο μέσο όρο τους. Αναμφίβολα οι διαφορές που είχαμε συγκριτικά με τη μέση κατανάλωση σε καθημερινές συνθήκες, ήταν αρκετά μεγάλες, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε. Ωστόσο, έχοντας στην κατοχή σας ένα «γρήγορο» αυτοκίνητο, σίγουρα αρκετές φορές θα μπείτε στον πειρασμό να βυθίσετε το πεντάλ του γκαζιού ως το πάτωμα, οπότε παρακάτω θα διαβάσετε και πόσο θα σας στοιχίσει αυτή η ενέργεια.

Το πιο οικονομικό μοντέλο της μεγάλης μας δοκιμής αναδείχθηκε το Ford Fiesta 1,0 Ecoboost, με τον μετρητή να έχει καταγράψει κατανάλωση 17,3 λτ./100 χλμ., την ώρα που η μέση κατανάλωσή του στις μετρήσεις μας, αγγίζει τα 5,9 λτ./100 χλμ. Τα «έτερον του ήμισυ» στα μοντέλα κάτω τον 20.000 ευρώ, το VW Polo BlueGT, ακολούθησε με 22,9 λτ./100 χλμ., το οποίο στις μετρήσεις υπό συνθήκες καθημερινής χρήσης, έχει επίσης κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. 

Τα «καυτά πυραυλάκια», τα Ford Fiesta ST και Opel Corsa OPC, είναι τα επόμενα μοντέλα της λίστας με κατανάλωση 24,7 και 28,6 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα (9,2 λτ./100 χλμ. και 11,6 λτ./100 χλμ., η μέση των δικών μας δοκιμών). Τέλος λίγο πριν σπάσει το φράγμα των 30 λτ./100 χλμ. θα συναντήσουμε το Peugeot 308 GTi που σε συνθήκες πίστας χρειάζεται 29,6 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ.

Πλησιάζοντας στην κορυφή των πιο «σπάταλων» μοντέλων, στην τρίτη θέση θα συναντήσουμε το Ford Focus ST με κατανάλωση 35,1 λτ./100 χλμ. (10,5 λτ./100 χλμ., η μέση υπό κανονικές συνθήκες). Σε απόσταση αναπνοής το Honda Civic Type R με 35,4 λτ./100 χλμ. (11,2 λτ./100 χλμ.).
Τέλος το μοντέλο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση σε συνθήκες πίεσης, αποδείχτηκε το Audi TTS με 40,8 λτ./100 χλμ. ΅Η αν θέλετε να το μεταφράσουμε σε χρήματα, υπολογίστε πως για 100 χλμ, χρειάζεται 57,9 ευρώ. Μάλιστα, όπως είναι φυσικό το TTS παρουσίασε και τη μεγαλύτερη απόκλιση σε σχέση με τα δεδομένα που έχουμε καταγράψει σε συνθήκες καθημερινής χρήσης, για τις οποίες χρειάζεται 10,6 λτ. βενζίνης για να διανύσει 100 χιλιόμετρα.


Μοντέλο Κατανάλωση σε συνθήκες πίστας, μετρήσεις AutoΤρίτη (λτ./100 χλμ.) Κόστος 100 χλμ. σε συνθήκες πίστας (ευρώ/100 χλμ.) Μέση κατανάλωση μετρήσεων AutoΤρίτη (λτ./100 χλμ.) Διαφορά κατανάλωσης πίστας- καθημερινής χρήσης (λτ./100 χλμ.)
Audi TTS 40,8 57,9 10,6 30,2
Honda Civic Type-R 35,4 50,2 11,2 24,2
Ford Focus ST 35,1 49,8 10,5 24,6
Peugeot 308 GTi 29,6 42
Opel Corsa OPC 28,6 40,6 11,6 17
Ford Fiesta ST 24,7 35,1 9,2 15,5
Volkswagen Polo BlueGT 22,9 32,5 5,9 17
Ford Fiesta 100 PS 17,3 24,6 5,9 11,4

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .