Η συγκεκριμένη μάχη μπορεί αν μοιάζει ανιαρή για κάποιους, παρόλα αυτά είχε το ενδιαφέρον της.

Το Polo έκανε... Fiesta

18.655 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Ford Fiesta
• 1,0 λτ. 100 PS
• 3κύλινδρο
• 100 PS, 170 Nm ροπής

VW Polo
• 1,4 λτ. 150 PS
• 250 Nm ροπής
• Με απενεργοποίηση κυλίνδρων

Στο καρέ των ζευγαριών που τεστάραμε στην πίστα των Μεγάρων, το Fiesta και το Polo, από τη μία αποτελούν τα οικονομικότερα μοντέλα, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ και σίγουρα αυτά με τα λιγότερα αγωνιστικά γονίδια. Ωστόσο από την άλλη, είναι και τα αυτοκίνητα που είναι προορισμένα για καθημερινή χρήση. Βέβαια αυτό δε σημαίνει πως δεν μπορούν να χαρίσουν και στιγμές δυναμικής οδηγικής απόλαυσης, κάτι που το απέδειξαν περίτρανα και μέσα σε πίστα αγώνων.

Το Ford Fiesta είναι εφοδιασμένο με τον βραβευμένο 3κύλινδρο Ecoboost κινητήρα των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 170 Νm ροπής στις 1.400 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων . Όσον αφορά στις επιδόσεις του, σύμφωνα με όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11,2 δλ., την ώρα που η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Οι αναρτήσεις του περιλαμβάνουν γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ τα φρένα του αποτελούνται από μπροστά αεριζόμενους δίσκους και πίσω ταμπούρα. Τέλος η τιμή πώλησης του 5θυρου Fiesta στην εξοπλιστική έκδοση Trend είναι 11.876 ευρώ

Απέναντι στο Fiesta συναντάμε το Polo BlueGT, όπου κάτω από το καπό του βρίσκεται ο κινητήρας 1,4 TSI του VW Group με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων, με την κίνηση να περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Ο κινητήρας αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. Tο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 220 χλμ./ώρα. Διαθέτει το ίδιο σύστημα ανάρτησης με το Fiesta (γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), ενώ για να φρενάρει χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Τέλος, για να το αποκτήσει κάποιος θα χρειαστεί να δαπανήσει 18.070 ευρώ.

Στην πίστα των Μεγάρων
Το VW Polo BlueGT με 50 παραπάνω άλογα από το Ford Fiesta EcoBoost «έγραψε» 1:16,07 δλ. με τον χρόνο να έρχεται χωρίς κόπο και δράμα. Το Polo BlueGT, διαθέτει ανάρτηση 15 χλστ. χαμηλότερη από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου (ρυθμίζεται σε «normal» και «sport»), ενώ φέρει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός μπλοκέ διαφορικό. Ακόμη και στις κλειστές στροφές της πίστας, το Polo BlueGT έδειξε αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και μικρές κλίσεις, μαζί με υψηλή σταθερότητα στην ευθεία. Με σαφείς υποστροφικές διαθέσεις ήθελε λίγο προσοχή στο πάτημα του γκαζιού όταν οι τροχοί δεν ήταν σε ευθεία πορεία. Το τιμόνι έκανε απλά τη δουλειά του, χωρίς να ενθουσιάζει σε αίσθηση, αλλά τα φρένα έδειξαν αντοχή και βοήθησαν να κερδίζουμε χρόνο. Το Fiesta από την άλλη παρά το έλλειμμα σε ισχύ μας «γέμισε» οδηγικά, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την τιμή και την ιπποδύναμή του. Οι μηχανικοί της Ford έχουν κάνει όπως και στο ανώτερο Fiesta ST, τα… μαγικά τους στην ανάρτηση και μαζί με το εγνωσμένης αξίας πλαίσιο, το 100άρι Fiesta έδειξε εξαιρετικά ζυγισμένο με αποτέλεσμα τα γρήγορα περάσματα στις στροφές, χωρίς αποκλίσεις από την ιδανική γραμμή. Το δε τιμόνι κέρδισε τις εντυπώσεις από το Polo BlueGT, παρέχοντας κορυφαία πληροφόρηση και πολύ καλή ακρίβεια. Το χαμηλό βάρος δεν έφερε σε δύσκολη θέση τα φρένα, παρά την παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς. Ο χρόνος του 1:21,29 δλ. αναμενόμενα ήταν ο λιγότερο εντυπωσιακός, αλλά από την άλλη απέδειξε το Fiesta ανέδειξε συνολικά τον fun to drive χαρακτήρα του.

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .