Δεν είναι μόνο η ισχύς, το βάρος, η μετάδοση και το στήσιμο ενός αυτοκινήτου που καθορίζουν το χρόνο του στην πίστα. Καθοριστικό ρόλο παίζουν τα φρένα και εκεί το Type R δεν έχει αντίπαλο.

Φρένα: To Type R πήρε... σκαλπ

18.656 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Τα φρένα είναι ένα κομμάτι που χρειάζεσαι όχι μόνο σε συνθήκες πίστας, αλλά και στην καθημερινή οδήγηση. Πόσο μάλλον σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Εδώ, με βάση τις μετρήσεις μας το Honda Civic Type R είναι ο απόλυτος νικητής, αφού τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός 350 χλστ./δίσκοι πίσω 296 χλστ.) το ακινητοποιούν από τα 100 χλμ./ώρα σε μόνο 33,7 μέτρα. Το νούμερο αυτό είναι μάλιστα το κορυφαίο μεταξύ όλων των αυτοκινήτων που έχουμε μετρήσει στο AutoΤρίτη.

Αμέσως μετά το Civic Type R ακολουθεί το Audi TTS, με ένα μέτρο διαφορά (34,8 μέτρα). Η διαφορά στην απόσταση δεν είναι θέμα βάρους, αφού τα αυτοκίνητα είναι τα ίδια κιλά (1.460 το TTS και 1.457 το Type R), από την άλλη όμως το Type R κερδίζει λόγω των μεγαλύτερων δίσκων εμπρός (350 χλστ. έναντι 337). Πίσω, οι δίσκοι έχουν την ίδια διάμετρο.

Μετά τους δύο κορυφαίους, εντυπωσιακή είναι η επίδοση του ελαφρύτερου VW Polo BlueGT, το οποίο σταματά από τα 100 χλμ./ώρα σε μόνο 35,4 μέτρα. Πολύ κοντά είναι τα Ford Fiesta ST και Opel Corsa OPC, με 36,6 και 36,5 μέτρα αντίστοιχα, παρά τα μεγαλύτερα φρένα του δεύτερου (320 χλστ./264 χλστ. εμπρός/πίσω για το Corsa, 278/253 για το Fiesta ST).

Το Focus ST από την πλευρά του σταματά από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,4 δευτερόλεπτα, ωστόσο επειδή το Peugeot 308 GTI δεν έχει ακόμη μετρηθεί, δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε σε αυτό τον τομέα. Για το τέλος αφήσαμε το συμβατικό Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100 PS, το οποίο τα καταφέρνει καλά στην μέτρησή μας, εκμεταλλευόμενο το χαμηλότερό του βάρος με αποτέλεσμα να σταματά από τα 100 χλμ./ώρα σε 37,6 δλ.

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .