To νέο Honda Civic Type R δεν μπόρεσε να αντέξει την τετρακίνητη πίεση του Audi TTS, παρότι και τα δύο έχουν την ίδια ιπποδύναμη.

Το Audi TTS κέρδισε το Type R

18.660 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2016

Το πιο hot ζευγάρι της πίστας ήταν εκείνο των TTS & Civic Type R. Με τιμές πάνω από 50.000 ευρώ και ιπποδυνάμεις στα 310 άλογα, αποτέλεσαν τα κορυφαία μοντέλα στο θέμα που κάναμε στην πίστα των Μεγάρων.


Audi TTS
• Τετρακίνητο
• 0-100 σε 4,4 δλ. και 60-100 σε 2,3 δλ.
• 75.600 ευρώ με απόσυρση

Ηonda Civic Type R
• 310 άλογα και 0-100 σε 5,2 δλ.
• Κίνηση μπροστά με μπλοκέ διαφορικό
• Από 57.000 ευρώ

Ο 2λιτρος TFSI κινητήρας της Audi έχει δεχθεί ιδιαίτερες περιποιήσεις (μεγαλύτερο turbo, ενισχυμένα σωθικά, μεγαλύτερα μπεκ κτλ.) και έτσι καταφέρνει να αποδώσει 310 άλογα και 380 Nm ροπής. Η τελευταία μάλιστα είναι διαθέσιμη από μόλις 1.800 σ.α.λ και παραμένει σταθερή μέχρι τις 5.700 σ.α.λ. (!), 100 σ.α.λ. λιγότερες από το όριο απόδοσης της μέγιστης ισχύος. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται αποκλειστικά στους 4 τροχούς, ενώ το μοντέλο της δοκιμής ήταν αυτό με το ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη S Tronic κιβώτιο των 6 σχέσεων. Με τη βοήθεια της τετρακίνησης και του launch control έχει 0-100 σε 4,4 δλ. μια επίδοση, που έρχεται άκοπα και που λίγα χρόνια πριν μόνο σε υπεραυτοκίνητα διπλάσιας τιμής συναντούσες. Στο Sport πρόγραμμα λειτουργία του Drive Select o ήχος είναι εντυπωσιακός και η ταχύτητα αλλαγών στο ανέβασμα αστραπιαία. Ειδικά στις αλλαγές σχέσεων με τέρμα γκάζι, σκασίματα και «μπερδέματα» συνθέτουν μια ιδιαίτερη μελωδία. 

Από την άλλη το Honda Civic Type R αντιπαραθέτει και εκείνο τα 310 άλογά του δίλιτρου αλουμινένιου υπερτροφοδοτούμενου –για πρώτη φορά- κινητήρα του, με εκείνους να περνούν στον εμπρός άξονα μέσω ενός 6τάχυτου εκπληκτικού σε αίσθηση κιβωτίου και του μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Ιδιαίτερης αεροδυναμικής μελέτης έχει τύχει το Type R με στόχο την σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και όχι μόνο. Το εντελώς επίπεδο πάτωμα σε συνδυασμό με τον πίσω διαχύτη δημιουργούν συνθήκες, που «ρουφάνε» το Type R προς την άσφαλτο. Η εντυπωσιακή αεροτομή δημιουργεί κάθετη αεροδυναμική δύναμη προς το δρόμο με το Type R να είναι το μόνο στην κατηγορία του με αυτό το χαρακτηριστικό.

Στην πίστα των Μεγάρων
Το Audi TTS απέδειξε το προφανές. Από την δοκιμή του κι όλας μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις για την αποτελεσματικότητά του και δεδομένης της έλευσης του Civic Type R ήταν η καλύτερη ευκαιρία να αποδείξει την αξία του κόντρα στο χρονόμετρο. Το αξιοσημείωτο δεν είναι τόσο ο πολύ καλός χρόνος του 1:08.6 δλ. που σημείωσε σε μόλις 4 γύρους αλλά ο τρόπος που αυτός επιτεύχθηκε. Σε κάθε στροφή της πίστας των Μεγάρων, το TTS έβαζε με μαεστρία την δύναμη των 310 ίππων του κάτω αποδεικνύοντας ότι ο χρόνος έρχεται αβίαστα και χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Μετά τον πρώτο γύρο και το 1:09.34 δλ. που έγραψαν τα χρονόμετρα, έπρεπε να προσαρμόσουμε την οδήγησή μας με βάση τη λειτουργία του S Tronic κιβωτίου το οποίο δεν σου δίνει καμία ελευθερία στην χειροκίνητη λειτουργία του. Έτσι, το αφήσαμε να ανεβάζει μόνο του στον κόφτη (για να εξαλείψουμε το γεγονός να έχουμε δυο ταχύτητες πάνω) και απλά ελέγχαμε τα κατεβάσματα, χάνοντας ωστόσο πάντοτε την 2α στην στροφή Κ6 της πίστας αφού θα έπρεπε να θυσιάσουμε πολλά χιλιόμετρα στην είσοδό της διαφορετικά. Η συνέχεια ήταν το ίδιο καταιγιστική. Κάθε κίνηση του καρπού περνάει στο δρόμο με μοναδικό τρόπο μέσω της πολύ καλοστημένης και σκληρής ρύθμισης της ανάρτησης, ενώ όπου χρειάστηκε και ιδιαίτερα στην μεγάλη ευθεία της Κ5 που μάζευε 170 χλμ./ώρα, σε όλους τους γύρους τα φρένα ανταποκρίθηκαν και με το παραπάνω στην σκληρή χρήση. Το Civic Type R από την αρχή μας έδειξε το «αγωνιστικό» του προφίλ και φυσικά το επιβεβαίωσε και στην πίστα των Μεγάρων. Ως δικίνητο και παρά το γεγονός ότι είναι το καλύτερο προσθιοκίνητο που έχουμε οδηγήσει, έχασε αρκετά χιλιόμετρα στις δυο ευθείες της πίστας σε σχέση με το Audi ΤΤS. Από την άλλη όμως και εκείνο προσέφερε πολύ καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα στις κινήσεις του οδηγού ενώ το μπροστινό σε καμία περίπτωση δεν άνοιξε περισσότερο από την επιθυμητή, τροχιά, με τα φρένα να συμπληρώνουν το αγωνιστικό του προφίλ. Ο χρόνος του 1.09:9 δλ. ήρθε στον 1ο χρονομετρημένο του γύρο με τα ελαστικά του να μην είναι και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

 
  • Dimitris T.

    Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η σύγκριση δεν ήταν αντικειμενική. Ο καλύτερος χρόνος του civic ήταν ο πρώτος με κρύα δηλαδή ελαστικά που "δεν ήταν και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση" ??? Ενώ το ΤΤ στον 4ο γύρο με ζεστά καλά ελαστικά??? !!! Άρα με ίδια ελαστικά το TYPE R παίζει να ήταν και καλύτερο....

      8
  • πετραν

    η τελευταια συγκριση ηταν ατυχη νομιζω καθως πιστευωVW Polo Blue GT με 150 αλογα και Ford Fiesta EcoBoost 100 αλογα ειναι αλλη κατηγορια!θα μπορουσε να συγκριθει με Ford Fiesta 140 αλογα με ροπη 210 και 0-100 σε 8,8sec! στη συνεχεια βλεπω οτι Opel Corsa OPC, Ford Fiesta ST και Ford Focus ST εχουν τους ιδιους χρονους! αρα μηδαμινη η υπαρξη του Ford Focus ST αφου δεν ξεχωριζει απο τα αλλα παρολλο που ειναι μια κατηγορια παραπανω και 10.000++ ευρω!!!! για Audi TTS δεν εχω να πω κατι απλα ΚΟΡΥΦΗ!!!!

      1
  • thomas

    Οι συγκρίσεις που κάνετε ειδικά στην περίπτωση του fiesta με το polo ήταν κάπως άτυχες. Δεν συγκρίνεται ένα αυτοκίνητο των 11 - 12 χιλιάδων με ένα των 19. Μια σύγκριση με το black/red edition θα ήταν πιο αντικειμενική ! Για να μην πω ότι βάση του σκεπτικού σας (τιμή) θα έπρεπε να συγκριθεί με το st (19408 μα απόσυρση το fiesta, 17500 το polo). Αυτόματα ακυρώνεται και η σύγκριση του st με το opc που ακόμα και χωρίς το πακέτο performance (+2400) με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει πάνω από 20000 (20934 με απόσυρση) .