Αίσιο τέλος στην αναμονή χιλιάδων καταναλωτών, αλλά και των εισαγωγέων-εμπόρων αυτοκινήτου, θέτει η παράταση του μέτρου της απόσυρσης.

Αίσιο τέλος στην αναμονή χιλιάδων καταναλωτών, αλλά και των εισαγωγέων-εμπόρων αυτοκινήτου, θέτει η παράταση του μέτρου της απόσυρσης.

Συνεχίζουν απόσυρση και... τεκμήρια

7.736 Επισκέψεις στο άρθρο (14/12/2012)

Σύμφωνα με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης (13/12), το ευεργετικό μέτρο της απόσυρσης θα ισχύσει και το 2013, ενώ, αντίθετα, αμετάβλητα παραμένουν τα τεκμήρια διαβίωσης.

Αίσιο τέλος στην αναμονή χιλιάδων καταναλωτών, αλλά και των εισαγωγέων-εμπόρων αυτοκινήτου, θέτει η παράταση του μέτρου της απόσυρσης, για ακόμα ένα χρόνο, όπως προκύπτει από το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή. Πρόκειται σίγουρα για μία ανάσα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, καθώς η απόσυρση βοήθησε (και θα βοηθήσει) χιλιάδες κόσμου να αποκτήσουν ένα νέο αυτοκίνητο σε αισθητά χαμηλότερη τιμή από την αρχική του. 
Ειδικότερα στο άρθρο 22 του φορολογικού νομοσχεδίου αναφέρεται χαρακτηριστικά πως το μέτρο της απόσυρσης παρατείνεται έως τις 20 Δεκεμβρίου του 2013 και πλέον θα αποσύρονται αυτοκίνητα τα οποία έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/2000, ενώ μέχρι πρότινος μπορούσαν να αποσυρθούν αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998. 
Με αυτή την προσθήκη δίνεται η δυνατότητα σε εκατοντάδες χιλιάδες κατόχους αυτοκινήτων που δεν μπορούσαν να τα πουλήσουν εξαιτίας της ηλικίας τους ή του μεγάλου κυβισμού τους να τα αποσύρουν έχοντας όφελος κατά την αντικατάστασή τους με κάποιο καινούριο ΙΧ. 
Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.
Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια διαβίωσης και παρά την περιρρέουσα έντονη φημολογία, για σημαντική μείωσή τους, παρέμειναν αμετάβλητα.
Φόρος πολυτελείας των εισαγόμενων μεταχειρισμένων Ι.Χ.
Στο άρθρο 23 του νομοσχεδίου, περιγράφονται και οι ριζικές στο φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς οι ισχύουσες κλίμακες αντικαθίστανται από εκείνες που επιβάλλονται στα καινούρια. Ειδικότερα σήμερα ο Φόρος πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κυμαίνονταν σε 10% για αυτοκίνητα με αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ, σε 30% για οχήματα αξίας από 17.001 έως και 19.000 ευρώ και σε 40% για αυτοκίνητα αξίας άνω των 19.001 ευρώ.
Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος θα είναι ο ίδιος με εκείνον που επιβάλλεται στα καινούρια και προσδιορίζεται σε 10% για οχήματα με αξία από 20.000-22.000 ευρώ, σε 30% για ΙΧ με αξία από 22.001-28.000 ευρώ και σε 40% για οχήματα με αξία άνω των 28.001 ευρώ, με τη διαφορά όμως πως η φορολογητέα αξία του οχήματος θα είναι μειωμένη ανάλογα με τη παλαιότητά του η οποία ορίζεται επακριβώς από το άρθρο 126 του ν. 2960/2001.
Ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει πως το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας κάποιου ΙΧ που έχει κυκλοφορήσει σε άλλο κράτος έως 6 μήνες κυμαίνεται σε 7% ενώ εάν έχει κυκλοφορήσει από 1 έως 2 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 14%.
Αντίστοιχα αν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει κυκλοφορήσει από 3 έως 4 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 28%, από 4 έως 5 έτη σε 34%, από 5 έως 6 χρόνια σε 40%, από 6 έως 7 χρόνια σε 46%, από 7-8 χρόνια σε 52%, από 8-9 χρόνια σε 57%, από 9-10 έτη σε 62% ενώ το ποσοστό αυξάνεται αντίστοιχα μέχρι τα 15 έτη που ανέρχεται σε 80%.
Τι ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους πολύτεκνους
Σύμφωνα με το εν λόγω φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ηλεκτρικά ΙΧ διατηρείται, καθώς η εργοστασιακή τους αξία είναι πολύ υψηλότερη από τις 20.000 ευρώ. Ουσιαστικά εξακολουθούν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς το πιο φθηνό μοντέλο κυμαίνεται στις 45.000 ευρώ με την επιβολή του φόρου.
Αλλαγές έχουμε και στις διατάξεις που αφορούν στους πολύτεκνους με 3 παιδιά οι οποίοι είχαν το δικαίωμα μόνο μία φορά να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ με το δικαίωμα απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης.
Αφού ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι τρίτεκνοι οι οποίοι κατέστησαν πολύτεκνοι μετά την απόκτηση ενός ΙΧ με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος και για δεύτερη φορά όπως ισχύει στους πολύτεκνους.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto