Η γκάμα της Seat θα ολοκληρωθεί από ένα νέο 2θέσιο roadster

Η γκάμα της Seat θα ολοκληρωθεί από ένα νέο 2θέσιο roadster

Ένα roadster για τη Seat

(1/4/2009)

Πολύ κοντά στην συμπλήρωση της γκάμας της με ένα roadster μοντέλο η Seat, τις πρώτες φωτογραφίες του έχουμε ήδη στη διάθεσή μας. Μπορεί να μην υπάρχουν πολλές πληροφορίες γύρω από αυτό, αλλά το σίγουρο είναι ότι έχει στενή συγγένεια με το VW SportBlue Concept.

Το καλοκαίρι έρχεται και όσοι κατασκευαστές δεν έχουν παρουσιάσει ακόμα τα ανοιχτά τους μοντέλα, έχουν αρχίσει σίγουρα να τα προετοιμάζουν πυρετωδώς. Έτσι κάπως έχουν τα πράγματα για τη Seat, που μετά την προσθήκη ενός SUV στη γκάμα τη γκάμα της (στην κατηγορία του VW Tiguan) έρχεται να ολοκληρώσει τη γκάμα της με ένα roadster. Ένα roadster, βέβαια, με τα σήματα της Seat πρέπει να διαθέτει το κατάλληλο σεξαπίλ, αλλά και τη σπορτίφ αύρα, που, σύμφωνα με το μάρκετινγκ, πρέπει να αποπνέουν τα μοντέλα του Ισπανού κατασκευαστή, μέσα στον γερμανικό όμιλο που ανήκει. Κοιτώντας το μοντέλο στη φωτογραφία είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η ιδέα βρίσκει μία από τις καλύτερες εφαρμογές της στο πρωτότυπο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Αλλά τι είναι το ανοιχτό Seat και που βασίζεται. Στην ουσία πρόκειται για την μετενσάρκωση του γερμανικού roadster με τα σήματα της VW που παρουσιάστηκε στην τελευταία έκθεση του Ντιτρόιτ και ακούει στο όνομα BlueSport Concept. Όπως και το VW, έτσι και το Seat είναι ένα ανοιχτό μοντέλο, με υφασμάτινη οροφή και compact διαστάσεις, που περιορίζονται κάτω από τα 4 μέτρα μήκους, δίνοντας μας έτσι το στίγμα του ανταγωνισμού που θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα όπως το Mazda MX-5, που διαθέτουν μπόλικο fun to drive. Όπως ενδεχομένως γίνεται φανερό από την (ψηφιακά επεξεργασμένη) φωτογραφία πρόκειται για μία υλοποίηση αυστηρά 2 θέσεων, με χαρακτηριστικά επιθετική σχεδίαση. Από αυτή ξεχωρίζουν τα roll bar που υποστηρίζουν τα προσκέφαλα των καθισμάτων, οι αεροδυναμικοί προβολείς, ο εντυπωσιακός μπροστινός προφυλακτήρας, οι έντονες ακμές του προφίλ που καταλήγουν σε ένα πλευρικό αεραγωγό, οι μεγάλοι αλουμινένιοι τροχοί, αλλά και οι μοντέρνοι καθρέπτες που φιλοξενούν τα πλευρικά φλας.
Το πιο ενδιαφέρον, ωστόσο, στοιχείο του αυτοκινήτου αναμένεται να είναι η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο, αλλά και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς. Αυτό αποκτά ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον από τα πιθανά τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου τα οποία συνδυάζονται με το χαμηλό βάρος, που ορίζεται από τις μικρές διαστάσεις αλλά και από την ελαφριά υφασμάτινη οροφή. Η τελευταία, όπως και στο πρωτότυπο της VW, δεν αναμένεται να ζυγίζει πάνω από 30 κιλά, ενώ (κατά τα πρότυπα γνωστών υπεραυτοκινήτων) θα αφήνει περιθώρια για δύο αποθηκευτικούς χώρους εμπρός και πίσω, της τάξης των 112 και 70 λίτρων αντίστοιχα.
Σε όλα αυτά προσθέστε ότι το μοντέλο, όπως και στην περίπτωση του BlueSport, θα παίρνει κίνηση από το ένα 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα TDI (του γερμανικού ομίλου), απόδοσης 180 ίππων στις 4.200 σ.α.λ. και 350 Nm ροπής διαθέσιμης από τις 1.750 σ.α.λ. που πιθανά να συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG). Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα, τότε νούμερα της τάξης των 6,6 δλ. για το 0-100 και μία τελική κοντά στα 230 χ.α.ω. πρέπει να θεωρούνται αναμενόμενα. Ειδικά από τη στιγμή που το βάρος δεν αναμένεται να ξεπερνάει τα 1.200 κιλά.
Φυσικά, όπως κάθε νέο μοντέλο που σέβεται τα οικολογικά δεδομένα της εποχής, οφείλει να καταναλώνει ελάχιστα (για την περίσταση 4,3 λ./100 χλμ.) αλλά και να εκπέμπει λίγους ρύπους (για την περίσταση 113 γρ./χλμ.). Όπως και το γερμανικό πρωτότυπο, έτσι και το μελλοντικό ισπανικό roadster το πιθανότερο είναι να διαθέτει σύστημα start/stop, αλλά σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τα φρενάρισμα.
test center
test center