Έχει Σουηδία στην Κίνα;

Έχει Σουηδία στην Κίνα;

Έχει Σουηδία στην Κίνα;

17.089 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2015)

Volvo σε τιμές Geely (Volvo σε φτηνές τιμές) ή Geely σε τιμές Volvo (Geely μοντέλα που θα βγαίνουν με «ταμπελάκι» Volvo και θα πουλιούνται πανάκριβα;)

Είδα μια διαφήμιση της Volvo την περασμένη βδομάδα που το μόνο που διαφήμιζε ήταν το made by Sweden. Ούτε το αυτοκίνητο καλά - καλά δεν καταλάβαινες τι είναι. Μου έκανε εντύπωση και αποφάσισα να το ψάξω.Να δηλώσω από την αρχή, ότι με την Volvo δεν έχουμε πολλά - πολλά. Εμείς δεν την θεωρούμε «premium», αρνούμαστε να βγάζουμε 5 φορές το χρόνο το Volvo V40 καλύτερο από το Audi A3, δεν ταιριάζουν και τα χνώτα μας, οπότε δεν έχουμε πολλά - πολλά.Τι πρόβλημα έχει όμως η Volvo και συμπεριφέρεται έτσι;O κλάδος των επιβατικών Volvo (Volvo cars) έχει πάψει εδώ και 16 χρόνια να είναι σουηδικός. Το 1999 εξαγοράστηκε από την Ford και το 2010 από την κινεζική Geely. Σήμερα, 5 χρόνια αργότερα, εχουμε το XC90, το πρώτο Geely-Volvo.Τι σημαίνει τώρα, αυτό, στην πράξη;Όλα τα αυτοκίνητα της Volvo που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή είναι σχεδιασμένα από την Ford. To V40, είναι κτισμένο στο πάτωμα της προηγούμενης γενιάς του Focus και στο S60, έχει το πάτωμα της προηγούμενης γενιάς του Mondeo.Made by China1) H Ford έχει παρουσιάσει ήδη νέα πατώματα τόσο για το Focus όσο και για το Mondeo. Η Volvo 5 χρόνια μετά την εξαγορά της από τους Kινέζους συνεχίζει και βασίζεται στα πατώματα των προηγούμενων Ford, τα οποία κάποια στιγμή πρέπει να τα αλλάξει. Θα είναι κινέζικα ή «σουηδικά» τα Geely-Volvo;To 2010 η Geely, ξέρανε τους πάντες, όταν αμέσως μετά την εξαγορά της Volvo, δήλωσε ότι η αμερικάνικη αγορά είναι έτοιμη για ένα Volvo S60L…made in China!Συνέχισε εξηγώντας, γιατί πλέον, τα κινέζικα προϊόντα είναι πολύ καλά.Στις αρχές του 2013 η Geely ανακοινώνει επένδυση στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας για ένα R&D (τα τμήματα που σχεδιάζουν τα μοντέλα κάθε εταιρείας). Το ονομάζει China Euro Vehicle Technology (δηλ. Τεχνολογικό κέντρο για κινέζικα οχήματα για την Ευρώπη) και ανακοινώνει ότι θα στελεχωθεί από Κινέζους και άλλους Ευρωπαίους μηχανικούς, (οι πληροφορίες είναι από τον διεθνή οικονομικό τύπο, πχ. Financial Times).Οι Kινέζοι δεν κρύβουν τις προθέσεις τους: φέρανε Κινέζους μηχανικούς για να σχεδιάσουν κινέζικα οχήματα για τους Ευρωπαίους! Ξεκάθαρα.Η γνώμη μου είναι ότι τα αυτοκίνητα που σχεδιάζει το China Euro Vehicle Technology είναι κινέζικα και όχι made BY Sweden. Το made BY Sweden είναι παραπληροφόρηση και πρέπει να παρέμβει η προστασία καταναλωτή.
Η απάντηση της Volvo
Το Made By China, κατηγορηματικά δεν υφίσταται για τη Volvo όσον αφορά στην Ευρώπη! Ο σχεδιασμός και η εξέλιξη των Volvo για όλη την υφήλιο λαμβάνει χώρα στη Σουηδία, ενώ όλα τα Volvo που κυκλοφορούν στην ήπειρό μας κατασκευάζονται και θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται αποκλειστικά είτε στη Σουηδία είτε στο Βέλγιο. Στο Σαλόνι του Παρισιού η Volvo παρουσίασε το Νέο XC90, το πρώτο μοντέλο που έχει εξελίξει 100%, αποκλειστικά και στο σύνολό του η ίδια η μάρκα, αυτόνομα, από την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Το project διήρκεσε τρία χρόνια ενώ απορροφήθηκε μεγάλο μέρος από επένδυση 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Σουηδία, για τη Volvo! Το Νέο XC90 βασίζεται στη νέα modular πλατφόρμα («SPA – Scalable Product Architecture») που εξέλιξε η Volvo στη Σουηδία και πάνω στην οποία θα «κτιστούν» και τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας. Σε 4 χρόνια από σήμερα το Νέο XC90 θα είναι το πιο παλιό μοντέλο της Volvo!Το CEVT είναι ένα ερευνητικό κέντρο που έχει στελεχωθεί κυρίως από Σουηδούς ή Ευρωπαίους γενικότερα μηχανικούς, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από το Volvo Group. Ανάμεσά τους υπάρχουν και Κινέζοι. Στόχος του να μεταφέρει τεχνογνωσία από τη Σουηδική-Ευρωπαϊκή πλευρά προς την Κίνα, με 13 από τα 14 μέλη του management team να είναι Ευρωπαίοι, ως επί το πλείστον Σουηδοί. 
To σχόλιό μας
Το θέμα που θέτει το άρθρο μας είναι ότι ο σχεδιασμός των νέων μοντέλων γίνεται από το CEVT, δηλαδή το China Euro Vehicle Technologies, και αν ένα μοντέλο που σχεδιάζετε εκεί, είναι Made by China ή by Sweden. Όσον αφορά την επένδυση των 11 δισεκατομμυρίων, σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, στο μεγαλύτερο μέρος του πήγε για τα νέα εργοστάσια της Volvo στην Κίνα. Geely σε τιμές Volvo2) Δεν αμφισβητώ την ποιότητα των αυτοκινήτων που θα φτιάξει το China Euro Vehicle Technology. Μπορεί να αποδειχτούν πολύ καλά…made BY China αυτοκίνητα. Πόσο θα κάνουν όμως;Θα φτιάξουν λέει μια πλατφόρμα που θα την μοιραστεί ο αντικαταστάτης του V40 και του αντίστοιχου Geely. Οπότε το ίδιο αυτοκίνητο θα το πουλάνε στους Ευρωπαίους «κουτόφραγκους» 25χιλ. ευρώ και στην Κίνα 8 χιλιάδες;Εγώ θα πάρω Geely αν γίνει έτσι.
H απάντηση της Volvo
Το Geely σε τιμές Volvo δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το Zeehang Geely Holding Group, στο οποίο ανήκει η Volvo, διαθέτει και τη Geely, η οποία δραστηριοποιείται στην Κίνα. Volvo και Geely είναι δύο διαφορετικές, αυτόνομες μάρκες, με τη Volvo να έχει παγκόσμια παρουσία ενώ η Geely μόνο στην Κίνα. Είναι προφανές ότι η Volvo διαθέτει τεχνογνωσία που δεν διαθέτει η Geely. Στην διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία συνηθίζεται η μάρκα που διαθέτει τεχνογνωσία να δανείζει και άλλες, συχνά κρατώντας κάποια ανώτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά για την ίδια. Το ίδιο ίσως συμβεί και στην περίπτωση των Volvo και Geely. Τα αντίστοιχα μοντέλα που θα προκύψουν για τις δύο μάρκες θα απευθύνονται σε διαφορετικά αγοραστικά κοινά και θα έχουν σίγουρα σημαντικές ειδοποιούς διαφορές, σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, ποιότητας υλικών και συναρμογής, τεχνολογιών ασφάλειας κλπ. που θα δικαιολογούν και τη διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.
To σχόλιό μας
Έχω μεγάλη αμφιβολία για το «Είναι προφανές ότι η Volvo διαθέτει τεχνογνωσία που δε διαθέτει η Geely». Από πού; Από τη Ford ή από το China Euro Vehicle Technologies; Σε κάθε περίπτωση άλλο είναι το θέμα που θέσαμε στην παράγραφο «Geely σε τιμές Volvo».
Πότε λήγει το «premium»3) Το αν είναι premium ή όχι τώρα, κάποια Volvo ή οποιαδήποτε άλλα μοντέλα, είναι μεγάλη συζήτηση.Για μένα premium είναι κάτι που ακριβοπληρώνω, για να έχω, πρώτος τεχνολογία, που οι άλλοι θα αποκτήσουν πολύ αργότερα, Αν συμφωνούμε σ αυτό τον ορισμό, τότε κάτι που παρουσιάζεται σήμερα, είναι premium μέχρι η τεχνολογία του να εμφανιστεί και σε άλλα μοντέλα, οπότε και η τιμή του πρέπει να μειώνεται (πχ. iphones). Αυτό είναι δίκαιο για όλους, αφού ο κατασκευαστής εισπράττει παραπάνω όσο είναι μοναδικός και μπορεί έτσι να αποσβέσει τις επενδύσεις του και για τον καταναλωτή γιατί πληρώνει τεχνολογία και πρωτοπορία και όχι κάποιο «ταμπελάκι», που προσπαθούν κάποιοι να επιβάλλουν. Αρα πόσο «premium» είναι πλέον κάποια μοντέλα που σχεδιάστηκαν «σαν premium» πριν το 2010 και βασίζονται στα Ford της προηγούμενης γενιάς; Πότε λήγει το «premium»; Δηλαδή τα iphones 2 είναι premium σήμερα;Προς το παρόν το V40 του 2012 και το S60 του 2010, είναι πανάκριβα.Ο χρόνος είναι αμείλικτος στα αυτοκίνητα.
H απάντηση της Volvo
Σχετικά με το «premium» και «πότε λήγει αυτό»: πέρα από ποιότητα υλικών, design κλπ., μέρος του χαρακτηρισμού μίας μάρκας ως premium αποτελούν και οι προηγμένες μοναδικές τεχνολογίες που αυτή παρουσιάζει, αυτές που περιγράφονται στο άρθρο και ως «τεχνολογίες που οι άλλοι θα αποκτήσουν αργότερα». Η Volvo έχει παρουσιάσει αμέτρητες τέτοιες τεχνολογίες, για οικονομία χώρου μερικές μόλις από αυτές της τελευταίας δεκαετίας:Το City Safety, η Volvo πρώτη, το 2008, οι ανταγωνιστές πολύ αργότερα και με περιορισμένου εύρους λειτουργία. Η Ανίχνευση Πεζών και Δικυκλιστών με Αυτόματο Φρενάρισμα, η Volvo πρώτη το 2010(!) ενώ σήμερα που ακολουθούν οι άλλοι κατασκευαστές, στη Volvo ήδη λειτουργεί και στο σκοτάδι!Ο Αερόσακος Πεζού, η Volvo πρώτη, στο V40 το 2012, το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο σύμφωνα με τον EuroNCAP. Οι άλλοι;
To σχόλιό μαςΌλα αυτά δεν είναι απάντηση στο πότε λήγει το premium, για τα V40 και S60, που θέτει το άρθρο. Όπως λέτε και εσείς πάντως, μόνο ο αερόσακος πεζών έχει μείνει, πλέον, ως αποκλειστικότητα στο V40. Όλα τα άλλα τα έχουν πλέον και άλλοι, σε πολύ φθηνότερες τιμές. Είναι, επίσης, «φάουλ» να λέτε και να ξαναλέτε για τα 5 αστέρια του V40 το 2012. Από τότε έχουν αλλάξει δύο φορές οι κανονισμοί του και είναι αμφίβολο, αν σήμερα, κάποιο μοντέλο με 5 αστέρια του 2012 (υπήρχαν νομίζω τότε, 150 5άστερα μοντέλα), μπορεί να πάρει 3 αστέρια με τους νέους κανονισμούς. Ενδιαφέρον έχει επίσης, η άποψη που παρουσιάζεται στο «moufa-tech» άρθρο μας για τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, που παρουσιάζονται στα νέα μοντέλα.  
Εσείς τι γνώμη έχετε; Τα νέα Volvo θα είναι made BY Sweden, που λέει η Volvo Hellas, ή made BY China, που λέμε εμείς;Πόσα λεφτά είσαστε έτοιμοι να πληρώσετε για αυτοκίνητα που βασίζονται στα Ford προηγούμενης γενιάς, σαν τα V40 και S60;Πέτρος ΤριανταφύλληςΥ.Γ.Απαγορεύονται οι ύβρεις, οι βωμολοχίες, οι συμπλοκές μεταξύ των φιλάθλων και η…παραπληροφόρηση. (Μην λαμβάνετε υπ οψιν σχόλια, που δεν συνοδεύονται από επίσημες πηγές της Geely – Volvo. Είναι αρλούμπες!)Κατά τα άλλα…χώστε τα! Ελεύθερα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center