Αν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη, σκοτώνουν, εκτός από τους ίδιους, και τους μπροστινούς σε μία σύγκρουση.

Αν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη, σκοτώνουν, εκτός από τους ίδιους, και τους μπροστινούς σε μία σύγκρουση.

Κίνδυνος από τους πίσω

5.044 Επισκέψεις στο άρθρο (14/4/2015)

Αν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη, σκοτώνουν, εκτός από τους ίδιους, και τους μπροστινούς σε μία σύγκρουση.

Αν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνες ασφαλείας, τότε δεν κινδυνεύουν μόνο αυτοί σε ενδεχόμενη σύγκρουση, αλλά μπορεί να προκαλέσουν τον τραυματισμό ή και το θάνατο αυτών που κάθονται μπροστά. Ακόμα και στην περίπτωση που οι εμπρός καθήμενοι είναι δεμένοι κανονικά. Και αυτό γιατί εκτοξεύονται με ορμή πολλαπλάσια του βάρους τους, παρασύροντας ό,τι βρεθεί μπροστά τους. Στην κυριολεξία. 
Μια πρόσφατη έρευνα, έδειξε ότι πάνω από το 1/3 των Ευρωπαίων δεν φοράει ζώνη ασφαλείας στο πίσω κάθισμα. Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις οδηγούς δεν επιμένει στους πίσω επιβάτες να φοράνε τη ζώνη τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 7.100 οδηγοί. Από αυτούς αποδείχτηκε ότι όσοι είναι πάνω από 40 ετών, δεν φοράνε πίσω ζώνη σε ποσοστό 46%, ενώ η ίδια ηλιακή ομάδα, κατά πλειοψηφία, δεν προτρέπει και τους πίσω να δένονται. Από την άλλη, οι πιο μικροί σε ηλικία (κάτω των 24 ετών) φοράνε πίσω ζώνη στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (79%), γεγονός που αποδίδεται και στο ότι έχουν γονείς πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα οδικής ασφαλείας. 
Από την άλλη, ο διεθνής οργανισμός οδικής ασφάλειας IRTAD, που συγκρίνει παγκόσμια δεδομένα σχετικά με τη χρήση των πίσω ζωνών, βρήκε ότι οι Γερμανοί έχουν το υψηλότερο ποσοστό (97%) χρήσης πίσω ζωνών ασφαλείας, ενώ ανάμεσα στους λαούς που τις χρησιμοποιούν λιγότερο είναι οι Έλληνες (23%), οι Ιταλοί (10%), και οι Σέρβοι (3%).
Γιατί λοιπόν οι κατασκευαστές δεν καθιστούν δυσάρεστη στους επιβάτες την επιλογή να μην φοράνε πίσω ζώνες; Τι εννοούμε. Αυτή τη στιγμή η χρήση βομβητών και οπτικής ενημέρωσης για τη χρήση ζωνών ασφαλείας στα εμπρός καθίσματα είναι υποχρεωτική. Αλλωστε η λύση είναι εύκολη. Ένας αισθητήρας βάρους μπαίνει στη βάση του καθίσματος και αν αυτός ενεργοποιηθεί, εφόσον πάνω κάτσει κάποιος, αλλά δεν έχει μπει η ζώνη, τότε βαράει «κουδουνάκι». Και με το κουδουνάκι σε λειτουργία δεν μπορείς να οδηγήσεις. Οπότε τη φοράς και ξεκινάς. Αλλά για πίσω ακόμα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα, για τη χρήση ή την απεμπλοκή των πίσω ζωνών υπάρχει οπτική ένδειξη (στο πεδίο του οδηγού), η οποία, μπορεί να συνοδεύεται και από στιγμιαία ηχητική ένδειξη, όταν κάποιος πίσω επιβάτης τη φορούσε και την έβγαλε εν κινήσει. Επίσης, το νέο Ford Mondeo είναι εφοδιασμένο με στάνταρ αερόσακους στις πίσω ζώνες, που προσφέρουν επιπλέον πλεονεκτήματα όταν οι ζώνες χρησιμοποιούνται. Αλλά μόνο τότε.
Μετά από όλα αυτά είναι να απορείς γιατί οι κατασκευαστές δεν αντιμετωπίζουν τη χρήση των πίσω ζωνών ασφαλείας με την ίδια ευαισθησία που έχουν και για τις εμπρός. Γιατί ο EuroNCAP, που αξιολογεί τα νέα μοντέλα για την ασφάλειά τους, περιορίζεται στο να δίνει καλύτερη βαθμολογία στα μοντέλα που προσφέρουν πιο ευκρινείς ενδείξεις για τη χρήση ή όχι των ζωνών ασφαλείας, και δεν κόβει αστέρια αν για τις πίσω δεν υπάρχει συνεχής ηχητική ένδειξη μη χρήσης τους. Και τελικά, αφού είναι αποδεδειγμένο ότι σε μία σύγκρουση αν οι πίσω δεν είναι δεμένοι, τότε, εκτός από τους ίδιους, μπορούν να σκοτώσουν και τους μπροστά, αφού εκτοξεύονται πάνω τους, γιατί κανείς δεν έχει νομοθετήσει την εφαρμογή σχετικής τεχνολογίας που να αποτρέπει αυτή την πιθανότητα; Αλλωστε, φαίνεται ότι τα πρόστιμα, όπου ισχύουν, δεν είναι από μόνα τους αρκετά για να αλλάξουν τη νοοτροπία των οδηγών. 
Εσείς τι λέτε; Θα αρχίσετε να χρησιμοποιείτε τις πίσω ζώνες ασφαλείας, ή θα συνεχίσετε να αφήνετε τους πίσω να κάθονται χωρίς ζώνες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto