Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια για το νέο Ford Fiesta.

Μπορεί να έχουμε ξεσυνηθίσει λίγο, όμως οι τροχοί με 15άρες ζάντες βοηθούν πολύ την εικόνα του Fiesta στην άνεση.

Στο εσωτερικό, ακόμα και στην βασική του, το νέο Fiesta ικανοποιεί πλήρως τον επιβάτη.

Αρκετά ήσυχος και κυρίως ελάχιστα τραχύς είναι ο κινητήρας των 85 ίππων στο νέο μικρό Ford.

Το τιμόνι το οποίο δεν έχει την καλή, ακριβή επένδυση ίσως ξενίσει λίγο, αλλά είναι στοιχείο που πρακτικά δεν ενοχλεί.

Eικόνα αρκετά πλούσια παρουσιάζει το Fiesta στους 85 ίππους. Η ποιότητα δεν έχει δεχτεί σημαντική έκπτωση σε σχέση με ακριβότερες εκδόσεις.

Οθόνη 6,5 ιντσών στο επίπεδο Business: το σχήμα και η εμφάνιση είναι ίδια με της πιο μεγάλης επιλογής των 8 ιντσών και αυτό είναι ευπρόσδεκτο. Στην Trend υπάρχει βέβαια μόνιτορ 4,2 ιντσών με άλλη δομή.

Μπορεί η ανάρτηση να δείχνει λίγο μαλακή ωστόσο ο έλεγχος των δυναμικών χαρακτηριστικών του Fiesta είναι για μια ακόμα φορά υποδειγματικός.

Nέο Ford Fiesta 1,5 TDCi 85 PS - Φιέστα… βάσης

44.051 Επισκέψεις στο άρθρο

Η έκδοση ντίζελ των 85 ίππων μπορεί να είναι η βασική πετρελαιοκίνητη για τη γκάμα του Fiesta, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε δίνει αφορμές για να «πανηγυρίζει» ο εν δυνάμει αγοραστής. 

Καιρός ήταν να δούμε και τη βασική έκδοση της γκάμας του ντίζελ για λογαριασμό του νέου Fiesta, καθώς είχαμε ήδη δοκιμάσει όλο το χαρτοφυλάκιο των εκδόσεων βενζίνης καθώς και την πολύ καλή εκδοχή ντίζελ των 120 ίππων. Στο άκουσμα της ιπποδύναμης μπορεί κάποιος να μην ενθουσιαστεί αυτόματα. Όμως το νέο Fiesta με τους 85 ίππους του πετρελαιοκίνητου κινητήρα του έχει πολύ ουσία μέσα του και φυσικά και το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον. 

Εξωτερικά το αμάξωμα διατηρεί αναλλοίωτη όλη την κομψότητα και τον διακριτικό δυναμισμό που χαρακτηρίζει τη γενιά Fiesta του 2017, με ωραία φώτα εμπρός, χαρακτηριστική «υπογραφή» από τα φώτα ημέρας και ένα αρκετό μυώδες πίσω άκρο. 

Οι τιμές ξεκινούν από 14.669 ευρώ για τρίθυρο αμάξωμα και επίπεδο εξοπλισμού Trend με το πεντάθυρο να ανεβαίνει στα 15.184 ευρώ, την λίγο πιο καλά εξοπλισμένη εκδοχή Business να κοστίζει 15.346 ευρώ (3d) ενώ υπάρχει και ST-Line επιλογή από 16.438 ευρώ. 

Κινητήρας: Γεμάτος σε ροπή και με 6άρι κιβώτιο 
Ροπή 215 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ανακοινώνει η Ford για το «ντίζελ» της και αυτά είναι καθόλα ικανοποιητικά. Στην πράξη το μοτέρ νιώθει πιο καλά όσο πλησιάζει τις 2.000 σ.α.λ., σημείο από το οποίο δείχνει πολύ «γεμάτος» μέχρι αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο. Όπως όλες οι εκδοχές αυτής της οικογένειας κινητήρων στα 1,5 λίτρα έτσι και η βασική είναι αρκετά διακριτική ηχητικά και κυρίως έχει ένα αρκετά ομαλό, γραμμικό ίχνος χωρίς να «γδέρνει». 

Σημαντικό ατού η παρουσία χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, στοιχείο που σίγουρα δεν είναι ο απαράβατος κανόνας της κλάσης καθώς συχνά συναντούμε πολλά 5άρια. Η ρύθμιση της Ford σε ό,τι αφορά την κλιμάκωση είναι εμφανές ότι έχει στόχο μια ισορροπημένη παρουσία ανάμεσα στις επιδόσεις και την κατανάλωση. Με 6η σχέση και 1.000 σ.α.λ. η θεωρητική ταχύτητα του οχήματος είναι 58,8 χλμ./ώρα στοιχείο που δείχνει ότι είναι μια λίγο μακριά επιλογή για εξοικονόμηση. Ταυτόχρονα όμως η 4η και η 5η παρέχουν πολύ καλές ρεπρίζ. 

Εσωτερικό: Όμορφη εμφάνιση - καλή ποιότητα 
Έχει ενδιαφέρον η συγκεκριμένη δοκιμή, διότι μας επέτρεψε μια επαφή και με τις εκδόσεις κάτω από τις προνομιούχες Vignale, Titanium ή ST-Line. Εδώ βλέπουμε ένα λίγο πιο «βασικό» Fiesta το οποίο όμως      δε δείχνει να υπολοίπεται σε κάτι, όχι τουλάχιστον οπτικά και ποιοτικά. Η παρουσία χειροκίνητου κλιματισμού δεν επηρεάζει την όψη καθώς τα χειριστήρια έχουν πολύ μοντέρνο look ενώ και την οθόνη του Infotainment δύσκολα θα καταλάβει κανείς ότι είναι των 6,5 ιντσών (επίπεδο Business) και όχι των 8 που είχαμε δει μέχρι τώρα. Μόνο ίσως το τιμόνι το οποίο δεν έχει την καλή, ακριβή επένδυση ίσως ξενίσει λίγο, αλλά είναι στοιχείο που πρακτικά δεν ενοχλεί. Το ταμπλό διαθέτει φυσικά μια μαλακή επένδυση στο άνω μέρος του και γενικά ικανοποιεί με την στιβαρότητα της κατασκευής του. 

Στο δρόμο: Μεγάλο όπλο η οδική συμπεριφορά 
Το οδηγικό προφίλ του Fiesta δεν αλλάζει ακόμα και στην έκδοση ντίζελ των 85 ίππων και αυτό είναι πολύ ευχάριστο. Η θέση οδήγησης είναι για άλλη μια φορά εξαιρετική και αποτελεί το καλύτερο θεμέλιο για μια άριστη επικοινωνία ανάμεσα σε οδηγό και αυτοκίνητο. Ο επιλογέας του κιβωτίου έρχεται επίσης σε σωστό ύψος κοντά στο χέρι του χειριστή. Η άνεση εδώ ίσως έχει έναν ελαφρώς πιο τονισμένο ρόλο έναντι άλλων εκδόσεων χωρίς αυτό να συνεπάγεται όμως αυξημένες κλίσεις στις στροφές. 

Η οδική συμπεριφορά είναι από τις πιο ευχάριστες και ολοκληρωμένες στην κατηγορία με πολύ προοδευτικές αντιδράσεις κι έναν πίσω άξονα σταθερό, ισορροπημένο πάνω από λακκούβες και γενικά με προδιαγραφές να δεχτεί αρκετή πίεση όποτε ο οδηγός νιώσει έτσι. Στο καλό πακέτο ανήκουν και τα φρένα με καλή επίδοση για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα. 

Σαφέστατα οι ορίζοντες και αυτού του Fiesta δεν περιορίζονται σε αστικές μετακινήσεις αλλά θα βολέψουν και σε μεγαλύτερα ταξίδια. 

Η άποψή μας
Ένα καλό πακέτο συνθέτει η βασική έκδοση ντίζελ του Fiesta ειδικά στο επίπεδο εξοπλισμού Business όπου καλύπτονται κάποιες ελλείψεις της Trend. Για άλλη μία φορά πρωταγωνιστής η οδική συμπεριφορά. 

+ Θέση οδήγησης, αίσθηση τιμονιού, οδική συμπεριφορά, 6άρι κιβώτιο
- Παραχωρήσεις στους χώρους, υφή κάποιων πλαστικών 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
SEAT