Bugatti Chiron

Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/3/2016

Σίγουρα αυτό είναι ένα από τα αστέρια της φετινής έκθεσης της Γενεύης. Ο λόγος για την Bugatti Chiron, το αυτοκίνητο που καλείται να σβήσει από τη μνήμη και την καρδιά μας ένα θρυλικό μοντέλο, την Veyron. Θα τα καταφέρει; Βάσει προδιαγραφών, πάντως, μπορεί…

Έχουμε και λέμε, λοιπόν, η Chiron χρησιμοποιεί ένα νέο σασί, με το carbon πίσω υποπλαίσιο να είναι κατά 8 κιλά ελαφρύτερο από αυτό της Veyron. Ολοκαίνουριο είναι και το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, ενώ η ανάρτηση είναι ενεργή, προσφέροντας μεταβλητή απόσταση από το έδαφος και σκληρότητα. Το σύστημα 4κίνησης αποτελεί μια εξέλιξη του αντίστοιχου της Veyron, με ηλεκτρονικά διαφορικά εμπρός - πίσω.

Ας περάσουμε, όμως, στο «ζουμί» που δεν είναι άλλο από τον κινητήρα που κινεί το «κτήνος». Αποτελεί μια βελτίωση του 8λιτρου 4τούρμπινου συνόλου της Veyron. Μόνο που η ισχύς του ανέβηκε από τα 1.000 στα 1.500 άλογα, διαθέσιμα στις 6.750 σ.α.λ. Η ροπή έχει τη μέγιστη τιμή των 1.600 Nm ανάμεσα στις 2.000 και 6.000 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα υπερτροφοδότησης δύο σταδίων, που χρησιμοποιεί μόνο δύο από τα τέσσερα turbo μέχρι τις 3.800 σ.α.λ. Η εξάτμιση τιτανίου φέρει 6 απολήξεις και είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνεται το backpressure.

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε και για τις επιδόσεις της Chiron των 1.995 κιλών. Η νέα Bugatti, λοιπόν, χρειάζεται 2,5 δλ. για το 0-100, 6,5 δλ. για το 0-200 και 13,6 δλ. για το 0-300 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα, ανέρχεται στα 380 χλμ./ώρα στο handling mode, ενώ στο top-speed mode φτάνει στα 420 χλμ./ώρα.

Οι τροχοί έχουν διάμετρο 20 ίντσες μπροστά και 21 πίσω, ενώ φέρουν ελαστικά διάστασης 285/30 και 355/25 αντίστοιχα. Για την ακινητοποίηση είναι υπεύθυνοι carbon δίσκοι, διάστασης 420 χλστ. μπροστά και 400 χλστ. πίσω, με τις δαγκάνες να είναι 8πίστονες και 6πίστονες αντίστοιχα.

Η Bugatti Chiron έχει μήκος 4.544 χλστ. (+82 από τη Veyron), πλάτος 2.038 χλστ. (+40) και ύψος 1.212 χλστ. (+53), ενώ το μεταξόνιό της εκτείνεται στα 2.711 χλστ. Έτσι, και το εσωτερικό είναι πιο ευρύχωρο από εκείνο της Veyron. Θέλοντας ή μη, το μάτι πέφτει στο ταχύμετρο που τερματίζει στα 500 χλμ./ώρα και το οποίο πλαισιώνεται από TFT οθόνες πολλαπλών λειτουργιών.

Σε περίπτωση που …ενδιαφέρεστε, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε πως οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει. Σπεύσατε, όμως, γιατί θα κατασκευαστούν μόλις 500 «κομμάτια», κάθε ένα από τα οποία, απαιτεί για την απόκτησή του άνω των 2,4 εκ. ευρώ.

 
  • Jalisco

    Το γνωμικό "κάθε πέρυσι και καλύτερα" ταιριάζει γάντι στο σχεδιασμό των μοντέλων της ΣΕΑΤ.....

      4
  • giorgos alfa75 america

    Nομιζω οτι ξεχασατε να αναφερεται, οτι παρουσιαζονται και οι απλες εκδοσεις της Alfa Romeo Giulia!

      3
    • autotriti

      Απάντηση: Το άρθρο εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα μοντέλα. Στην Giulietta αναφέρουμε και τις υπόλοιπες εκδόσεις.

        1
  • iordanis

    το audi q2 απο πισω κλασσικο vw polo και απο μπροστα κλασσικο audi a2.τιποτα αλλο δεν προσφερουν πλεον.

      2
  • Tsiman

    Ωραίο το CIVIC, αλλά ποιος ξέρει τι τιμή θα του βάλει ο Σαρακάκης; Στα τελευταία μοντέλα βλέπουμε μεγάλη διαφορά στις τιμές Ελλάδος με υπόλοιπης Ευρώπης, χωρίς να δικαιολογούνται από την φορολογία μας.