«Βομβαρδισμένη» η Εγνατία

3.012 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2019)

Αθλια κατάσταση του οδοστρώματος, τριτοκοσμικές καταστάσεις σε επίπεδο οδηγικής παιδείας και σήμανση αλαλούμ από παλιότερα έργα. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που θίγει επιστολή απηυδισμένου αναγνώστη.

Η κατάσταση του οδικού δικτύου της χώρας μπορεί να έχει βελτιωθεί την τελευταία δεκαετία, μετά από την παράδοση στην κυκλοφορία αρκετών νέων οδικών αξόνων, που έκαναν τις μετακινήσεις εντός Ελλάδος πιο εύκολη υπόθεση. Αυτό το συμπέρασμα βγαίνει συγκρίνοντας την κατάσταησ με το «αρχαίο» επαρχιακό δίκτυο που εξυπηρετούσε σε πολλές περιπτώσεις τις ανάγκες των μετακινήσεων (π.χ. η «εθνική» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση που περνούσε από πληθώρα κατοικημένων περιοχών). Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα, όπως πληροφορηθήκαμε από αναγνώστη μας που κατοικεί και μετακινείται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.

Ο Βορειοελλαδίτης, κάτοικος Αλεξανδρούπολης, βρίσκεται πολύ συχνά στο δρόμο λόγω δουλειάς ταξιδεύοντας από Θεσσαλονίκη μέχρι Ορεστιάδα και μόνο καλά λόγια δεν έχει να πει για τον κύριο οδικό άξονα που ενώνει Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη. Ωστόσο, η «βομβαρδισμένη», όπως χαρακτηρίζεται από τον ίδιο, Εγνατία Οδός είναι μόνο ένα από τα προβλήματα που θίγονται. Προσπεράσεις σε τυφλά σημεία, αναστροφές, αλλαγές λωρίδας χωρίς φλας, «χάρες» σε διαβάσεις πεζών, απαρχαιωμένα σήματα με όρια ταχύτητας, ακραίες παραβιάσεις των ορίων κ.ά. όμως ας αφήσουμε την επιστολή του να τα περιγράψει καλύτερα:

«Σας στέλνω την επιστολή αυτή γιατί πιστεύω ότι είστε από τα μόνα σάιτ, αν όχι το μόνο που θα μπορούσε να ασχοληθεί με ένα τόσο σοβαρό θέμα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζω καθημερινά είναι η έλλειψη οδηγικής παιδείας που έχουμε σαν λαός. Προσπεράσεις σε τυφλά σημεία, αναστροφές, αλλαγές λωρίδας χωρίς φλας, χωρίς τίποτα. Δυστυχώς τριτοκοσμικές καταστάσεις σε επίπεδο οδηγικής παιδείας και σεβασμού ως προς τον συνάνθρωπο και εντός και εκτός πόλεων. Δυστυχώς σε διαβάσεις 1 στους 10 σταματάει και μερικές φορές είναι και αγενείς όσοι σταματάνε γιατί σου κάνουνε χάρη εκείνη την στιγμή.
 
Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα ειναι η κατάσταση του οδικού δικτύου, και δυστυχώς αναφέρομαι σε κάποια κομμάτια της Εγνατίας οδού που είναι σαν να έχουν βομβαρδιστεί. Ειλικρινά προτιμώ να χρησιμοποιήσω κάποιες φορές που δεν βιάζομαι κάποια κομμάτια παλαιών εθνικών οδών που είναι σε καλή κατάσταση το οδόστρωμα αν και με ελλιπέστατη σήμανση παρά να φάω τα αμορτισέρ μου στην Εγνατία.
 
Τρίτο πρόβλημα είναι τα απαρχαιωμένα πλέον σήματα με τα όρια ταχύτητας. Ξεχασμένα σήματα από όταν γινόντουσαν έργα, παλιά σήματα με όριο 50 σε δρόμο που είναι απόλυτα ευθύς και εκτός πόλης. Και σε σημεία με όριο 100, που είναι κ απόλυτα λογικό, βλέπεις άτομα να πηγαίνουν με 160 γιατί έχουν δυνατό αμάξι και μπορούν. Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μια συνολική αλλαγή των ορίων όπου θα πρέπει να ανέβουν τα χαμηλά όρια, εκτός από τα σημεία όπου είναι όντως απαραίτητα, και να ελαττωθούν τα 130 που είναι όριο στην Εγνατία σε 100-110 αλλά να υπάρχει η ανάλογη αστυνόμευση ώστε να εφαρμόζονται μήπως και ελαττωθεί ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων στην χώρα μας.

Ελπίζω να μπορέσετε μέσω της δύναμης και αναγνωρισιμότητας που έχετε σαν σάιτ να αναδείξετε όλα αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο της χώρας μας, και ας ελπίσουμε ότι κάποτε θα αποκτήσουμε κ οδηγική παιδεία».

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
NISSAN