Νέα όρια ρύπων: 95 γραμμάρια λογικής; Πως;

2.925 Επισκέψεις στο άρθρο (3/10/2019)

Είναι ίσως η πρώτη φορά που οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να αλλάζουν πράγματα στη γκάμα τους για να εκλύουν λιγότερους ρύπους. Τι σημαίνει όμως αυτό για εμάς; Τι θα δούμε να αλλάζει στις επιλογές μας;


Υπήρχαν και παλιότερα νόμοι και ντιρεκτίβες σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και τον περιορισμό τους, αλλά δε φαινόταν να ιδρώνει και πολύ το «αυτί» των εργοστασίων αυτοκινήτων. Τώρα όμως σα να έχει μπει στο ίδιο παπούτσι και το δεύτερο πόδι τους. Ή και τα δυο πόδια σε μισό παπούτσι, αν σκεφτεί κανείς ότι η υπέρβαση του ορίου των 95γρ. CO2/χλμ. θα τους επισύρει βαρύτατα πρόστιμα, ανά αυτοκίνητο.
 
Κάτι πρέπει να αλλάξει λοιπόν. Να αρχίσουν οι εταιρείες να πουλάνε ξαφνικά και μαζικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να έχουν τα σημερινά τους μερίδια, δε γίνεται, το καταλαβαίνουν όλοι αυτό. Ούτε να ορμήσουν όλοι ξαφνικά προς τα plug-in υβριδικά ή τα full hybrid είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε μεγάλη κλίμακα. Να προστεθούν κάποιες εκδόσεις μέσα στη γκάμα σίγουρα γίνεται. Αλλά με κάποιο όριο διότι η εξέλιξη τέτοιου συστήματος κοστίζει.
 
Τι είναι λοιπόν πιο εύκολο για τις εταιρίες και πιο εύπεπτο οικονομικά τόσο για το εργοστάσιο όσο και για τον εν δυνάμει αγοραστή; Μα φυσικά, μια πιο ήπια λύση. Σα να λέμε mild hybrid…

Εδώ λοιπόν, έχουμε την παροχή ηλεκτρικής βοήθειας προς το θερμικό μοτέρ το οποίο όχι απλώς παραμένει ο πρωταγωνιστής αλλά είναι και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Στα mild hybrid συστήματα έχουμε κάποια νέα περιφερειακά, μια ειδική μπαταρία που αποθηκεύει ενέργεια καθώς και ένα έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt.
 
Ο στόχος εδώ είναι να παίρνει βοήθειες ο θερμικός κινητήρας, να γεμίζει τις υστερήσεις που ίσως έχουν σε χαμηλές στροφές οι τούρμπο κινητήρες και να του περιορίζει όσο το δυνατόν τις ανάγκες σε καύσιμο. Επίσης το δίκτυο των 48 Volt τροφοδοτεί αρκετά από τα περιφερειακά του αυτοκινήτου, τα οποία όσο περνάει ο καιρός και η τεχνολογία προοδεύει, τραβούν όλο και περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα και συνεπώς αυξάνουν την κατανάλωση.
 
Η mild hybrid τεχνολογία λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί η καλύτερη μεταβατική λύση η οποία δείχνει να εξυπηρετεί και τις εταιρείες αλλά και τους πελάτες, οι οποίοι θα μπορούν να αγοράζουν καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς να ξεφεύγουν τα χρήματα που δίνουν και χωρίς να κινδυνεύουν από μελλοντικές αλλαγές των νόμων περί ρύπων κλπ.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Σας γεμίζει το μάτι η ήπια υβριδική τεχνολογία; Συμφωνείτε ότι αποτελεί την πιο ρεαλιστική λύση σήμερα ώστε να αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης και τελικά θα επιλέξετε ένα mild-hybrid αυτοκίνητο;

peugeot
NISSAN