Είναι ίσως η πρώτη φορά που οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να αλλάζουν πράγματα στη γκάμα τους για να εκλύουν λιγότερους ρύπους. Τι σημαίνει όμως αυτό για εμάς; Τι θα δούμε να αλλάζει στις επιλογές μας;
Υπήρχαν και παλιότερα νόμοι και ντιρεκτίβες σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και τον περιορισμό τους, αλλά δε φαινόταν να ιδρώνει και πολύ το «αυτί» των εργοστασίων αυτοκινήτων. Τώρα όμως σα να έχει μπει στο ίδιο παπούτσι και το δεύτερο πόδι τους. Ή και τα δυο πόδια σε μισό παπούτσι, αν σκεφτεί κανείς ότι η υπέρβαση του ορίου των 95γρ. CO2/χλμ. θα τους επισύρει βαρύτατα πρόστιμα, ανά αυτοκίνητο.
Κάτι πρέπει να αλλάξει λοιπόν. Να αρχίσουν οι εταιρείες να πουλάνε ξαφνικά και μαζικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να έχουν τα σημερινά τους μερίδια, δε γίνεται, το καταλαβαίνουν όλοι αυτό. Ούτε να ορμήσουν όλοι ξαφνικά προς τα plug-in υβριδικά ή τα full hybrid είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε μεγάλη κλίμακα. Να προστεθούν κάποιες εκδόσεις μέσα στη γκάμα σίγουρα γίνεται. Αλλά με κάποιο όριο διότι η εξέλιξη τέτοιου συστήματος κοστίζει.
Τι είναι λοιπόν πιο εύκολο για τις εταιρίες και πιο εύπεπτο οικονομικά τόσο για το εργοστάσιο όσο και για τον εν δυνάμει αγοραστή; Μα φυσικά, μια πιο ήπια λύση. Σα να λέμε mild hybrid…
Εδώ λοιπόν, έχουμε την παροχή ηλεκτρικής βοήθειας προς το θερμικό μοτέρ το οποίο όχι απλώς παραμένει ο πρωταγωνιστής αλλά είναι και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Στα mild hybrid συστήματα έχουμε κάποια νέα περιφερειακά, μια ειδική μπαταρία που αποθηκεύει ενέργεια καθώς και ένα έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt.
Ο στόχος εδώ είναι να παίρνει βοήθειες ο θερμικός κινητήρας, να γεμίζει τις υστερήσεις που ίσως έχουν σε χαμηλές στροφές οι τούρμπο κινητήρες και να του περιορίζει όσο το δυνατόν τις ανάγκες σε καύσιμο. Επίσης το δίκτυο των 48 Volt τροφοδοτεί αρκετά από τα περιφερειακά του αυτοκινήτου, τα οποία όσο περνάει ο καιρός και η τεχνολογία προοδεύει, τραβούν όλο και περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα και συνεπώς αυξάνουν την κατανάλωση.
Η mild hybrid τεχνολογία λοιπόν μπορεί να θεωρηθεί η καλύτερη μεταβατική λύση η οποία δείχνει να εξυπηρετεί και τις εταιρείες αλλά και τους πελάτες, οι οποίοι θα μπορούν να αγοράζουν καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς να ξεφεύγουν τα χρήματα που δίνουν και χωρίς να κινδυνεύουν από μελλοντικές αλλαγές των νόμων περί ρύπων κλπ.
Εσείς όμως τι λέτε; Σας γεμίζει το μάτι η ήπια υβριδική τεχνολογία; Συμφωνείτε ότι αποτελεί την πιο ρεαλιστική λύση σήμερα ώστε να αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης και τελικά θα επιλέξετε ένα mild-hybrid αυτοκίνητο;
Βρισκω περιττα τα συστηματα mild hybrid καθως οι αυτοκινητοβιομηχανιες μπορουνε να κινηθουνε κατευθειαν σε full hybrid. Τα mild hybrid δεν εχουν κανενα ρεαλιστικο οφελος περαν του να μειωνουν απλα τις ενδειξεις ρυπων. Η οικονομια ειναι με το ζορι 5% καλυτερη καταναλωση και ειναι αμφιλογο το αν μπορουνε να τρεξουν αποδοτικα και εναν κομπρεσσορα κλιματισμου. Αν η καθε εταιρια εβγαζε τουλαχιστον ενα full hybrid, το κοστος αποκτησης θα επεφτε δραματικα.
Τα mild hybrid πιστεύω ότι είναι το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης, γιατί έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν και να ανακτούν μεγάλο μέρος της κινητικής ενέργειας που πάει χαμένη κατά το φρενάρισμα, κάτι που θα μείωνε επίσης το μέγεθος και τη φθορά των φρένων. Επιπλέον θα επέτρεπε την ενσωμάτωση της μίζας και του δυναμό σε μία μονάδα. Παράλληλα, με το σύστημα των 48 V μπορεί να μειωθεί η διατομή, το βάρος και το κόστος των καλωδίων και θα γίνουν πρακτικά τα ηλεκτρικά ή υβριδικά τούρμπο, μηδενίζοντας την υστέρηση. Αν μπορούσε να βρεθεί και ένας τρόπος ανάκτησης σε ηλεκτρισμό μέρους της θερμικής ενέργειας του κινητήρα που χάνεται στο ψυγείο και στα καυσαέρια, ίσως ο θερμικός κινητήρας να είχε ζωή μερικές δεκαετίας ακόμα.
Θα ήθελα να παρατηρήσω σ΄αυτά που γράφει ο SotirisN, ότι η οικονομία των mild hybrid σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα είναι τουλάχιστον 10% και κοντύτερα στο 15%. Επιπλέον, σε σχέση με τα full hybrid, πέρα από το μειωμένο κόστος δεν στερούν την αίσθηση του αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα, κάτι που για πολλούς είναι ακόμα σημαντικό.
Ξεκινάει το άρθρο με παπούτσι και δύο πόδια μέσα, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. ΜΑ οι ίδιες οι κυβερνήσεις δεν είναι οι μέτοχοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, συν οι όποιοι;;; Δηλαδή οι όποιοι... και η κυβερνήσεις στρέφονται εναντίον του εαυτού τους;;; Πολύ μάρθα βούρτση και νίκο ξανθόπουλο βλέπετε κάποιοι τελικά!!! Το ζήτημα είναι ότι θα αλλάξει η οδήγηση διότι το όχημα "φρενάρει"... σου δίνει αυτή την αίσθηση... για να αποθηκευτεί η ενέργεια... ας πάμε στα ζητήματα αξιοπιστίας πανεπιστημιακά... και τεχνικά... πρώτα είναι η μηχανολογία, μετά η ηλεκτρολογία και μετά η ηλεκτρονική... τεχνικά τα όποια ηλεκτρικά ή περιελίξεις αντέχουν περισσότερο από ένα κλασσικό μοτέρ τελικά;;; Το σύστημα 48volt χρησιμοποιήθηκε από την audi στο sq7 και στην bentley bentayga, "σηκώνοντας" λίγα πράγματα, όπως το eturbo, τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές ράβδους... στα τελευταία οχήματα που χρησιμοποιείται τα πράγματα γίναν περισσότερα... άρα στην όποια βλάβη, συστήματος ή υποσυστήματος, το όχημα ακινητοποιείται.- Επίσης πόσο μπορεί να αντέξει στο χρόνο και το κόστος αυτής στην όποια αλλαγή; Θα συμφέρει τελικά η όποια αλλαγή; Τα ίδια και στα υποσυστήματα του οχήματος...
Βρισκω περιττα τα συστηματα mild hybrid καθως οι αυτοκινητοβιομηχανιες μπορουνε να κινηθουνε κατευθειαν σε full hybrid. Τα mild hybrid δεν εχουν κανενα ρεαλιστικο οφελος περαν του να μειωνουν απλα τις ενδειξεις ρυπων. Η οικονομια ειναι με το ζορι 5% καλυτερη καταναλωση και ειναι αμφιλογο το αν μπορουνε να τρεξουν αποδοτικα και εναν κομπρεσσορα κλιματισμου. Αν η καθε εταιρια εβγαζε τουλαχιστον ενα full hybrid, το κοστος αποκτησης θα επεφτε δραματικα.
Τα mild hybrid πιστεύω ότι είναι το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης, γιατί έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν και να ανακτούν μεγάλο μέρος της κινητικής ενέργειας που πάει χαμένη κατά το φρενάρισμα, κάτι που θα μείωνε επίσης το μέγεθος και τη φθορά των φρένων. Επιπλέον θα επέτρεπε την ενσωμάτωση της μίζας και του δυναμό σε μία μονάδα. Παράλληλα, με το σύστημα των 48 V μπορεί να μειωθεί η διατομή, το βάρος και το κόστος των καλωδίων και θα γίνουν πρακτικά τα ηλεκτρικά ή υβριδικά τούρμπο, μηδενίζοντας την υστέρηση. Αν μπορούσε να βρεθεί και ένας τρόπος ανάκτησης σε ηλεκτρισμό μέρους της θερμικής ενέργειας του κινητήρα που χάνεται στο ψυγείο και στα καυσαέρια, ίσως ο θερμικός κινητήρας να είχε ζωή μερικές δεκαετίας ακόμα.
Θα ήθελα να παρατηρήσω σ΄αυτά που γράφει ο SotirisN, ότι η οικονομία των mild hybrid σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα είναι τουλάχιστον 10% και κοντύτερα στο 15%. Επιπλέον, σε σχέση με τα full hybrid, πέρα από το μειωμένο κόστος δεν στερούν την αίσθηση του αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα, κάτι που για πολλούς είναι ακόμα σημαντικό.
Ξεκινάει το άρθρο με παπούτσι και δύο πόδια μέσα, κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ. ΜΑ οι ίδιες οι κυβερνήσεις δεν είναι οι μέτοχοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες, συν οι όποιοι;;; Δηλαδή οι όποιοι... και η κυβερνήσεις στρέφονται εναντίον του εαυτού τους;;; Πολύ μάρθα βούρτση και νίκο ξανθόπουλο βλέπετε κάποιοι τελικά!!! Το ζήτημα είναι ότι θα αλλάξει η οδήγηση διότι το όχημα "φρενάρει"... σου δίνει αυτή την αίσθηση... για να αποθηκευτεί η ενέργεια... ας πάμε στα ζητήματα αξιοπιστίας πανεπιστημιακά... και τεχνικά... πρώτα είναι η μηχανολογία, μετά η ηλεκτρολογία και μετά η ηλεκτρονική... τεχνικά τα όποια ηλεκτρικά ή περιελίξεις αντέχουν περισσότερο από ένα κλασσικό μοτέρ τελικά;;; Το σύστημα 48volt χρησιμοποιήθηκε από την audi στο sq7 και στην bentley bentayga, "σηκώνοντας" λίγα πράγματα, όπως το eturbo, τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές ράβδους... στα τελευταία οχήματα που χρησιμοποιείται τα πράγματα γίναν περισσότερα... άρα στην όποια βλάβη, συστήματος ή υποσυστήματος, το όχημα ακινητοποιείται.- Επίσης πόσο μπορεί να αντέξει στο χρόνο και το κόστος αυτής στην όποια αλλαγή; Θα συμφέρει τελικά η όποια αλλαγή; Τα ίδια και στα υποσυστήματα του οχήματος...