Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων της BMW X1 διακρίνεται για την ποιοτική λειτουργία του και τις εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές σχέσεων.

Ο κινητήρας 1,6 turbo της Mercedes GLA είναι ο πιο ισχυρός εκ των τριών, ενώ παράλληλα και ο πιο «οικονομικός» με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Μπορεί να έχει τη μικρότερη χωρητικότητα, όμως ο 1,4 TFSI του Audi Q3 παρέχει τις πιο γρήγορες επιδόσεις εκ των τριών συνόλων.

Με τη βοήθεια του turbo, ο 1,6 TwinPower της BMW X1 παρέχει και αυτός δυναμικές επιδόσεις, αν και κατά τι πιο αργές σε σχέση με αυτές της GLA και του Q3.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Μικροί turbo βενζίνης με μεγάλες δυνατότητες

(28/4/2014)

Τα τρία μηχανικά σύνολα των μοντέλων του συγκριτικού ακολουθούν πιστά τη σύγχρονη τάση του downsizing και με τη βοήθεια του turbo, καταφέρνουν να συνδυάσουν με επιτυχία την οικονομία κίνησης, με την πολύ καλή απόδοση. Από τη μια, έχουμε τον 1,6 turbo κινητήρα με άμεσο ψεκασμό της Mercedes GLA 200, ο οποίος αποδίδει τα περισσότερα «άλογα» (156 PS) και παράλληλα την υψηλότερη ροπή (250 Nm), που αποδίδεται μάλιστα από πολύ χαμηλά. Στην πράξη, σε συνδυασμό και με το διπλού συμπλέκτη, 7τάχυτο κιβώτιο 7G-DCT, η GLA 200 προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, ενώ παράλληλα, το μοτέρ διατηρεί έναν πολιτισμένο χαρακτήρα που ταιριάζει με τον premium χαρακτήρα της GLA. Ελαφρώς πιο γρήγορες πάντως επιδόσεις παρέχει ο 1,4 TFSI κινητήρας άμεσου ψεκασμού, με τα σχεδόν ίδια χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής με αυτά του κινητήρα της GLA, που διαθέτει το Audi Q3. Συνδυάζεται προαιρετικά με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο S-Tronic και οι επιδόσεις του είναι γρήγορες, χωρίς παράλληλα να εμφανίζει έλλειψη ισχύος σε όλο σχεδόν το φάσμα περιστροφής του. Στην περίπτωση της X1, ο 1.600άρης TwinTurbo με άμεσο ψεκασμό, συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και αποδίδει περίπου 10 άλογα λιγότερα και 30 Nm ροπής σε σχέση με τα άλλα δύο μοτέρ. Σε συνδυασμό και με το αυξημένο βάρος, οι επιδόσεις του είναι λιγότερο γρήγορες από αυτές των άλλων δύο, ωστόσο σε κάθε περίπτωση παραμένει δυνατός και εξαιρετικά πολιτισμένος. Στο κομμάτι της κατανάλωσης τέλος, με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις η GLA είναι η πιο οικονομική και με τις λιγότερες εκπομπές CO2, αν και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς όλες οι επιλογές αυξάνουν κατακόρυφα τις απαιτήσεις τους σε καύσιμο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda