Τα σύνθετα υλικά  σύντομα θα χρησιμοποιούνται όχι μόνο σε μέρη του αμαξώματος αλλά και του πλαισίου των μοντέλων της Ford.

Τα σύνθετα υλικά σύντομα θα χρησιμοποιούνται όχι μόνο σε μέρη του αμαξώματος αλλά και του πλαισίου των μοντέλων της Ford.

Ανθρακονήματα στα μελλοντικά Ford

(9/10/2012)

Όπως φαίνεται δεν θα αργήσει η μέρα που η Ford θα εφοδιάζει τα επιβατικά της μοντέλα με μέρη κατασκευασμένα από σύνθετα υλικά, σε μία προσπάθεια μείωσης του συνολικού βάρους.

Με αφορμή ένα πανευρωπαϊκό συνέδριο σύνθετων υλικών στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, η Ford παρουσίασε ένα καπό κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και συγκεκριμένα από πολυμερική μήτρα, ενισχυμένη από ίνες άνθρακα (CFRP). Το συγκεκριμένο ζυγίζει λιγότερο από το 50% του βάρους ενός συμβατικού καπό, ενώ είναι πολύ πιο ανθεκτικό.
Η αξιοποίηση των σύνθετων υλικών δεν αργεί, σύμφωνα με την εταιρία, να περάσει στις γραμμές παραγωγής των μοντέλων της. Αυτό μάλιστα δεν θα ωφελήσει μόνο στη μείωση του βάρους αλλά και στη βελτίωση της ασφάλειας, αφού το συγκεκριμένο υλικό είναι πέντε φορές σκληρότερο από το χάλυβα και δύο φορές πιο δύσκαμπτο. Ο στόχος, δε, της Ford είναι μέχρι το 2020 να εξοικονομήσει 340 κιλά βάρους από τα αυτοκίνητά της, μέσω της χρήσης νέων υλικών.
Για την επίσπευση της παραγωγικής διαδικασίας, η εταιρία δεν χρησιμοποιεί προεψημένα ανθρακονήματα αλλά εμβαπτίζει σε ρητίνη ήδη μορφοποιημένα υφάσματα άνθρακα. Για την κατασκευή του συγκεκριμένου καπό χρησιμοποιήθηκαν δύο στρώσεις, μεταξύ των οποίων παρεμβάλλεται αφρώδες υλικό, έτσι ώστε να εξασφαλίζονται υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε περιπτώσεις συγκρούσεων με πεζούς.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center