Εντελώς νέα αισθητική, που εκπέμπει κύρος και δυναμισμό
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Εντελώς νέα αισθητική, που εκπέμπει κύρος και δυναμισμό

BMW 7

(10/7/2009)

Πέντε μέτρα και επτά εκατοστά μήκους θα ήταν αρκετά να την καταδικάσουν ως το σύμβολο-όχημα κάποιου μεγαλοδιευθυντή ή το αυτοκίνητο που θα μεταφέρει τη νύφη στην εκκλησία. Εν ολίγοις, αποτελεί ένα κλασικό όχημα που συνήθως αφήνεται στα χέρια κάποιου έμπειρου σοφέρ. Θα ήταν πραγματικά άδικο, γιατί φτάνουν μόνο λίγα λεπτά οδήγησης για να ανακαλύψει κανείς ότι η καινούργια BMW της σειράς 7 είναι ένα αυτοκίνητο διαφορετικό και όχι μόνο. Διακρίνεται από μια μοναδική ιδιότητα που σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθός της, τον όγκο της και το βάρος της που ξεπερνά τους 2 τόνους.


Στο δρόμο παρά το μεγάλο μέγεθος τα οδικά χαρακτηριστικά μπορούν να θεωρηθούν σπορτίφ

Στο δρόμο παρά το μεγάλο μέγεθος τα οδικά χαρακτηριστικά μπορούν να θεωρηθούν σπορτίφ

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το εσωτερικό ακολουθεί την παράδοση της οικογένειας, εγκαταλείποντας ορισμένες εκκεντρικότητες της προηγούμενης σειράς 7: ο λεβιές ταχυτήτων στο τιμόνι (εκεί που συνήθως βρίσκονται τα χειριστήρια των υαλοκαθαριστήρων) πλέον έχει επιστρέψει στην αρχική του κλασική θέση και τα χειριστήρια για το κάθισμα του οδηγού βρίσκονται πλάγια αυτού. Στο Μόναχο συνειδητοποίησαν ότι το σύνολο των κουμπιών και των μικρών χειριστηρίων που είχε το προηγούμενο μοντέλο ήταν περισσότερο σκηνογραφικό και λιγότερο ουσιαστικό. Μία λεπτομέρεια που δεν θα μπορούσε να βρει χώρο σε ένα εσωτερικό όπου η εργονομία είναι σε πρώτο πλάνο. Όλα τα χειριστήρια έχουν τοποθετηθεί με μεγάλη προσοχή στα πλέον κατάλληλα σημεία. Ακριβώς σε αυτόν τον τομέα, η BMW έκανε μια μεγάλη αλλαγή. Συγκέντρωσε τον έλεγχο περισσότερων λειτουργιών σε ένα μόνο χειριστήριο του i-Drive, καθαρίζοντας το ταμπλό και αφήνοντας μόνο κάποια από τα απαραίτητα χειριστήρια, αν αναλογιστεί κανείς την ποσότητα συστημάτων που διαθέτει το μοντέλο (άλλα στο βασικό εξοπλισμό και άλλα προαιρετικά).
Μερικά από αυτά είναι οι τηλεκάμερες στα πλάγια και πίσω, το Night vision (τηλεκάμερα υπέρυθρων που επιτρέπει την ορατότητα στο σκοτάδι πέρα από το φάσμα των φαναριών), το Head up display (προβάλλει τις βασικές πληροφορίες των οργάνων στο παρμπρίζ) και το αυτόματο σύστημα πέδησης για την αποφυγή ενδεχόμενου ατυχήματος. Ένα ακόμα ηλεκτρονικό σύστημα άξιο λόγου προκαλεί τη δόνηση του τιμονιού όταν ο οδηγός ξεπερνά τα όρια της διαχωριστικής λωρίδας ή εκείνο που προειδοποιεί ότι ένα όχημα προσπερνά το δικό μας. Το φινίρισμα είναι αναμφίβολα πιο ικανοποιητικό σε σχέση με το παρελθόν, καθώς δεν άλλαξε η επιλογή των υλικών που είναι εξαιρετικής ποιότητας ως συνήθως, αλλά περισσότερο οι φόρμες που ακολουθούν ένα χαρακτήρα μίνιμαλ. Βυθισμένοι στα καθίσματα της 750, δεν υπάρχει ταξίδι που να φαίνεται μεγάλο, είτε ταξιδεύουμε ως οδηγός είτε ως συνοδηγός ή ως απλός συνεπιβάτης, καθώς ο ηλεκτρικός χειρισμός και των πίσω καθισμάτων, αλλά και το κλιματιστικό 4 ζωνών, είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες ακόμα και των πιο απαιτητικών. Οι χιλιομετρικές αποστάσεις εκμηδενίζονται, χάρη στις αναρτήσεις που απορροφούν κάθε οδική ανωμαλία, ιδιαίτερα στην επιλογή Comfort. Μικρές λεπτομέρειες και ασήμαντα πράγματα δεν αρκούν ώστε να καταρρίψουν ένα μοναδικό σύνολο και η διάθεση αναζήτησης μειονεκτημάτων καταλήγει μια άτοπη προσπάθεια. Η μεγάλη κατανάλωση θα μπορούσε να οδηγήσει σε παράπονα, δικαιολογείται όμως από τους 8 κυλίνδρους με τις δύο τουρμπίνες και φυσικά από τα 407 άλογα.
Στο δρόμο, οι κλίσεις και οι αντιδράσεις της είναι όπως ενός σπορ αυτοκινήτου και το τιμόνι προβάλλει μια ετοιμότητα, καθώς χάρη στο Active Steering μειώνεται η σχέση υποπολλαπλασιασμού. Οι πίσω στρεφόμενοι τροχοί, που σε σχέση με τους εμπρόσθιους η κίνησή τους είναι αμελητέα (στρίβουν το πολύ 3ο), δεν συνεισφέρουν, αλλά καταφέρνουν να εναρμονίσουν ανάγκες φαινομενικά διαφορετικές, καθώς ο οπίσθιος άξονας είναι γρήγορος και ευέλικτος, αλλά και ακλόνητος στον έλεγχο της υπερστροφής που μπορεί να προκληθεί μετά από μία αντίδραση ανάγκης.
Το μοντέλο έρχεται στην Ελλάδα σε 5 εκδόσεις, που ξεκινούν από την 740i των 326 ίππων και 94.842 €, έως την 750Li των 408 ίππων και 118.719 €. H γκάμα όμως πλαισιωθεί και από τετρακίνητες εκδόσεις, καθώς και από πετρελαιοκίνητες πέραν της 730d.

Mercedes
skoda